Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en sønn på 13 måneder, som begynte og gå for 14 dager siden. Han tok sine første skritt for godt over en måned siden, men begynte for alvor for to uker siden. Ettersom dagene gikk gikk han bare mer og mer, og reiste seg rett opp fra gulvet og gikk lange strekk i slengen. For ca fire-fem dager siden synes det som om han er blitt mere usikker på og gå, virker mere ustø og velger helst og krype. Han virker ellers veldig pigg, og klatrer og er glad. Men han går bare to- tre skritt før han faller ned på rumpa.

Både jeg og sambo synes dette er litt rart, men lurer også på om dette er like normalt som unormalt, -at de plutselig bare har en pause, eller om lege må kontaktes for utredning... Han går i barnehage, men de har ikke rapportert om fall, han har ingen blåmerker eller kuler i hodet, og han synes ikke ha vondt noe sted. Men jeg kjenner en gryende bekymrig her... noen med lignede erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har hoert om 2 slike tilfeller foer og da har det i begge tilfeller vaert snakk om vaeske paa mellomoeret. Vedvarer det hadde jeg faatt sjekket det opp.

Ellers saa klan det jo vaer han har hatt et lite fall eller noe som har gjort han mer bekymret og usikker.

Skrevet

Balanse er veldig avhengig av styrke. Så hvis han spiser dårlig for tiden, eller er svekket av forkjølelse eller noe, så kan det ha sammenheng med det.

Skrevet

Tusen takk for svar!!

Vi har kommet fram til noenlunde samme konklusjon her, især da han siste døgn har gått mere og generellt virker mere stødig. Ikke lenge siden han gjennomgikk feber og forkjølelse og fikk 1-års vaksinen for halvannen uke siden. Var i kontakt med legevakten her i helgen, men kort tid etter, begynte han å bli bedre, så avventet legebesøket.

Tror jeg bestiller time hos fastlege i morgen når det er hverdag igjen, bare for å få en ekstra sjekk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...