LivetErEnLek Skrevet 21. mai 2010 #1 Skrevet 21. mai 2010 Skal ha noen jenter på besøk i morgen og satser på salat, smaker bra i varmen. Vil noen dele sin beste salat med meg?
~sjiraff~ Skrevet 21. mai 2010 #2 Skrevet 21. mai 2010 grønn og rød lollo søt paprika i flere farger cherry tomater alfa alfa spirer spekeskinke eller fetaost (begge deler blir litt mye cashewnøtter sukkererter
LivetErEnLek Skrevet 21. mai 2010 Forfatter #3 Skrevet 21. mai 2010 Spekeskinke er stas, ingen gravide damer, så det tror jeg at jeg går for, takk for tipset
~sjiraff~ Skrevet 21. mai 2010 #4 Skrevet 21. mai 2010 Med spekeskinke kan det også være godt med appelsin eller vannmelon i salaten )
LivetErEnLek Skrevet 21. mai 2010 Forfatter #5 Skrevet 21. mai 2010 Vannmelon altså... hvordan dressing passer til da? Er svak for balsamico-dressinger.
~sjiraff~ Skrevet 21. mai 2010 #6 Skrevet 21. mai 2010 Er ikke noen fan av dressing på salat så der har jeg nok ingen gode tips til deg.
fox`y Skrevet 21. mai 2010 #7 Skrevet 21. mai 2010 jeg bruker ofte gresk dressing til salat d jeg brukr er : agurk paprika rødløk salat melon mais cherry tomater ( skinke,kylling,spekeskinke )
Vilja<3 Skrevet 21. mai 2010 #8 Skrevet 21. mai 2010 Vil du servere en virkelig god salat så lag biffsalat, det er den beste salaten jeg har smakt og lager:) Biffstrimler Rødløk Avokado ( spisemoden) Sukkererter Asparges Fetaost cherrytomater Sukkerertene og aspargesen skal fosskoke et par minutter før du direkte kjøler dem av i kaldt vann, før du tar de i salaten. Og biffstrimlene skal stekes selvfølgelig med litt salt og pepper. Jeg lager en hjemmelaget dressing til med ca 2 ss olje, 1 ss eddik, 1 ss sennesp, liten ts salt og pepper. Det blir lite men skal bare noen dråper til, kjempegod smak til resten. Serveres med chiabatta, nam nam.
nelliik m/blå & rosa Skrevet 21. mai 2010 #9 Skrevet 21. mai 2010 Jeg har en fantastisk frisk, god og mettende salat: lollo/crisp-salat ruccola stekt, strimlet svinekjøtt med krydder du liker rødløk i ringer pinjekjerner avokado i "båter" Nyyydelig! Og passer perfekt på varme sommerdager, da kjøttet omentret blir kjølig med en gang (som også er meningen) ) Til denne salaten serverer jeg denne hvitløksdressingen: 1 pakke majones (du velger selv hvordan) 1 pakke lettrømme ca 2-3 fedd hvitløk (alt etter hvordan du liker det) 1-2 SS sitronsaft
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå