Ireyna Skrevet 22. mai 2010 #1 Skrevet 22. mai 2010 Før jeg begynte på p-pillen for tre år siden hadde jeg en uregelmessig syklus pga PCOS "light" (som legen kalte det). For ett halvår siden var jeg til gynekolog som sa hun ikke kunne se tegn til dette lenger. Nå har jeg altså sluttet på pillen, 17. april, og vi prøver å få til en liten spire. Jeg fikk blødninger tre dager etter at jeg sluttet på pillen (som vanlig mens), men siden har jeg ikke merket noe. Det har jo gått flere dager enn i en normal syklus siden jeg hadde sist mens, og jeg burde jo fått mens for flere dager siden. Jeg er ikke gravid, testet i dag, men ingenting skjer. Har flere opplevd dette etter at de sluttet på pillen? Er dette vanlig?
AO3 Skrevet 22. mai 2010 #2 Skrevet 22. mai 2010 Ja, det er vanlig. Etter at man har sluttet på p-piller kan det ta flere måneder før kroppen kommer tilbake til vanlig syklus - men det er veldig individuelt. Jeg har hele livet hatt uregelmessige og lange sykluser, men jeg har ingen diagnose. Jeg sluttet med p-piller, og regnet med det ville ta lang tid før jeg fikk tilbake TR, særlig siden jeg i utgangspunktet hadde uregelmessige sykluser (uten piller, selvsagt). Men jammen ble jeg ikke gravid på første forsøk, må ha hatt EL ca 3(-4) uker etter p-pilleslutt... Dvs at jeg gikk rett inn i det som for meg er en vanlig syklus (på 5-6 uker).
Ireyna Skrevet 22. mai 2010 Forfatter #3 Skrevet 22. mai 2010 Takk Godt å høre jeg er "normal".. mye å tenke på og lure på om er normalt når man prøver.. har jo aldri gjort det før:P Får håpe jeg blir som deg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå