Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lillegutt er en ordentlig puppegutt :) Han er 6 uker gammel, og han har spist annenhver time hele tiden. Det er ikke noe problem for meg enda, men jeg skulle jo helst sett at det gikk iallefall 3 timer mellom, særlig om natta. Vi har vært mye syke begge to med lungebetennelse og bronkitt, så jeg har ikke orket å jobbe med å endre spisemønsteret. Nå er vi friske og jeg synes det er litt mye å amme annehver time døgnet rundt.

Noen tips?:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, du kan prøve å gi litt vann i mellom, kanskje det hjelper.

Skrevet

Kan man det altså? Gi vann når de er så små? Bare å koke det da og la det bli passe temp?

Skrevet

Ja visst! Min er 7 uker, og har fått vann nå. Synes det er helt topp, hvis han ikke er for sulten... Pupp annenhver time er mye, da er det nok litt for kosen han sutter også.

Skrevet

_Dere skal da ikke gi vann til en 6 ukers baby?

Tror spiseintervallene vil øke nå når dere begge er friske og gutten blir større. At den hyppige spisingen også kan skyldes kos & trøst mens han var sjuk?

Skrevet

Man kan gi vann helt fra starten, der er ikke noe farlig, det er bare å koke vannet så er det ikke noe problen, men vikttig at man ikke erstatter måltider med vann!

Skrevet

Jeg spurte helsesøster om dette.

Var helt normalt at de spiste så ofte når de var så små.

Hvis det er en trøst så gikk det seg til hos oss ( tok noen mnd da...)

Skrevet

Problemet med å gi vann er at det fyller magen så de tror de er mette uten at det gir noe mer enn metthetsfølelse. Resultatet kan være at de får i seg for lite melk og ikke legger på seg som de bør, så det er ikke lurt å gi vann fordi de vil ha melk ofte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...