Lykkelig2 Skrevet 21. mai 2010 #1 Skrevet 21. mai 2010 Vi har etter utredning fått til svar at mannens kvalitet er meget dårlig, og at det er usannsynlig at vi kan få det til selv. Så da gjenstår prøverør. De har ikke funnet noe galt med meg, jeg har et barn på 5 år og har mistet 2 påbegynte(med en annen mann). Det jeg lurer på er, må man være gift eller samboere i minst 2 år før man kan sende søknad? Vi har vært samboere i 1 år september 2010. Ventet litt med å melde flytting pga at jeg har et barn fra før. Har hørt at det er ca 6 mnd ventetid, noen det har gått raskere for? Kan vi sende søknad og så gifte oss i løpet av det halvåret vi må vente på å starte? Håper noen kan svare for dette er en ny situasjon for meg.
Nea og juniors mamma Skrevet 21. mai 2010 #2 Skrevet 21. mai 2010 Er ikke helt sikker på hvor lenge man må være registrerte par, men gift må en ikke være. I vårt tilfelle var det gynekologen min som sendte inn søknad og som antagelig har gitt opplysning om vår status for det har vi i ettertid ikke hørt noe om. Ang ventetid kommer det helt an på klinikken/sykehuset dere vil bruke. Det går jo an å ta en telefon til dem og høre, da er du i hvertfall garantert korrekt svar Lykke til
MK73 Skrevet 23. mai 2010 #3 Skrevet 23. mai 2010 I følgel regelverket skal man såvidt jeg vet minimum ha vært registrerte samboere i 2 år - men det varierer i hvilken grad dette blir sjekket/fulgt opp. Dere kan evt bare be legen sende inn søknaden og så se om dere får noen spørsmål eller kommentar på det. Hvor lang ventetiden er nå vet jeg ikke, men da vi startet fikk vi beskjed om 9-11 mnd ventetid ved klinikken vi hadde valgt. Vi kom inn etter ca 8 mnd. Siden den tid ser det ut som om ventetidene er redusert, men det varierer uansett mellom klinikkene. Skulle dere få beskjed om at dere ikke oppfyller kriteriene, så kan dere velge mellom å gifte dere eller gå privat. Lykke til!
togutter-08og10 Skrevet 23. mai 2010 #4 Skrevet 23. mai 2010 Jeg tror det er 2 år uansett om man er gift eller samboere. Vi fikk brev som sa at vi hadde oppfylt kriteriene når vi søkte. Men hvis du går privat så gjelder ikke de reglene. Da er det kun at dere kan betale, for det koster jo mer. Lykke til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå