Gå til innhold

Flere med urolige babyer??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Huff føler meg så alene, alle andre rundt meg har nokså rolige babyer. Her er det ikke slik! Hun har mye magevondt stakkar og skriker mye. Er helt utrøstelig:( Har prøvd både kiropraktor og akupunktur. Følte kiropraktor hjalp litt men så gikk det seg til igjen.

Når hun sover på dagen, må hun bysses hele tiden. Hvis vi er ute og triller hender det også at hun våkner og bare vræler. Da må jeg bare snu og komme meg inn. Uff er så fortvilende. Føler liksom ikke det er så mye kos lenger, er alltid redd for at hun skal skrike når vi er ute og triller,kjører bil og er på besøk. Hun er 2mnd forresten....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bare sier : sukkervann!!!!!! Det hjelper så bare det. Det har jeg gitt de gangene tøtta har vært urolig og da roer hun seg alltid. Hvis ikke du har laget det før, så er det i allefall 1 dl kokt vann og 25g sukker. Avkjøl til ca 37 C og gi 5 ml om gangen. Er viktig at babyen suger det i seg. Jeg pleier å gi i en flaske smokk, det funker veldig bra her. Vet at noen også syns det virker om ikke du får babyen til å suge det i seg.

Håper det hjelper :-)

Skrevet

Takk for svar:) Jeg har prøvd med sukkervann, hjelper litt der og da bare. Men jeg fikk beskjed på hs at jeg skulle gi 2ml? Kanskje jeg skal prøve å gi mer, kanskje det holder litt til da;)

Skrevet

Jeg gir iallefall 5 ml, var dette jeg fikk beskjed om på barnepoliklinikken :-)

Er jo bare sukkervann så er ikke farlig. Ga faktisk 40 ml når hun fikk vaksinen, noe som hjalp veldig. Men da ble hun mett så ville ikke ha mat på noen timer...

Skrevet

Da skal jeg prøve det når det står på som verst!

Skrevet

Neida, du er ikke alene! Har også ei som er urolig om dagen og hun er også 2 mnd. De fleste babyer er litt urolige på den alderen. Første mann også var litt urolig (ikke kolikk) fra 6 - 9/10 uker. Har tre venninner med barn på samme alder og de har det også slik.

Pass på og ha litt rolige dager akkurat nå, så om et par uker så skal du se at det går seg til igjen;-)

Hos oss er raping ekstremt viktig, samt at hun legges straks øynene blir smalere. Legger en liten klut over ansiktet og et svart tynt sjal over vognen slik at det blir lettere at hun faller til ro i vognen. Må gjerne gjynges litt søvn. Ofte så våkner hun etter kort tid og da tar jeg bare i smukken og vugger litt ekstra på vognen uten å ta henne opp. Som regel så faller hun til ro og sover en liten stund til.

Skrevet

Hehe, du er ikke alene, og poden her blir 6 mnd neste uke... Håper det går over litt fortere hos dere :-) Han er selvfølgelig ikke like plaget hele tiden, men det er mye skriking og magevondt fremdeles, ja. Det må da gi seg en gang?

Skrevet

her har tulla på 6mnd angst for fremmede(ink besteforeldre, onkler osv..), så vi kan ikke være på besøk uten at ungen hylskriker fordi noen så på henne.. utrolig slitsomt!!! kan ikke ha barnevakt.. nei håper dette gir seg snart!

Skrevet

Tusen takk for svar. Litt godt å vite at jeg ikke er alene, selv om jeg unner ingen å ha en baby me magevondt og kolikksmerter. Det er nok sikkert ganske vanlig. Men blir veldig fortvila når behandlinger ikke hjelper heller... hun har liksom bare blitt verre og verre etter som tiden har gått. Nå var vi hos kiropraktor når hun var 1uke gammel, så kan jo være at det hadde blitt verre før hvis vi ikke hadde gått? Lurer på å ta en tur igjen. For det kan jo komme låsninger hele tiden.

Uff det må være slitsomt når tulla deres er redd for andre fremmede "supersalg". Håper det snart går over. Husker det gikk litt i perioder her hos storesøster.

Skrevet

Min jente hadde kolikk, så jeg skjønner akkurat hva du mener! Kunne aldri gå på kafe, da hun våknet med en gang jeg stoppet vogna. Da hyyylskrek hun, så det hendte jeg la på sprang hjem for å skåne andre for vrælinga :P Hun var urolig og skrek omtrent hele dagen, men roet seg vanligvis i grei tid på kvelden.(med unntak av 6-7 dager hvor hun holdt det gående til i firetiden på natta) Hun hadde ekstremt mye luft i magen og ingenting hjalp! Vi prøvde kiropraktor, akupunktur (som faktisk hjalp endel, men da var det bare en ukes tid til hun ble 3 mndr), fenikkelte til henne, ammete og fenikkelte til meg, uten melk diett for meg, minifom osv osv.. Var ganske så fortvilet de første 3 mnd! Nå er hun 5 mndr og hun sliter fortsatt endel med luft. Men, nå er humøret ganske så bra, selv om hun fortsatt er litt mer krevende enn andre babyer jeg har møtt. Hun er sta som et esel og vet hvordan hun skal få oppmerksomheten fra mamman sin ;)

Jeg fikk tips om å prøve bæresjal for å roe henne ned. Det skal visstnok hjelpe å bære babyen tett til brystet... Her hjalp det dessverre ikke, da hun var mer opptatt av å stikke hodet ut for å se seg rundt. Meget nysgjerrig kan man si! Hvis det funker er det jo veldig bra:) Da får man kanskje gjort noe annet samtidig som man bærer med seg ungen.

Håper ungen din blir bedre snart, det er helt grusomt når ingenting hjelper! Lykke til ;)

Skrevet

jenta mi er snart 4 mnd, og magevondet har ikke gitt seg, så vi har endelig fått henvisning til barnelege, møtte til slutt en lege som ikke bare sa " sikkert kolikk, det er bare og holde ut". her har vi et moby bæresjal vi bærer litja i, det funker som bare det til oss, hun skriker med en gang vi putter henne i, for hun vil helst se, men holder hånda mi litt sånn over øynene hennes, å etter et par runder på stua, sover hun som en stein, sjal har iværtfall vært reddingen til oss. det er også sykt betryggende å ha med når jeg er på besøk, bir hun sikkelig grinete pakker jeg henne i sajlet med engang, så slipper jeg å bli så stressa ;) lykke til med jenta di, trist å ikke få nyte permisjon tiden...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...