Anonym bruker Skrevet 22. mai 2010 #1 Skrevet 22. mai 2010 Litt flau for å stille dette spørsmålet, men føler jeg er for dårlig på renhold av leiligheten. Hva bruker dere når dere vasker gulv/kjøkkenbenker/håndtak?/dusjvegger/fliser/dører o.l? Tar imot alle råd, her går det enten i våtmopp på gulv, og bare en vanlig klut på benker, eller litt ajax på gulv med klut. Tror eg må skjerpe meg. Og hvor ofte vasker dere?
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2010 #2 Skrevet 22. mai 2010 Vasker ca. 1 gang i uka. Gjerne på en torsdag;) Støvsuger alle gulvene. Så vasker jeg med kun vann. Bruker grønnsåpe av og til, men gulvene bli fort ripete om man ofte bruker vaskemidler så her går det mest i vann. Støv tørker jeg med mikrofiberklut og noen ganger med vann og litt zalo. Kjøkken og bad vaskes med "Jif Kjøkken " og "Jif Bad". Og ca. 1 gang i mnd. klorer jeg dusj og toalett.
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2010 #3 Skrevet 22. mai 2010 Huff,jeg er nok også alt for dårlig når det gjelder renhold. Skal jeg være ærlig tror jeg bare jeg vasker gulvene toppen 1 gang pr.måned. Men,er flink til å støvsuge da ca annenhver dag. Bruker stort sett jif mopp med bare vann,eller engangs våtmopp. Andre som er så dårlige som meg? Syns foresten den orange støvhansken til enjo er genial,denne anbefaler jeg virkelig! Bruker også enjo filler på badet,er veldig fornøyd med disse også.
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2010 #4 Skrevet 22. mai 2010 Søvsuger 2 ganger for dagen og drar over gulvene hver kveld. (barn og hund som går inn og ut hele dagen drar med seg litt bøss og søl) Bruker mikrofiber mopp på gulvet med litt grønnsåpe vann. Støv, border og slike ting vasker jeg med mikrofiber og vann. Kjøkken vasker jeg med zalo og vann. Badet vasker jeg et par ganger i uka både toalett,dusj,badekar,vegger og gulv. Da bruker jeg jif baderom spray flaske. De er helt geniale.!!!!! Vinduer vasker jeg ettersom de blir møkkete med mikrofiber og vann!
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2010 #6 Skrevet 22. mai 2010 Jeg bruker enjo, og andre mickrofiller. Og KUN vann. Vasker huset ca 1gang pr uke, men støvsuger oftere og tar det ene badet kanskje 2ganger pr. uke (noen ganger mer andre ganger mindre, kommer helt ann på hvor skittent det der). Når man bruker enjo går rengjøringen raskere:) Verdt å prøve
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2010 #7 Skrevet 22. mai 2010 Hva er enjo? Og når en klorer ting på badet, hva mener man med det?
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2010 #8 Skrevet 22. mai 2010 Enjo er fiberfiller. Tror du kan søke på nettet enjo.no? Jeg bruker ikke klor, kun vann
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2010 #9 Skrevet 22. mai 2010 Dei sprayflaskene med vaskemiddel er desverre ganske så helseskadelege fordi dei forstøvar vaskemiddel som ein pustar inn i luftvegane. Eg brukar den baderomssprayen ein sjeldan gang for å få det ekstra reint i dusjen, men den er veldig sterk, så eg begrensar bruken. Eg er vel ikkje av dei beste husmoremna, eg vaskar golva ein gong i veka. Trur eg må dra over kjøkenet litt oftare framover, for har ein som byrjar å skulle ete sjølv.
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2010 #10 Skrevet 22. mai 2010 Jeg vasker alle gulv hver uke med jif micro mopp.Har grønnsåpevann med en skvett salmiakk i. Badet (speil,benk,toalett og dusj) vaskes hver uke med jif spray. Klor i doen og slukene etter hver vask som står i ca 15 min før jeg skyller med vann. Kjøkkenbenker vaskes hver dag,gjerne flere gnger mens jeg lager mat eller rydder. Vaskeklut med zalo på.Kjøkkengulv vaskes etter behov minimum hver uke,på samme måte som alle andre gulv. Jeg har en støvtørk hanske i microfiber jeg bruker til støv. Jeg tar litt hver dag så det blir aldri mye. Feks en etasje pr dag.Da får jeg litt fri fra rengjøringen og:-)
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2010 #11 Skrevet 22. mai 2010 08:14 Nei, har ikke støv på hjernen, men har en hund som røyter mye samt at vi alle flyr inn og ut hele dagen med sko. Så da blir det fort litt subbete. Liker ikke at det er bøssete da, får litt små panikk da. Så kanskje jeg har litt støv på hjernen alikevel.. ikke tenkt på det sånn egentlig. Alle vaskemidler er skadelig om man putter de opp i nesen, så prøver å ikke puste inn så mye spray da, men jeg må vaske med såpe på badet. Ellers blir det ikke rent. Er ikke noe bedre med en bøtte salmiakk vann heller... ) )
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2010 #12 Skrevet 22. mai 2010 hell litt klor i do og vips, så er den kloret
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2010 #13 Skrevet 22. mai 2010 Vasker bad og kjøkken flere gang i uka, støvsuger stua anna hver dag og koster yttergangen daglig for sand og vasker den et par gang i uka. Ellers så vasker vi stua og alle rom anna hver uke ( da under sofa og senger også) siden vi støvsuger og tørker støv ofte, trenger ikke vaske hver uke så lenge det ikke er støvete og møkkete. Er skoforbud i huset, og jeg tar flekker og søl med en gang etter ungene. Bruker vann og micromopp/kluter for det meste. Tenner heller duftlys for godlukt i hjemmet og har slike duftkrukker med strå i. Såperester gjør bare slik at støvet fester seg til flatene. På bad og kjøkkenbenker bruker jeg vann og klor for å desinfisere. Man trenger ikke bruke mye klor. Ellers går det i Zalo, Salmiak i renholdet for bla fettfjerning, mye billigere enn alt fancy som har kommet. Jif skurekrem og Jif ovnsrens har jeg selvsagt, veldig greit å ha. Men man trenger ikke en spray for kjøkken, en for bad osv. Bare tull og bortkasta penger. Samme med disse engangmoppene, lureri rett og slett. De billige microklutene er like gode som de dyre er min erfaring.
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2010 #14 Skrevet 22. mai 2010 Til dere som er glad i Enjo: Har dere prøvd Norwex? Var fan av Enjo helt til jeg prøvde Norwex sine produkter, som er fantastiske mikrofierprodukter (har myyyye kjekt til husholdningen), samt MYE billigere! Ellers har jeg Enjo sin mopp og fille til gulvvask, og bruker Norwex sine mikrofierkluter til å tørke støv, vaske med osv. Sjelden jeg bruker såpe, ser veldig stor forskjell om mannen har vasket (som bruker Ajax). Føler en ser såperestene når sola skinner på gulv/flater. Når jeg kun har brukt mikrofiber er det skinnende rent, og speil, dusj osv. blir som nytt! Se norwex.no!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå