Anonym bruker Skrevet 22. mai 2010 #1 Skrevet 22. mai 2010 Vi har kjøpt et hus med en godt etablert hage i et nabostrøk som bryr seg litt vel mye om at vi må ta vare på denne flotte hagen. Prydhager er ikke min interesse, men hvis jeg fant noen lettstelte planter som krever lite tilsyn og formerer seg lett, så kan i hvertfall hagen bugne uten at jeg kjeder livet av meg. Vi bor på 800 m.o.h og har mer stein enn jord... Noen som vet hva som vokser og trives? Har bra jord fra en gammel komposthaug i tillegg og god tilgang på husdyrgjødsel Jeg liker best planter som kan brukes til noe, så aller helst spiselige planter/bærbusker osv
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2010 #2 Skrevet 23. mai 2010 Lag en krydderhage! Og levendel er grei og fin. Og salix. Og, og, og. Det er bare fantasien som setter grenser. Gå til nermeste hagesenter å spør
Himmel og hav Skrevet 23. mai 2010 #3 Skrevet 23. mai 2010 Svartsurbær er dekorativ og krever lite stell, annet enn at den må klippes for ikke å bli enorm, og bærene gir kjempegod saft. Om du vil ha dekorative blomster som kan spre seg og blomstre fra mai og det meste av sommeren, så er småhjerte en mulighet. Astilbe er også flott. Den sprer seg ikke, men kan bli ganske stor og finnes i flere farger. Ellers er det masse planter som krever lite, men det kommer helt an på hva det er du ønsker deg. Spør på et hagesenter eller kjøp deg boka "Late hager".
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå