Januarspire---2012 Skrevet 22. mai 2010 #1 Skrevet 22. mai 2010 Hei! Ser at mange tar flere graviditetstester for å forsikre seg om at en virkelig er gravid. Og at dere tar tester der dere må tyde svaret og er usikker fordi det er en svak strek osv.. Jeg har kun tatt èn test. Tok en CB digital der det viste "gravid" med skrift. Har hørt at en test som slår ut positivt aldri kan være negativ, men at en negativ test kan være positiv. Burde jeg tatt flere tester for å forsikre meg om at det stemmer selv om det stod gravid på testen? Har allerede symptomer som kvalme, trøtthet og halsbrann.. Har heller ikke fått TR som jeg skulle hatt for 3-4 dager siden.. Blir litt usikker når jeg leser så mye her inne
Mamma`n til Ole Kristian Skrevet 22. mai 2010 #2 Skrevet 22. mai 2010 Gratulerer så masse:) Klart du ikke trenger å ta flere tester, har det slått ut på CB digital kan du føle deg rimelig trygg:) Jeg for min del tok en del tester, rett og slett fordi jeg ikke trodde mine egne øyne, jeg hadde mange liggende fordi jeg hadde kjøpt så mange, og for og tilfredsstille min egen nysgjerrighet og glede......hehe. Så kos deg med din lille hemmelighet og gi deg selv lov til og være litt dronning, lykke til videre:)
Januarspire---2012 Skrevet 22. mai 2010 Forfatter #3 Skrevet 22. mai 2010 Tusen takk for svar !! Da får jeg roe meg litt ned, selv om jeg ikke var i så veldig stor tvil om jeg er gravid, pga symptomene som er relativt sterke Takk og gratulerer til deg også
tre ønsker fler Skrevet 22. mai 2010 #4 Skrevet 22. mai 2010 Du trenger absolutt IKKE ta flere tester. Du skjønner at damene er inne på BIM er testegale. Det er helt riktig som du sier en positiv test, betyr at urinen din inneholder HCG hormoner og det betyr at du er GRAVID!! Gratulerer så mye.
Gjest Skrevet 22. mai 2010 #6 Skrevet 22. mai 2010 Gratulerer! Som det sies her så trenger du ikke å ta flere graviditetstester når det har slått ut positivt. Jeg gjorde det likevel, for å være "helt sikker", bare sånn "i tilfelle", jeg er vel blandt de testgale her inne... Men som du sier, en positiv test betyr alltid at du er gravid, ikke noen tvil. Og hvis du i tillegg ikke har fått mensen og har graviditetssymptomer så er vel det forsikring nok. Det jeg vil anbefale er iallfall å ikke drive å teste lenger ut i svangerskapet. Det gjorde jeg. Skulle bare sjekke at testen fortsatt var positiv etter 7 uker for å forsikre meg selv om at alt var bra. Da viste testen svakere enn ved uke 5 når jeg testet sist. Da ble jeg selvfølgelig kjembebekymret, jeg vet jo hva streken betyr, den måler hcg nivået i urinen... hvorfor hadde jeg mindre hcg etter to uker lengre i svangerskapet?? Jeg tok privat ultralyd og alt var i skjønneste orden. Og som noen her inne sa, så kan testen slå ut svakere eller til og med negativt lenger ut i svangerskapet fordi man har så mye hcg i urinen at testen blir "mettet" og kan slå ut feil, det er beregnet kun for å teste i begynnelsen av svangerskapet. Lykke til med graviditeten!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå