nurke84 *mamma til alma* Skrevet 22. mai 2010 #1 Skrevet 22. mai 2010 føler meg ikke gravid, har ikke noe tegn, dvs jeg har litt ømme pupper, thats it. trodde jeg kjente noe på onsdag en gang da jeg var i uke 12+0. men når man ikk vet sikkert så. for og si det sånn, hadde det ikke vært for at jeg ikke har mens og har fått sett foster i uke 10 så hadde jeg ikke trodd jeg var gravid. er litt overvektig, kan det ha noe med det og gjøre også? er bare så redd for at det er noe galt. men skal jo på ul til tirsdag.... masse tanker som svirrer, er ikke redd for sa lengre, men mer en ma nå. at det kansje kunne vært en ma fra sist jeg var på ul? bare måtte få det ut
jigær82 Skrevet 22. mai 2010 #2 Skrevet 22. mai 2010 hei.. tror ikke du trenger å være så bekymret.. hadde ei venninne som ikke hadde noen symptomer eller følte seg gravid helt til mot slutten da hun fikk bekkenløsning... også finnes det noen som har sååå mye plager... alle graviditet er forskjellige... syns du bare nå skal prøve å slappe av, og kose deg i pinsehelga =) prøv å slappe av så godt du kan til tirsdagen.. sender deg en klem =)
nurke84 *mamma til alma* Skrevet 22. mai 2010 Forfatter #3 Skrevet 22. mai 2010 takk ja prøver og prøver å ikke tenke for mye, men du vet: hva om, men atte, hvis??? så surrer og går hær.
jigær82 Skrevet 22. mai 2010 #4 Skrevet 22. mai 2010 ja eg vet veldig godt.. måtte ta senabort sept 2009, og nå er jeg gravid igjen, nå mistenkte de kromosomfeil.. fikk det endelige svaret igår at alt er normalt.. tenkte som deg,hvis,om ect... folk sa til meg om å ikke tenke på det og div.. men det var ikke så lett... men det hjalp faktisk å dra vekk,shoppe,gjøre noe .. bare ikke sitte hjemme og tenke.. jo mer man tenker jo galere blir man =) håper virkelig at du er ei av de heldige som har lite symptomer under svangerskapet =) =)
nurke84 *mamma til alma* Skrevet 22. mai 2010 Forfatter #5 Skrevet 22. mai 2010 uff, ikke greit dette nej. men så bra at det så fint ut hos deg grattulerer. ja etter 5 sa og 1 ex.u så "gir man opp" ganske fort. men er vel bare og prøve og tenke positivt og håpe at denne gangen skal det gå får oppdatere etter ul til tirsdag
*dreamer* <3 Mie Linnea Skrevet 22. mai 2010 #6 Skrevet 22. mai 2010 Jeg har nesten ikke hatt noen tegn på at jeg er gravid, bortsett fra at magen har begynt å vokse (er 17+2). Jeg var også livredd for MA pga det, men jeg har vært på 3 UL og alt er kjempefint med baby. Det er like normalt å ikke merke noe, som å ha masse plagsomme symptomer. Vi er bare heldige:) Masse lykke til på UL, det går nok kjempefint! Noe som har vært betryggende for meg er babywatcher. Jeg har akkurat kjøpt meg den, og det er veldig beroligende at jeg kan høre hjertelyden hjemme når jeg er bekymret. Angelsound er et billigere alternativ da:)
nurke84 *mamma til alma* Skrevet 22. mai 2010 Forfatter #7 Skrevet 22. mai 2010 ahh, ja tengte og kjøpe sånn på en butikk som hadde fått inn, men de var jo selfølgelig utsolgt nå. får bestille på nett når feriepenger/skattepenger kommer takk for at dere svarer forresten er godt og høre erfaringer
Oktobergutt2010:) Skrevet 22. mai 2010 #8 Skrevet 22. mai 2010 Jeg kan skrive det slik. Møtte opp på UL i uke 12 og halveis fortvilet "Jammen, jeg er jo i god form. Ikke er jeg kvalm heller" Legen ser spørrende ut på meg og sier "NYT DET, det sier du ikke mot slutten"
nurke84 *mamma til alma* Skrevet 22. mai 2010 Forfatter #9 Skrevet 22. mai 2010 såpass, hehe. ja da får jeg prøve og nyte det til det motsatte er bevist håpe håpe håpe t alt er bra
Gravid30 *Har født ei datter* Skrevet 22. mai 2010 #10 Skrevet 22. mai 2010 Hei nurke84.... Jeg er en av dem som har vært heldig med lite plager i begynnelsen. Ikke vært noe kvalm i 1.trimister. Følte meg heller ikke Gravid. Nå er jeg 17+4 og nå har det begynt med litt plager for meg med bekkenløsning og sliter mye med hodepine.Og magen har vokst ganske så mye... Jeg fikk også beskjed fra legen når jeg sa tidligere at : Jeg føler meg jo ikke gravid...NYT DET sa legen til meg.... Så prøv å slapp av. Sikker på at alt er helt bra med den lille i magen. Men det er naturlig å bekymre seg...Ikke så rart det. Lykke til...
nurke84 *mamma til alma* Skrevet 22. mai 2010 Forfatter #11 Skrevet 22. mai 2010 godt og høre at det er fler som ikke har følt seg gravid før senere uker, føler meg bedre nå. skal nyte en skikkeli god hjemmelget grill middag og kose meg fram til tirsdag da tusen takk allesammen <3 ha en super helg
Tilde mai -09 + spire okt -10 Skrevet 22. mai 2010 #12 Skrevet 22. mai 2010 Hadde ingen symtomer på at jeg var gravid sist svangerskap. Spydde engang og det var under riene på sykehuset når jenta mi skulle ut, ingen ømme pupper, ingen kynnere før vannet gikk, jobbet helt frem til permisjonen startet etc. Og jeg fødte ei nydelig jente på over 4 kg som fikk full score på de testene som ble gjort rett etter fødsel, så mest sannsynlig er det ikke noe å bekymre deg for;) Uansett er det lite du får gjort med det. Naturen går som regel sin gang, alle er ulike og noen spyr i 9 mnd mens andre ikke merker at de er gravide før de får beskjed fra legen at de har rier;) Nyt det du;) Denne gangen har jeg problemer med bekkenet, men bortsett fra det har jeg ingen graviditetssymtomer denne gangen heller.
nurke84 *mamma til alma* Skrevet 23. mai 2010 Forfatter #13 Skrevet 23. mai 2010 jeg skal nok klare og nyte det når jeg får bekreftet om dær er liv, er det jeg er så redd for at det ikke skal være. var som sagt liv i uke 10 i allefall. de gangene jeg har mistet har vært allerede i uke 3-4. så har ikke vært redd for sa, men tenk om det har vært en ma siden uke 10. men nå er det jo "bare" 2 dager til vi får vite. innbiller meg også at jeg kjente noe boblende en gang i uke 12, noe jeg ikke har kjent før i allefall. vet ikke om man kan kjenne noe så tidlig. har ikke kjent noe etter det. men er bare 4 dager siden så.
November-mamma-86 Skrevet 23. mai 2010 #14 Skrevet 23. mai 2010 Jeg saa ogsaa liv i uke 10 ved privat UL, og da sa legen "naar det er liv i uke 10 er det 95% sjans for at dette kommer til aa gaa bra!"
nurke84 *mamma til alma* Skrevet 23. mai 2010 Forfatter #15 Skrevet 23. mai 2010 oi, er det såpass høyt?? ja nå er det ikke lenge i gjenn, selv om disse to dagene føles som 2 mnd, hehe.
RockaMamma Skrevet 23. mai 2010 #16 Skrevet 23. mai 2010 Jeg merket heller ikke en eneste ting i svangerskapet før jeg begynte å kjenne vesla sparke. Og frem til jeg var rundt 24 mnd på vei var det alt også. Men nå, 34 uker på vei synes jeg at alt er helt jævlig. Bekkenløsning, halsbrann, må tisse hele tiden, barnet sparker meg våken om nettene, vondt når jeg sitter, pusteproblemer pga enorme pupper når jeg ligger:S Jeg skulle nesten ønske at jeg hadde hatt litt mer plager, sånn at dette ikke kom fullstendig overraskende over meg. Nyt det mens du kan ja! Hadde jeg visst dette hadde jeg sørget for å utnytte det til det fulle mens jeg kunne
nurke84 *mamma til alma* Skrevet 23. mai 2010 Forfatter #18 Skrevet 23. mai 2010 hehe, ja så du skrev mnd først, var jo fryktelig lenge ja jeg skal senke skuldrene etter neste ul. klarer ikke gjøre det før jeg har fått sett at dær er liv å da er jeg jo 12+6 så da er jeg jo over den tia hvor de største farene er. så er spent
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå