dollypopp *tvillinggravid* Skrevet 22. mai 2010 #1 Skrevet 22. mai 2010 Er det sånn at "alle" prøver å få barna til å slutte med bleier sommern før de blir 2? Frøkna vår blir 2 i august og jeg tenker at det kanskje er litt tidlig. Hun sitter jo på do,men har ikke helt fått med seg hva hun skal gjøre der. Er mer opptatt av å tørke, trekke ned og vaske hender... Ser ikke for meg at det er noe lettere med do-barn enn bleie- barn heller. Jeg tenker at hun slutter en gang mellom 2 år og neste sommer.
❤lille stjerne❤ Skrevet 22. mai 2010 #2 Skrevet 22. mai 2010 Det er slett ikke alle som slutter når de er to. Tvert i mot bruker stadig flere barn bleier til de er både 3 og 4 år. Når det rette tidspunktet for å slutte med bleier er kommer an på når dere som foreldre er motivert og når barnet er klart for det. Forsett som dere gjør med å øve på å gå på do og la henne gjerne gå litt uten bleie iblant.
Ranveig R Skrevet 23. mai 2010 #3 Skrevet 23. mai 2010 Vel, det er jo ganske åpenbart at det er mindre arbeid med barn som går på do enn barn som brukar bleie. Det blir vanlegare og vanlegare at ungane slutter seint med bleie, truleg fordi bleiene er så behagelege. Men det betyr ikkje at mange kunne blitt bleiefri tidlegare, om ein berre hadde prøvd. Det gjeld sjølvsagt ikkje alle, barn blir som regel tørre når dei er modne for det. Men ein vil aldri finne ut som barnet er modent om det ikkje får prøve heller. Jenta vår slutta med bleie (dag og natt) no ved 2 år og 3 mnd (i slutten av januar). Vi skulle berre begynne å prøve på å sette ho på do om morgonen og kvelden så ho kunne bli vant til det. Planen var då at det skulle gå greitt å få ho tørr til sommaren. Men jenta var tydelegvis moden så det holdt, ho gav klar beskjed om at ho ikkje trengte "beie", men heller ville ha "duse" på. Trur forresten det er "riktigare" at mange blir tørre sommaren før dei fyller 3 enn sommaren før dei fyller 2. Synest ikkje det blir rett å bremse utviklinga fordi ein synest det er for tidleg å slutte med bleie ved 2 år heller..
lille sprelle Skrevet 23. mai 2010 #4 Skrevet 23. mai 2010 Snuppa ble 2 i mars. Vi begynte forsiktig med potte i november. Er mer intensive nå, men har ikke kuttet bleien enda. Hun har skjønt poenget ser det ut til, så det blir bleieslutt i løpet av sommeren.
Renate77 ♥med gutt og jente♥ Skrevet 23. mai 2010 #5 Skrevet 23. mai 2010 Begge mine barn er født i oktober. Eldstemann sluttet med bleie sommeren før han fylte 3 og det samme er planen med andremann.
Mor Løvehjerte Skrevet 23. mai 2010 #6 Skrevet 23. mai 2010 Vesla fyller også 2 år i august, og vi har virkelig ingen drømmer om å få henne avvent før det. Men vi har dosete til henne som hun sitter på en gang om dagen eller noe sånt, bare for lek. Stresser overhodet ikke med noen bleieavvenning her i huset, og som noen nevnte over her, så trodde jeg virkelig det var rundt 3-årsalderen det var mest vanlig at barna sluttet med bleie i Norge i dag. Det er få barn som bruker bleie når de begynner på skolen, sier alltid min mor.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå