Gå til innhold

FØDEBAG holdes oppe

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Slenger meg på det at listen er helt koko...men men..

Skittentøy pose?? Håndkle?? jaja...

Sikkert ikke greit å være førstegangs..

Selv pakker jeg en liten liten sekk som jeg skal ha med inn på føden..Og en liten koffert til barsel..

I sekken har jeg pc, lader, kamera, fotoapperat, blader, mp3/ipod, sjokolade, urge/drikke, helsekort, en musikk cd og fyrstikker.

I kofferten har jeg myke skiftetøy til to dager, ekstra singlet, 3 amme bher, ammeinnlegg, fuktighetskrem, toalettsaker

Pakket også genser, tskjorte, sokker og boxer til pappaen (kjøpt nytt i overraskelse)

til babyen har jeg pakket veldig veldig rikelig siden jeg har født en som begynte i størrelse 42 og en i 62...så pakket både 50 og 56 denne gangen

Skrevet

Husk røyk til pappaen dersom han røyker... fødselen kan bli lang for pappa og, og da kan det kanskje være godt med en røykepause for han:)

Skrevet

hehe, så mye trenger man ikke!!!

sist fødte jeg i juni, da hadde jeg i bagen.

lommebok

3truser(men du får jo de lekre netting trusene på sykehuset)

sokker

tøfler

1shorts(hadde jo det jeg hadde på meg fra før)

2singletter(låner event sykehus skjortene)

genser

tanbørste,tannkrem, børste

mobillader

tror jeg fikk med alt nå, er 2år siden

hjemreisetøyet kjøpte farfar som en gave til babyn

(planen var at mannen min skulle kjøpe dette da vi viste hvilken strl

han trengte)

ikke over pakk! er det noe du mangler er vel mannen kompetent nok til å åpne skapet å da ut en topp eller en bukse osv. selv om det ikke er akkuratt den du tenkte på. :)

Skrevet

hvor mange dager pakker man til..?ikke så lett å vite men erd et greit å ta utgangspunkt i 2 eller??

jeg tenker 2 skift til meg og baby og toalettsaker o.l holder vel det?har uansett ikke planer om å være lengre hvis vi er frisk og oppegående......

får man papirbleier der eller bruker de bare tøy på sykehusene enda? (12 år siden sist)

Skrevet

Selv kommer jeg til å ta med meg en brøkdel, MEN....-Vi bor 10 minutter unna sykehuset, og jeg skal være på sykehuset etter fødsel. Da håper jeg max et døgn.

Ikke le av andres lister jenter, for dere vet ikke hvordan ting er rundt de.

Noen blir plassert på pasienthotell.

Noen bor milevis unna sykehus/hotell, og har ikke anledning til å "sende mannen hjem for å hente noe".

På pasienthoteller er det ikke alltid håndklær o.l.

Man får og mindre tilgang på f.eks bleier, truser, bind o.l.

Noen tar med seg fra avdelingen, men ikke alle er komfortable med å "rappe" med seg slikt.

Jeg kjenner ei som bor på Svalbard. Hun må tilbringe de tre siste ukene i terminen på et pasienthotell, og vil naturlig nok måtte ta utgangspunkt i en helt annen verden enn hva vi som bor 10 minutter unna sykehuset må gjøre.

• 1 måned senere...
Skrevet

Merkelig at ikke flere nevner musikk syns jeg! Jeg skal ha med meg iPod´en min og en liten bærbar høytaler! Tror å høre på min favoritt avslappingsmusikk kan være til god hjelp! :)

Skrevet

Mye rar i disse fødebaggene :o)

men det jeg ser mange ikke har skrevet er

DOPAPIR!!!

mange sykehus har veldig stivt papir, og etter fødsel er man veldig sår, og det er ikke hver gang man trenger å dusje seg etter toalettbesøk.

LAMBI var det beste jeg hadde i baggen!!!

nå skal det sies at vi ikke rakk å åpne fødebaggen før hun var ute forrige gang, så vi hadde drikkevarer, kjeks, nøtter, sjokolade og gud vet hva på rommet etterpå.

Skrevet

En par ting til..

- Hårstrikker og spenner til fødselen om du har langt hår. Dette kan være veldig (!!) i veien..

- Lypsyl til fødselen, blir tørr på leppene av all pustingen

- Bodylotion til barsel. Man svetter mye i tiden etter fødsel og luften på barsel er ofte tørr, så dette er godt å ha..

Dette er ting som tar liiiiiiten plass i baggen, så trenger ikke noe "mobb" fra alle kritikerne her inne.. ;)

Skrevet

Ser at mange synes lista er veldig lang. Men det står jo ikke at alle må ha med seg alt...

Jeg er tredjegangsfødende og tar likevel med meg en god del til sykehuset. Man vet aldri hvor lenge man må bli der, og pappa har nok med å administrere/pakke for de to største. Han skal få slippe å lete hjemme etter mine ting. Jeg har ikke pakket til dem selv om de skal overnatte borte. Pappaen har lovet å ta seg av det hvis jeg bare sørger for at det er nok rent tøy i skapet.

Jeg har med en liten bag til selve fødselen (trenger ikke mange ting da, men skal bl.a ha med musikk denne gangen. Tror det kan hjelpe meg til å slappe bedre av.)

Til tiden etterpå har jeg med meg kofferten min. Den er ikke så veldig stor, men rommer jo en del likevel. Jeg ser ingen grunn til at det skal være halvfull. Vil heller ha litt klær å velge mellom hvis jeg skal være der noen dager.

Mannen min vil ikke pakke noe til seg selv på forhånd. Det er helt greit. Han kan ta vare på seg selv :-) Vi bor 20 min fra sykehuset.

Skrevet

Jeg syns heller ikke en skal kritisere at listen er lang. Jeg syns det er greit at en lister opp alle mulige ting, så kan en jo selv ta avgjørelsen om det er noe en vil ha med seg?

Noen ting tenkte jeg "hm nei det gidder jeg ikke", men andre ting var sånn " tja, det tar jo ikke store plassen, og hadde vært kjekt"

Så jeg syns det er kjempe flott at folk kommer med enda flere forslag til ting de syns var kjekt å ha med! :) Ikke alltid en bare trenger å være nødvendig, noen ting er bare kjekt å ha også:)

Skrevet

Synes det er flott å få masse forslag til hva man kan ha i fødebagen. Som det sies her kan man jo bare sile ut det man føler man trenger selv, isteden for å kritisere andres ønsker til oppholdet.

Vi bor over en time unna sykehuset, og med termin på den mørkeste, glatteste tiden av året har jeg heller lite lyst til å sende mannen ut på veien hvis det ikke er absolutt nødvendig. Regner med han og blir sliten etter fødselen!

Vi har stor bil, så å ta med seg for mye er bedre enn å ta med seg for lite, sånn som jeg ser det :)

Takker for gode forslag! :) Og lykke til alle sammen :)

Skrevet

Sist trodde jeg at magen forsvant så snart barn og fostervann og morkake var ute, og hadde bare med meg vanlige klær til meg selv! Oioioi... I bagen denne gangen pakker jeg bare klær jeg kan få på meg MED mage og som jeg lett kan finne frem puppene i:)

• 3 måneder senere...
Skrevet

Jeg har født en gang før men da i flekkefjord å lå på barselen der, fikk da alt jeg trengte til baby og meg, hadde bare toalettsaker, kles skift, helsekort og lommebok og reise sett til babyen....

skal til stavanger denne gang å må jo sannsynligvis på hotellet så lurer på: må jeg ha med alt av klær til babyen selv?

bleier, klær ol.??

• 6 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...