Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg har en sønn fra før av som jeg mottar overgangsstønad for. Jeg er nå gravid på nytt med annen barnefar. Vi er enda ikke samboere, men vurderer jo dette nå. Men er det noen som vet hva som skjer med min overgangsstønad når det nye barnet kommer til verden? Forsvinner den helt? Eller blir tiden jeg har fått den innvilget, kortere? Jeg klarer ikke finne ut av dette på nettet. Håper noen kan svare meg. Eller har noen informasjon generelt om hva som skjer ang. stønader osv. når man får barn med en ny.

Klem S :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei! når du får en ny samboer (som ikke er barnets far), får du beholde alenemorstønadene i ett år til!

Skrevet

Vil bare fortelle... det er ikke mange som er klar over det!

Får du ett barn i løpet av dette året også blir du samboer me barnefaren. DA blir du automatisk i skatteklasse 1 og ikke 2 mer som man er når man er aleneforsørger!

Jeg unne fått en skikkeli baksmell på skatten hvis mitt forrige barn ble født i desember og ikke januar. Da var d snakk om over 30 000kr :/

Vet ikke om dere skjønner hva jeg mener men..... :P er ikke så fling og orlegge meg på ritig måte ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...