Gå til innhold

Har dere tatt ringtesten jenter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I begge mine tidligere svangerskap har jeg blitt "spådd" gutter av ringen, og det har det også blitt.. Denne gangen sier den jente, så nå må jeg si jeg er spent:)

Hvordan er statistikken hos dere andre?!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva er ringtesten ? :)

Skrevet

Å ta vigselringen sin og henge i en kjede, så holder du den ovenfor magen (du ligger ned) og hvis den snurrer runt blir det jente, pendler den frem og tilbake blir det gutt. Gammelt kjerringråd som selvsagt skal tas med en klype salt, men litt kjekt for det:))

Skrevet

hehe, jeg er veldig glad i gamle kjerringråd! Er jo morro å prøve =D

Nå har ikke jeg vigselring.. men dog :)

Skrevet

Da tar du en annen ring du eller mannen har. Jeg fant nettopp en gammel tråd der det stod at man kan sjekke hvor mange barn man får, og hvilket kjønn, gjennom å holde kjeden med ringen over håndleddet.. Jeg gjorde nettopp det, og den gikk frem og til bake, stoppet, gikk frem og tilbake, stoppet og gikk i sirkel.. Utrolig spesielt, sikkert bare tull, men moro for det:))

Skrevet

Ja :-) første gang spådde den riktig på gutt. Denne gangen spår den jente. Sirkler med store rundinger over magen :-) Kjempespent!!!

Skrevet

Har nettopp prøvd dette, og første gang tydet det på gutt. Prøvde en gang til for å se om det skjedde på nytt og fikk da jente. Prøvde to ganger til og fikk gutt først og så jente.

Hehe.. Begynner nesten å lure på om vi skal ha tvillinger. Samboeren min og min nærmeste venninne har en "tvillingfølelse", så vi får se hva som skjer!

Skrevet

blir gutt i følge ringen min:)Har jente fra før, så hadde vore kjekt å få opplevd begge skjønn...så dette blir spennende å se:)

Skrevet

Må det være gullring eller kan det være sølv? Eller hvitt gull? ..Og er det uansett hvilke type kjede eller tråd man henger ringen i?

Nå blei jeg også nysgjerrig på dette!!! :)

Skrevet

før jeg fikk barn ble jeg spådd me ring å da fikk jeg vite at jeg fikk to jenter først å så en gutt. har fått to jenter så nå håper jeg d stemmer me guttn å :) speinnanes :)

Skrevet

Jeg har brukt min giftering i vitt gull, og hengt den i den kjeden jeg hatt tilgjengelig:)

Skrevet

Skal prøve og se jeg også,har to gutter fra før av og venter nr 3:D

Noen som har prøvd eller lest om plumbo-testen da?

Har litt lyst til å prøve den også siden den virker til å være ganske pålitelig:)

Skrevet

Ser ut til å bli jente.

Det kinesiskefødselskartet sier gutt. Får håpe det blir en av delene iallefall :-)

Skrevet

Har nå prøvd ringtesten både over håndleddet og over magen. På håndleddet fikk jeg gutt,gutt,jente,jente. Vi har to gutter og venter nr 3 så det hadde vært gøy om det er en jente. Over magen ble det også jente,men jeg lurer på om mannen har rett for han mistenker tvillinger og hvis vi skal få to jenter som ringen sa over håndleddet så er tvillinger eneste måten å få det til på:P

Plumbotesten er at man tisser i et glass(syltetøyglass) og tilsetter et par ss plumbo,rører rundt og venter i 30 min. Plumboen skal etter 30 min skifte farge,kalde farger som grønt og blått indikerer jente mens varme farger som orange rød og brun svart indikerer gutt.. Virker faktisk til å være veldig pålitelig etter hva jeg har lest fra andre forum:p

Skrevet

Plumbotest har jeg aldri hørt om! Så kult:) Da skal jeg se om vi har plumbo i hus, men er det noen som vet om man må ha konsentrert morgenurin eller om det holder med litt utvannet kveldstiss?! :))

Skrevet

Nå har jeg ei jente fra før da, så hva vil det første "tegnet" (sirkel eller pendling) si? Det kjønnet jeg har født, eller det kjønnet jeg har i magen?

Skrevet

Jeg tok plumbotesten med min første, og det viste "gutt", da gullet kom var han en skikkelig go` gutt :)

Jeg har hørt at plumbotesten skal være ganske pålitelig, ikke typisk kjærringråd fordi det er noe kemiske greier som slår ut.. Kan ikke sånt, men fikk det forklart engang ;) Jeg mener også å huske at man måtte være 15 uker på vei for å ta denne?!?

Ringtesten sa også gutt første gang, får prøve det denne ganen også :)

Skrevet

Tatt ringtesten nå. Den går først til gutt så jente og til gutt igjen. er det trillinger her, hehehehehe..

Skal på tidlig ultrlyd kl 13:30. Kanskje mannen min og jeg får oss ett aldri så lite sjokk, Men da selvfølgelig ett gledelig ett.. Alle er i tilfelle hjertelig velkomne :):)

Skrevet

Holdt du den over håndleddet så tror jeg det skal bety at den viser alle barn du skal få. Hos meg viste det to gutter først (det har vi) og så en jente, før det stoppet. Når vi har gjort det over magen så har det kun vist det som har vært inni der:) Og det har stemt med guttene, så det blir spennende å se hva det blir denne gangen:)

Gjorde forresten plumbo testen igår, og det kunne ikke ha blitt grønnere farge. Jeg er bare elleve uker, og det var kveldsurin, men likevel kraftig reaksjon.

Skrevet

Sist jeg prøvde, viste det jente på håndleddet opptil flere ganger. Det sirklet og sirklet. Nå når jeg prøvde over magen så pendlet den sånn halvveis og gikk halvveis i sirkel.

Nå når jeg prøvde over håndleddet så pendlet den bare, og jeg har jente. Så tenkte at jeg måtte flytte litt på ringen da.

Men når jeg flyttet litt på ringen slik at diamanten pekte oppover og ikke nedover, så sirklet den både på håndleddet og magen. Vanskelig å vite hva man skal tro da;) Tvillinger?? hehe:)

Skrevet

Jeg er litt usikker på dette, men jeg tror det skal være en ring uten stein i.. Altså en helt flatt ring:) Slik at vekten er lik over hele..

Skrevet

okei, da må jeg prøve mannen sin ring ;)

Skrevet

når jeg tok ringtesten gikk den til gutt jente gutt.

var på ultralyd igår og der så vi ett hjerte banke :)

Så da er det nok ikke trillinger her, men en spire er det. :)

Den har passet på de to andre graviditetene mine, men denne har den helt feil, hvis ikke de to andre har gjemt seg godt :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...