Anne-B. Skrevet 22. mai 2010 #1 Skrevet 22. mai 2010 Hvordan gikk i så fall det? Var det vanskelig å få til? Hvor lang tid brukte dere? Ble det en dyr affære?
sologsommer Skrevet 22. mai 2010 #2 Skrevet 22. mai 2010 Vi har. Blev knall bra!! Har helsparklet det. Skulle et tynt lag "papir" på før man sparklede. Vi leiede 2 virkelig flinke polakker. tror de tok 125 i timen. Var ferdig på 3 kvelder
NormaJean Skrevet 22. mai 2010 #3 Skrevet 22. mai 2010 Vi brukte slik veggfornyer tapet, fy faen for ett helvete!!!! Kisen paa maxbo sa at dette var det beste produktet osv, tull og toeys!!! Vil nok heller anbefale deg aa gjoere som sologsommer, lei inn noen som kan helsparkle, det blir best! Vi helsparklet gangen i fjor, det ble myyyye finerer! Glassfiber er noe driit ass!
Anne-B. Skrevet 22. mai 2010 Forfatter #4 Skrevet 22. mai 2010 Kommer nok ikke til å leie inn noen, det er ikke store flatene det er snakk om her, så skal nok ta det selv. Men takk for tipset i alle fall. Dere har kun helsparklet, og ingenting annet, sologsommer? Det jeg har lest om, både på ifi og i en innlegg på et annet forum, var at man jevner ut her og der, helsparkler, pusser litt til, bruker godt med lim og legger på tapet. Er det den spesialtapeten som er i glassfiber altså?
sologsommer Skrevet 22. mai 2010 #5 Skrevet 22. mai 2010 Da er mannen ved min side. Er utdannet innenfor det (og så leier vi polakker....) vi hadde strietapet, det blev helsparklet 2 gange (sparklet, pusset, sparklet og pusset. Grunnet med et lag 03 maling. flekksparklet. limte på et lag tapet (fiberduk) og grunnet igjen med et lag 03 (billig takmaling) fiberduken suger en masse maling, malte til slutt 2 lag med 07 akrylmaling :-) Det var oppskriften til Mester
Anne-B. Skrevet 22. mai 2010 Forfatter #6 Skrevet 22. mai 2010 Hehe, skomakerens barn osv. Jeg tok feil, det er visst ikke strie vi har, men en strukturtapet. Hva den er laget av, er jeg ikke sikker på, finnes det noen måte å finne ut av det på? Ser for meg at den i utgangspunktet har vært hvit og litt "myk" om du forstår hva jeg mener. Finnes ingen tapetrester igjen her som jeg kan se på heller. Tusen takk for arbeidsbeskrivelse! Det er litt greit å få et lite bilde av hvor mye arbeid man evt. har foran seg.
Lykkekløver Skrevet 23. mai 2010 #7 Skrevet 23. mai 2010 Vi reiv av mye av strietapetet, vætet resterende med vann og fikk av alt sammen ganske fort og greit. Deretter hadde vi på veggfornyer, en slags tykk tapet. Kjempe enkel å legge på! Deretter er det bare å legge på vanlig tapet eller male det i fargen du vil ha. Dette her tok ikke mye tid og man kan fint gjøre det selv.
Anne-B. Skrevet 23. mai 2010 Forfatter #8 Skrevet 23. mai 2010 Tusen takk! Til nå ser dette mest lovende ut. )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå