Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Lurer på om det er noen som vet hva som skal til for at man får satt inn 2 egg? Har hatt 1 fersforsøk som endte i sa. Har 3 på frys så jeg håper jeg rekker å sette inn i juni før ferien starter. Hva skal til for at man får sette inn 2 stk?Har veldig lyst til det , men de sa til meg da vi startet med dette at de kun satte inn 1 og 1. Noen skriver her at de ruger på 2? Håper noen kan svare meg :)

Fortsetter under...

Hei 83lmk!

På de fleste offentlige klinikken så har dem visse kriterier på å sette inn 2 egg og det er blandt annet alderen på pasienten, derom man er 35 år og eldre kan dem sette inn 2 egg og så kommer det ann på kvaliteten på egggene. Dersom ikke eggene er opptimale så kan det hende dem setter inn 2 egg uansett alder. Ellers går det også litt på hvor mange forsøk man har hatt. De vil si at de første forsøkene får man kanskje bare et egg inn men på 3 kan man kanskje få 2 inn.

Dem ønsker å redusere tvillingfødsler og fordi det ofte er risiko svangerskap. Dem har restriksjoner fra staten på det og da kan dem selgsagt ikke sett inn 2 egg poå alle sine pasienter! Derom du er ung og bhar gode egg kvalitet har du større sjangser for å lykkes enn når du har rudet 35 år!

Når det gjelder fryse egg så er det ofte at dem setter inn 2 egg uansett.

Dersom man går privat så får man ofte være med på å bestemme selv;)

Da jeg gikk offentlig var det ikke snakk om å få 2 egg på de 2 første forsøkene selv om jeg var 30 år har kraftig endometriose som bare blir verre av alle disse stimuleringene:( Nå går jeg privat og da var det ikke snakk om annet;)

Håper du ble litt klokere;) Ønsker deg lykke til videre!

Det er ikke like vanskelig å få inn 2 fryse egg. Jeg spurte ikke engang,de kaster ikke det ene dersom 2 overlever tining.

Det er vist litt dårligere kvalitet på fryse egg også,så da slenger de gjerne inn 2.

Men ved ferskt forsøk er det som du sier ikke så lett å få inn 2,hvis ikke du er over 37 eller div.

Lykke til med fryseforsøk!!

jeg hører til på st.olav.. der setter de ikke inn 2 egg uten veldig god grunn.. vi var på fryseforsøk nå sist og da spurte jeg om de kunne sette inn begge eggene de hadde tatt opp.. men de sa at det gjor det ikke uten at man hadde prøvet så så mange ganger og at man var eldre enn en spesiell alder..

så jeg tror det er veldig stor forskjell fra sted til sted..

Annonse

jeg hører/hørte til på haukeland og på ferskforsøk satte dem bare inn ett og ett men på frys forsøket fikk jeg inn to, siden begge hadde overlevd tiningen og begge delte seg bra. Jeg fikk faktisk valget sjøl, for dem hadde ikke lyst å kaste et så bra egg.

jeg har dog bare en babis i magen da det ene egget ikke utviklet seg skikkelig=)

masse lykke til=)

Tusen takk for svar jenter:) Veldig forskjellig fra plass til plass ser jeg. Er bare 27 år enda, så regner med d blir vanskelig å få kranglet seg til 2. Har påvist endometriose etter lapraskopi for 2 år siden. Kan kanskje bruke det som et argument. Må jo ikke på død å liv sette inn 2 men , føler det er en større sjanse da. vi har 3 egg på frys, tiner de opp alle 3 samtidig da? eller tar de 1 og 1?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...