juli09 Skrevet 21. mai 2010 #1 Skrevet 21. mai 2010 Vår lille plutt på 9,5 mnd har i den siste tiden blitt helt umulig å roe ned når han våkner om natta. Han kan våkne opp til 3-4 ganger innen vi går å legger oss (samsover fremdeles, skal snart inn på eget rom) og nekter å roe seg med far. Han kan skrike seg hes og holde på i 20 min helt til han hikster seg rød.. Begynner å bli rimelig slitsomt, kan aldri dra noe sted etter han har lagt seg- som regel kl. 18.30 .... kan ikke gå tur med hunden engang. trenger sårt hjelp, for vi vet snart ikke hva vi skal gjøre, bytter bleie, gir vann, har faste leggerutiner osv.. virker som mamma og pupp er det eneste som hjelper, men begynner å bli lei nå-..... noen som har gode råd???? (vi har trodd det har vært pga tenner en stund, men disse er nå nesten ute)
juli09 Skrevet 21. mai 2010 Forfatter #2 Skrevet 21. mai 2010 burde kanksje skrevet at det er far som prøver med å skifte bleie, gi vann osv...
PAVEEL Skrevet 22. mai 2010 #4 Skrevet 22. mai 2010 hehe, en liten plutt som har lært seg hvordan man får oppmerksomhet på kvelden:P Har et råd. Vær konsekvent. Ikke gi pupp på natt mer. Ha han på eget rom snarest. Når han våkner, gå inn legg han ned, putt inn evt smokk, så gå ut. La han skrike, han vil bare ha oppmerksomhet. Etter 3 min gå inn og gjenta prosedyren, ikke prat med han. Sånn m¨å dere helt sikket holde på lenge, muligens en uke. Men som sagt, vær konsekvente. Dette høres vel ikke ut som noe drømmemetode, men den virker:-)
*Bluberrypai*og 3 prinsesser=) Skrevet 22. mai 2010 #5 Skrevet 22. mai 2010 sikker på at det ikke er tenner? Kan jo være fler på vei kanskje. Vår jente var akkurat sån, utenom at vi ikke samsov. Hun kunne sove to tre timer, våknet og var utrøstelig. Var bare en flaske med melk som hjalp. Og dette holdt på i lange perioder med korte avbrudd, fra ca 9mnd til 18mnd. Og det var alltid tenner, hun har vært veldig plagd av tenner. Men nå har hun heldigvis fått alle og sover igjen godt på natta. Iblant var vi nødt å gi henne paracet og for at hun skulle kunne roe seg. Dentinox hjalp ikke i det hele tatt
dolsi Skrevet 23. mai 2010 #6 Skrevet 23. mai 2010 Ja dette kan være tenner men lurer på om han er våken? Min mellomste kunne også plutselig panikkskrike. han hadde øynene oppe men det virket ikke som at han var våken. Dette er noe mange barn er plaget med. Han var helt utrøstelig og det eneste jeg kunne gjøre var å holde godt rundt han. Dette er noe han enda kan gjøre nå når han er 6 år og nå vet jeg at han sover selv om han får disse "anfallene". Tror ikke at det er forsket noe særlig på dette . Gutten min husker ingenting på morningen. Tror kanskje det kan ha noe med en vokseperiode siden dette er i perioder.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå