Gå til innhold

Kan noen hjelpe meg??? Gravi-test..

Anbefalte innlegg

Skrevet

I går testa eg positivt på CB digital gravitest, altså med svaret "gravid". Var hos legen i dag, og i følge mensutrekning kan eg vere rundt 11-12 veker gravid.. Tok ikkje test hos legen, for etter ein million do-turer i dag hadde eg ikkje urin å gi... :) Tok blodprøve, men eg orker ikkje vente ei veke på svaret!

Uansett... Før eg tok testen datt den lett ned i golvet, altså ikkje snakk om noke hardt fall... Men et veldig lite. Kan det ha gjort svaret falskt positivt? Skal ta ein CB digital med ukeindikator i morgen tidlig, men er så nervøs på heile greia.. Ka trur dåkke???? Kan det vere falskt positivt???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg trur ikke det har noe å si... men har ikke mistet i gulvet selv, så det er ikke godt å si hvordan den testen reagerte på det!!

Krysser fingrene for deg i morgen tidlig!! :)

Skrevet

Om du er så langt på vei vil du jo få utslag om du tar testen i kveld også! Jeg tok blodprøve forrige fredag, hadde kun 14 på hcg, men tok en CB+ søndag kveld og den ble knall blå! Så du vil nok evt få en positiv test i kveld også:-) Lykke til, det er nok en liten spire der!

Skrevet

Tusen takk, jenter! Kanskje eg tør ta testen i kveld då :-) Er veldig spent!

Men drikker jo litt om dagen kan du sei, og springer på do i ett sett.. Så er redd det blir for "utvanna" og at det ikkje viser på testen? Kjem til å vere OVERBEVIST om at eg ikkje er gravid heilt til eg ser det på UL :-) Krysser fingrane om UL til veka :-)

Skrevet

Når du er så langt på vei så blir den nok positiv uansett tid på døgnet :)

Skrevet

Jeg ville ventet til i morgen tidlig med den testen. Men det er fordi at ukene skal bli rett. Det står i bruksanvisningen at man ska bruke morgenurin for mest mulig korrekt svar.

Men er du 11-12 uker så skal den vise 3+ uansett :)

Men lykke til i alle fall :)

Skrevet

Eg tok den i dag tidlig, positiv som dagen er lang i alle fall! Men viste faktisk berre 1-2 veker... Men lurte på om mengda urin hadde noke spesielt å sei, for blæra var nesten tom når eg tok testen, men det var morgenurin??

Uansett kan det godt hende eg blei gravid etter det legen trudde var festeblødning, og at eg faktisk berre er så lite på vei :)

Skrevet

Det var jo litt av en forskjell ;) Er egentlig 7-8 uker... å det er jo lenge jo :)

Men gravid er du jo... det er jo bra :)

eg tik også en test med ukeindikator. der sto det også 1-2 men jeg trodde jeg var lengere. Men på meg var det bare snakk om at jeg tror det sku stå 2-3uker!

Men forlang en UL, det hadde jeg gjort i alle fall :)

Skrevet

Ja, voldsom forskjell :) Men hadde ei kjempelita blødning (var meir brun utflod enn det var mensen) i mellom 27 feb (første dag av det eg trudde var siste mens) og no, som legen trudde var berre ei "normal" blødning som man kan ha i svangerskap.. Men kan godt hende det har vert ein mens då :)

Ja, han sendte henvisning til tidlig UL, så heldig er eg :):) då blir det vel UL til veka, og spennande å sjå ka som skjer..

Skrevet

Kroppen kan jo spille en ett puss. I mitt forrige svangerskap hadde jeg siste mens 5 mars.... men da jeg kom på UL6 mai viste det seg at jeg var 4-5uker! D da stemte jo ingenting da heller med siste mens!

Men det blir jo spnnende da å høre hvor langt du egentlig er :)

Håper du oppdaterer så vi får høre hvordan det har gått! Er jo sååååå spennende med tidlig UL også! Hihi.... håper jeg også får en tidlig fordi jeg har hatt en SA i uke 8 tidligere og vil bare konstatere liv etter uke 8 nå :)

Men jeg tror ikke man kan stole blindt på disse testene med ukeindikator heller!

Skrevet

Ja, tydelig det.. Men forbeholder meg sånn at eg er rundt 4-5 veker då, vertfall fram til tidlig UL :)

Eg skal oppdatere vettu :) Er egentlig fornøgd så lenge eg er gravid, og alt står bra til :) Oi, det var trist lesning, men veldig kjekt at du er gravid igjen no :) gratulerer! :) ja, føler det berre er rett og rimelig at du får ein tidlig UL då!

Nei, tar det med ei klype salt. Men tenker som så at då har den vertfall registrert NOE hcg, så eg tenker som så at eg er nok gravid vertfall :):):)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...