Gå til innhold

Vi vil legge inn bud på et hus imorgen...kan vi det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

er det noen regler som sier at man ikke kan?

På prospektet står det at man kan starte å legge inn bud 24t etter siste visning, og det var idag kl 14-15.

Noen som har peiling på dette?

Jeg tenker at det er jo en fordel for oss som har finansiering og alt i boks, uflaks for de som feks var der idag og ikke vært i banken først kanskje...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ja det kan dere. dere kan legge inn bud nå også, men fristen for budet må være 24 timer etter visningen.

lykke til!

Skrevet

det er ingen regler på at siden det er helligdag så kan man ikke legge inn eller noe?

Skrevet

Nei men vil nok bli liggende ett forbehold om finansiering da at det er i orden for det får jo ikke megler sjekke nå som bankene er stengt.

Første bud må også leveres skriftlig og ikke vet jeg hvordan dere tenker å gjøre det, megler kontoret er nok stengt.

Skrevet

Tror ikke det er regler mot det, men hvis det er tilfelle vil dere nok få beskjed om det når dere legger inn budet.

Skrevet

Det er ikke regler mot det,men megler har antagelig stengt.

Skrevet

Å få levert det er ikke så vanskelig, for megler bor her rett oppe i veien. Men jeg tenkte på hvordan det er med resten da...

Skrevet

Var det mange på visning og stod det mange på interesselisten?

Det kan ofte gi en god indikasjon på hva slags budrunde man har i vente.

Vi har nettopp solgt og det gikk veldig raskt. Det var mange på interesselisten og det var 3 ulike som ga bud og det hele var ferdig bare få timer etter at 24 timers fristen hadde gått ut. Dette var på en mandag og vanlig hverdag.

For å bli varslet om eventuelle andre bud på huset kan det være en god ide å legge inn et bud i morgen.

Lykke til.

Skrevet

Ring og hør med megleren du.. Ikke gi noe indikasjon på hvorvidt dere legger inn bud eller ei, men at du er nysgjerrig.. da får du en indikasjon på om andre også legger inn bud- da vet du jo hvor dere skal legge dere på pris..

hvis megler tar i mot bud (altså jobber i pinsa), og ingen andre har gitt indikasjon på at de legger inn, så er jo løpet greit.. men ulempen er at om dere legger inn bud nå, så kan ikke melger sjekke før tirsdag ang finanser, så det gir han tid til å få flere med i budrunden, noe som kan øke prisen..

Regner med at megler jobber i pinsa, siden det var vising nå, lissom..

Skrevet

du kan legge inn et bud på hus når du vil rett etter visning om du vil eller neste dag, men regelen er at det første budet må du sette frist på 24 timer fra du legger det inn. Hvis noen legger inn bud 2 timer etter deg så kan du legge inn med frist p 1 time etter osv..

Ikke vær så "dum" som meg.. som var så ivrig på å legge inn bud at jeg tenkte ikke på at jeg burde ventet å se om andre la inn... og la inn pris altfor høyt... :( jeg kunne "spart" mye penger på å ha litt is i magen..

Skrevet

Jeg kjoepte hus for bare noen dager siden:-D

Det var lenge siden siste visning saa den 24 timers fristen var ute. Ingen andre interesserte akkurat da.

Hva vi gjorde var aa legge inn ett forholdsvis lavt bud ( men ikke skambud) med kort akseptfrist (2 timer) Som forventet saa avviste selger budet og kom med ett motbud. Det godtok ikke vi og la inn ett siste bud og beskjed om at dette var vaart maxbeloep! Etter endel forhandlinger godtok selger dette og vi fikk huset til 150.000kr under prisantyding:-)

Hvis det er bare dere med paa budrunden saa er det lurt aa ha litt is i magen, men ikke overdriv! Skambud vil bare irritere tror jeg, men ingen vits aa by kjempehoeyt i starten. Med litt forhandlinger kan man komme frem til loesninger som passer alle!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...