Gå til innhold

Ang, å være pen..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Livet som pen er herlig!

Hva som defineres som pen/pent, er selvsagt forskjellig fra person til person.

Jeg får ofte lange blikk etter meg, uten å være selvopptatt og innbilsk. Noen blikk er bare vanskelig å unngå å legge merke til..

Ikke alt er like positvt med å være pen da..

Jeg blir spandert drinker på når jeg er ute. Menn "krangler" om å komme i kontakt med meg. Jeg får snike i køen på butikkene.

Jeg får ofte komplimenter for utseende mitt, og at det er helt SINNSYKT at jeg nettopp har fått barn.

jeg har flere ganger blitt spurt om å stå modell. Jeg gjør det bedre på arbeidsintervju enn andre mindre pene. Bare pga utseende..Litt sykt da men sjefen sa det selv.

Menn/gutter ønsker å dumpe dama si pga meg. Og jeg får ofte kommentarer om personligheten min, og for hvor varm og dyp jeg høres ut.

Menn sier hele tiden at det ikke er ofte de møter en veldig pen jente, med IQ og en herlig personlighet.

I tillegg til utseende mitt, så er var jeg klassens stjerne med beste karakter gjennom hele vgs, og jeg har flere ganger fått høre fra lærere at jeg kan utdanne meg til hva jeg vil fordi jeg er så skarp.

Nei jeg flyver ikke oppe i himmelen på en rosa sky, men er vanskelig å ikke ta til seg alle komplimentene jeg får..

Selv synes jeg at jeg er alminnelig, ja nesten stygg til tider.

Men det kommer an på øyset som ser;)

God kveld alle herlige damer!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

he he... og litt snål er du også som hadde behov for å skrive alt dette i en tråd!

Skrevet

Enig. Og livet som pen ER herlig! ;) De som ikke er enige der, har nok ikke vært riktig like heldige..

Skrevet

Ja, jeg er vel like snål som resten som skriver om

- vennepar som har allergi mot hund

- om det er et spark hun kjente?! (hvordan kan vi vite det??)

-er jeg gravid? (ta en test, kvinne!)

- hva skal jeg ha på meg idag? (ja, BIM er Gud over livet ditt og bestemmer hva du skal ha på deg)

...og sist men ikke minst:

- hva skal barnet mitt hete?

Mange "dumme" tråder her inne :) Er vel derfor BIM/DIB finnes, slik at vi snåle mennesker kan chatte?

Skrevet

Hmm, veldig skarp, sier du? Men grammatikken fikk du ikke med deg, eller...? ;)

Skrevet

....og DER kom rettskrivningspolitiet!;)

hehe, bare ventet på det:)

Jeg må nok pinlig innrømme at gramatikken min ikke blir tenkt så nøye over når jeg dundrer raskt og hardt over tastaturet for å lage et innlegg her inne;)

HI

Skrevet

Uff høres mer ut som en drømmer dette her....

Skrevet

Jeg har det på samme måte, jeg svevde på mitt flotte utseende hele 20-årene. Jeg fikk alle jobber jeg ville ha, masse menn etter meg, lange blikk, jobbet som modell, hele pakka.

MEN jeg betaler prisen for det nå... Jeg utviklet fakisk ikke personligheten min tilstrekkelig, og føler at jeg kommer til kort nå. Jeg er intelligent, gjorde det veldig bra på skolen og kunne blitt hva som helst. Men jeg levde på utseendet, og utviklet ikke resonneringsevnene mine på det muntlige plan, ei heller humor. Jeg satt rett og slett og så dritpen ut i flere år.... Sliter med dette fortsatt, og jobber hardt for å føle meg likeverdig andre mennesker. I tillegg jobber jeg som lærer, og føler hele tiden at jeg må prestere ekstra mye for å skjule ´pen-fordommene´.

Så for meg var det deilig å være pen, men nå skulle jeg ønske at jeg hadde utviklet hjernen min litt mer....

Skrevet

Nei da, pleier faktisk aldri kommentere rettskrivningsfeil/grammatikk, men måtte bare siden du er så perfekt på alle andre områder ;)

Godt du ikke er rammet av janteloven :)!

Skrevet

Det er SÅ deilig å se andre skrive at jeg (HI) må være en som drømmer, og som egentlig sikkert er stygg.

DA føler jeg meg ekstra pen, for det er tydeligvis sjeldent her inne med skjønnhet.

Tenk at jeg er én av de heldige da:)

Åh, livet er herlig! Takk Gud.

HI

Skrevet

HI her

Er det noen andre "veldig pene" damer der ute som opplever at det er vanskelig å få nye venninner, nettopp fordi du er pen?

Slik opplever jeg det:-(

Jeg har aldri vært høy på pæra eller overlegen, og har prøvd så godt jeg kan å få kontakt med andre jenter. Noen går det greit med, mens mesteparten avviser meg og sender meg stygge blikk. Spesielt når jeg er ute på byen.

En gang fikk jeg faktisk helt uten videre slengt i trynet av ei jente "HORE". Nå skal det sies at jeg ikke hadde rotet med noen og ei heller gikk i kort-kort miniskjørt o.l.

Tror rett og slett mange jenter skygger unna penere jenter, fordi det er sjalusi og en stor trussel for dem..

Æsj..

Skrevet

Hahaha, tror nok verken pene eller "skarpe" mennesker ville følt behov for å starte en tråd og legge ut om det.

Hva mener du om å "stå" modell?

Jeg ble "oppdaget" på et stort arrangement da jeg var 14 av noen fra Elite modellbyrå som er et av verdens største.

Er nok ikke fritt for at jeg har fått endel oppmerksomhet oppigjennom jeg også, men det hadde ikke falt meg inn å starte en tråd om det....

Ps. også det med at du får gå foran i kø pga hvor pen du er.... Hahaha, ler høyt og godt her nå. Skikkelig skarping du.

Skrevet

Hvem som helst kan vel føle seg slik, har er det kun snakk om

selvtilitt -> utstråling -> oppmerksomhet -> føle seg ''on top of the world! ''

Vel bekomme!

Skrevet

Og der mmissa vi anonym-knappen ja, til og med når den er på automatisk. Herlig! Hehe.

Skrevet

Så du mener med andre ord at kun "stygge" og "mindre intelligente" mennesker ville starte en tråd om dette?

Snålt svar... :-p

Skrevet

Det er stor forskjell på å skryte ekkelt av seg selv slik du gjør kontra det å be om råd mot forskjellig, som venner man savner pga hundeallergi eller usikkerhet ang graviditet.

Fint for deg at du er flott og intelligent(?), men en dag kommer virkeligheten til å gi deg en smell i trynet og du kommer ned på jorden. De fleste vet at utseendet falmer og da trenger man annet å fare med. Er litt nysgjerrig på hva du er utdannet som siden du er så smart og kan bli hva du vil.

Jeg har selv alltid blitt sett på som pen, men har aldri brukt det til min fordel. Jeg hadde blitt skuffet om jeg hadde blitt ansatt pga utseendet og ikke fordi noen så mine faktiske kvalifikasjoner. Jeg synes det er fryktelig ubehagelig at menn krangler om meg og går derfor alltid med giftering. Jeg har mistet mange potensielle venninner fordi de fleste foretrekker å være sammen med mennesker som er mindre pene enn dem selv. (Det har kommet seg litt nå i voksen alder.) I tillegg blir jeg tatt for å være dum (er jus-utdannet og er ikke blond) fordi jeg er pen.

Ri på bølgen din du. Sikkert pen, men du høres ekkel ut. Kom deg nedpå. Æsj.

Skrevet

Det gjør da ingen verdens ting det med anonymknappen:-p

Og hvem mener vel at det er en miss?;)

Skrevet

Høres bra ut HI. Jeg skulle ikke hatt noe i mot å være pen, dersom det lettere skaffet meg en jobb;)

Skrevet

Det er i det hele tatt vanskelig å få nye venninner etter at man er blitt voksen. Jeg er ikke pen, helt alminnelig, men jeg synes det er vanskelig å få konakt med nye mennesker. Jeg er ikke sjenert, de fleste har bare nok med seg selv og sin omgangskrets.

Skrevet

Ekte skjønnhet kommer innenfra, så min mor alltid.

Men det er en kjenngjerning at pene mennesker blir møtt på en mer positiv måte.

Jeg har alltid vært normalt pen, men har hatt et flott liv. Det har ikke manglet på positiv oppmerksomher hverken fra arbeidsgivere eller andre "der ute i verden", kanskje fordi personligheten min er utadvent og høflig.

Haralltid vært velstelt på håret og respektfullt antrukket.

Tror man kommer lenger med det, enn et pent ytre. Har mange venninner som er i panikkalderen nå, er 40+ og de kan ikke lenger spille på sitt perfekte ytre.

Skrevet

HI

Merkelig at kvinner ikke får lov til å være pene i Norge. Janteloven for fullt!

Jeg er kommet halvveis i psykologistudiet, og DET er svært vanskelig det!;-)

Skrevet

Nei.

Men når overskriften er:Livet som pen er herlig så skurrer det litt..

Tipper du er en helt almindelig jente med et stort oppmerksomhets-og eksponeringsbehov som egentlig er veldig usikker og full av komplekser.

Man trenger ikke være professor i psykologi for å se det...

Skrevet

Ja det må jo være det som er "problemet" her, anonym 21:41.

Ingen her inne på BIM/DIB kan jo umulig ha det bra eller være vakre.

Og hvis de er det, så er de egentlig bare stygge, gråmus med oppmerksomhetssyka... ;-P

Så bare gjett i vei du!:-D

Huff, nesten litt morsomt at så mange svarer frekt her inne. Er jo nesten et tydelig sjalusi-svar, som oser at "skulle-ønske-jeg-også-hadde-det-slikt".

Nei, jeg må vel se å komme meg ned på jorda og gjøre meg litt mindre pen. Det er DET som er tillatt her nemlig.

Burde jeg bekymre meg for hvordan jeg ser ut når jeg er 40-50? og derfor komme ned på jorda? Nei, vettu meg hva.. :-D

HI

Skrevet

Haha! Tror neppe at utseendet ditt er grunnen til at du ikke får venninner! Du virker jo helt blåst!

Og hvem er det som avgjør at ditt utseende er så himla flott? Du? Det er forskjell på å være "deilig" på byen i menn sine øyne og en vakker jente som også er likandes. De virkelig vakre jentene har faktisk problemer med å møte gutta på byen fordi gutta ofte kan bli "skremt" av alt for pene jenter og dermed sloss om de som ikke er fullt så pene. Lurer på hvilken kategori du er i , hmmmm....

Det høres ut som at de menn du møter vil i buksa di , noe som sier mer om deg enn utseendet ditt. Fremstår du som litt billig, kanskje?

Jaja, lykke til. Jeg hadde en flott venninne i ungdomstida som var så utseendefokusert at hun ikke hadde det gøy på byen fordi hun hele tiden konsentrerte seg om å holde mage inn og lage trutmunn. Nei takke meg til et alminnelig utseende! (I mine øyne, bestevenninna mi synes jeg ligner på Angelina Jolie, hehe...)

Skrevet

Det ER deilig å være pen:D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...