Gå til innhold

Tror du melk er sunt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tror ikke det.

Min sønn har aldri smakt en dråpe kumelk og har vært påfallende lite syk. Men han blir ammet fortsatt som 2,5 år så det kan jo ha noe med saken og gjøre.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor tror du ikke melk er sunt?

Skrevet

Melk har ikke noe med immunforsvaret å gjøre, men skjelettet.

Skrevet

Jaha. Da regner jeg med sønnen din får enorme mengder grønnsaker for å veie opp mot melkens kalsiuminnhold, eller at han får vitamintilskudd?

Enkle mødre er rett og slett idioter.

Skrevet

Jeg tror mange har mageproblemer netopp pga melken og så lenge man får i seg kalsium andre veier så er det ingenting som tilsier at man må ha melk.

Skrevet

Det er langt mer slitsomt å få i seg nok kalsium hver dag uten å drikke melk. Jeg mener det er helt feil å ikke gi barn melk hvis det ikke ligger helsemessige årsaker bak det. Å bare mene at melk ikke er nødvendig er en forestilling, ikke reelt.

Skrevet

Jo, du det vet jeg. Men det finnes andre melkeerstatninger som inneholder ekstra kalsium som havremelk, noen ris- og soyamelk.

Skrevet

Hva er poenget med å holde barnet unna kumelk og ikke annen melk, hvis det ikke er noen allergier inne i bildet? Også skal du liksom få medhold her inne av oss oppegående mennesker?

Skrevet

Hahaha!! Er du helt idiot?? Såklart trenger ikke barnet kumelk når den får melk fra deg! Hallo?! "Skal du ha en kopp melk til melken din..?"

Men når man IKKE ammer lengre, så bør barnet få melk.

Skrevet

Jeg tror ikke min gutt trenger melk fra en annen art så lenge han får melk fra sin egen. Enkelt og greit. Hva dere velger å gjøre med ungene deres er for meg revnende likegyldig. Jeg spurte bare om dere trodde melk var sunt.

Er jo endler undersøkelser som viser en sammenheng mellom melkeinntak og utvikling av astma bla. Og når vi først er inne på debatten om melk er bra skjelettet, så kan man jo lure på hvorfor vi nordmenn er mest benskjøre i verden mens vi samtidig er det mest melkedrikkende folkeslaget.

Skrevet

Skal ikke barnet få melk?? Stakkars, ingen ting er jo som iskald melk! Skal ikke man unne barnet sitt melk en gang nå da. Herregud så trist. Klart melk er sunt!

Er man allergisk mot melk sier det deg selv da...

Brystmelk så lenge dette er naturlig, så deilig kumelk :-)

Skrevet

Ja, det er sikkert fordi du har holdt han unna kumelk at han er lite syk.. Dustekjerring...

Skrevet

Nei, jeg synes ikke kumelk er sunt for mennesker.

Jeg mener bestemt at kumelk er laget til å fore opp kalver, ikke mennesker.

I tillegg synes jeg det er ekkelt. Men skal at innrømme at jeg ikke lenger er vegan vegetarianer, bruker litt ost og smør/margarin blanding i blant, men svært lite. Men jeg har vært vegan før, og det i mange år. Men i Norge, er det ikke så lett da 1) andre matprodukter der man får kalsium, f.eks grønnkål, ikke er så lett tilgjengelige (begynner å bli bedre nå, særlig med soyamelk/havremelk/rismelk m/kalsium), 2) melk/melkepulver/myse/osv finnes i så mange ferdig produkter (spør bare de som er allergisk eller ikke tåler melk) og 3) trengs for mye forklaring til så mange som ikke har hørt noe om å være veganer (mer vanlig i USA, for eksempel) når man velger et sånt livstil.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...