tofni Skrevet 22. mai 2010 #1 Skrevet 22. mai 2010 Fikk satt inn 2, 2-delte egg i dag, og føler sånn usikkerhet rundt dette. Hadde vært godt med noen solskinnshistorier, hvor det er mulig å bli gravid med 2-delte egg også. Trenger bittelitt oppmuntring merker jeg
Minneliten*venter tvillinger* Skrevet 23. mai 2010 #2 Skrevet 23. mai 2010 Hei! Jeg vet ikke hvor mange-delt eggene mine var, men hadde et fryseforsøk i 2007 hvor eggene som ble satt inn ikke var bekreftet at de utviklet seg tilfredsstillende etter opptining. Grunnen var at de hadde tint to egg som ikke overlevde, så de tok opp to nye samme dagen som innsettingen var. Og resultatet av det ble en skjønn liten gutt som nå har blitt to år(",). Det er kanskje sannsynlig at de var mer enn to-delte da de ble fryst ned, hvis jeg har forstått ting rett, men uansett var ikke oddsen helt på vår side da, og så gikk det veldig bra! Har nå hatt noen søskenforsøk (frys) hvor alt har sett veldig bra ut, men som ikke har gått veien. Så ingen ting er gitt sett i forhold til utgangspunktet! Lykke til!!!!!
Alid@ Skrevet 23. mai 2010 #3 Skrevet 23. mai 2010 Hei! Har ingen solskinns historie å komme med, men det finnes utallige historier om dem som har lykkes på såkalte "ikke opptimale egg" Jeg har lest om dem mange her inne. Legene setter ikke inn egg dersom dem ikke mener det kan bli barn av det, men dem ønsker at på dag 2 etter uttak så bør dem være 4 delte om det skal være opptimalt. Eggene skal helst ikke dele seg for fort eller for sakte og det bør dobble seg for hver dag så på dag 3 bør det være 8 delt osv. Nå er det mange som får satt inn "perfekt delte egg" og det ikke blir barn av og motsatt, så det er ikke en fasit her og legene vet vel ikke alltid akkurat når det gjelder dette og festing av egg. En gang hørte jeg her inne om ei som hadde ett egg som ikke var bra i det hele tatt, legen sa at det kom ikke til å bli barn av det og han anbefalte og ikke sette det inn, men heller ha et forsøk til gode. Hun valgte alikavel å gi det en sjangse og tenk hun ble gravid med det egget som dem absolutt ikke hadde tro på Så prøv så godt du kan og ikke tenk på hvor mye egget har delt seg for det kan gå kjempe fint!!! Bare har trua du, selv om jeg skjønner at det kan være vanskelig for man ønsker jo selgsagt å høre at eggene er perfekte for det hjelper på trua!!! Har selv fått satt inn mange ganger perfekte delte egg uten at det har hjulpet før nu kanskje.... Ønsker deg lykke,lykke til i rugingen og håper du får en positiv test snart!
Vimsa :) Skrevet 23. mai 2010 #4 Skrevet 23. mai 2010 Hei! Jeg satte inn to to-delte egg og er nå gravid med en bebis!!!! Så det går absolutt an www.vimsagriperdagen.blogg.no Der har jeg en egen kategori om ivf/icsi til høyre hvor jeg har skrevet alt om rugedagene mine, selve ivf +++++ Lykke til!
tofni Skrevet 24. mai 2010 Forfatter #5 Skrevet 24. mai 2010 Kjære Minneliten, Alid@ og Vimsa! Tusen takk for oppmuntrende innlegg! Det hjelper på, og jeg er så absolutt enig med dere. Ingen grunn til en negativ innstilling eller bekymring før jeg evnt tester negativt (selv om det ikke alltid er lett å unngå å bekymre seg). Nå skal jeg fremover bare holde motet oppe, og er jeg heldig så går det den riktige veien. Alid@ jeg har fulgt med på noe av dramaet ditt, gratulerer så mye med graviditeten!!! Du har visst vært igjennom mye, jeg heier på at nå holder du helt i mål, helt til du har ett lite mirakel i dine armer Lykke til alle dere! Må vi lykkes til slutt, alle sammen på dette forum Ønsker dere en god uke!
Alid@ Skrevet 24. mai 2010 #6 Skrevet 24. mai 2010 Ja her har du jo et bevis fra vimsa at det faktisk går ann så da er det bare å håpe og tro på at det skal gå bra;) Takk så mye for gratulasjoner, men som du vet så er jeg litt nede på jorda enda, er en lang vei og gå, men helt klart kjempe lykkelig for at det er håp om at det skal gå bra denne gangen:) De aller fleste lykkes til slutt, det er bare at man ikke gir seg for noen trenger flere forsøk enn andre;) Håper du får en positiv test om ikke så lenge, ønsker deg masse lykke til!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå