Anonym bruker Skrevet 21. mai 2010 #1 Skrevet 21. mai 2010 Og ja, jeg burde sikkert spart og tenkt mer økonomisk. Men er ikke alltid det går når man stadig får høye utgifter og er alene.. Denne mnd. hadde jeg over 20.000 kr i regninger. Det samme som jeg får utbetalt. Nå sitter jeg altså igjen med 0 kr. Og det er en mnd. til lønn igjen.. Jeg er kvalm, redd og meget bekymret..
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2010 #2 Skrevet 21. mai 2010 Har du ingen sparepenger? Har barna(et) dine sparepenger? Har du noen du kan låne noen tusenlapper av til neste lønning? Er svaret nei bør du gå å be om sosialhjelp.
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2010 #3 Skrevet 21. mai 2010 Vil du ha samme utgiften neste mnd og eller hadde du regninger som hadde hopet seg opp? Ville tatt kontakt med banken og spurt om et lite lån for å komme ajour slik at du har penger til neste mnd og betaler litt og litt tilbake. Du klarer deg med 5000 kr hvis alle regninger er betalt. Lykke til;-)
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2010 #4 Skrevet 21. mai 2010 Det var ekstra denne mnd. pga. bilen måtte på verksted. Jeg vurderer om jeg skal søke om personallån. Der slipper jeg renter. Men føler det blir utrolig kjipt å betale ned på et lån for gamle regninger.. Jeg har ikke fått betalt strøm og forsikring ennå. Strømregningen kom på over 3000 kr (
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2010 #5 Skrevet 21. mai 2010 Av og til må man bare drite i ei regning for å overleve. Stort sett sier de ok hvis du ringer en kreditor og ber om en måneds utsettelse. Har aldri vært noe problem for meg.
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2010 #7 Skrevet 21. mai 2010 Hva mente du med det 17.11? Syns ikke 20 000 var så mye jeg? Vi har mer hver mnd vi!
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2010 #8 Skrevet 21. mai 2010 Ja, vi er også to voksne. I tillegg har vi to barn. Jeg jobber og studerer. Vi har vel tilsammen ca 30 000,- i inntekt og 15 000 i regninger. Vi prøver å holde oss til det absolutt nødvendige av faste utgifter. Jeg er fullt klar over at mange har mer, men da har de jo som regel økonomi til å bære det også. Kan hende HI har veldig høye boutgifter, men det høres ut som om det er utgifter her som med fordel kan lukes bort.
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2010 #9 Skrevet 21. mai 2010 De utgiftene er jo husleie, barnehage, verksted, komm. utgifter, alarm, og så har jeg strøm og forsikring utenom. SOm jeg ikke har fått betalt (
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2010 #10 Skrevet 21. mai 2010 Du bør lage en oversikt over lønninger og regninger i mnd fremover og finne ut hva du kan bruke til mat oa. Del gjerne beløpet du kan bruke opp i ukentlige "bolker". Det gjør det lettere enn å disponere hele beløpet for mnd. Ta kontakt med fordringshavere og fortell dem hvordan du har tenkt til å løse det. For fremtiden lønner det seg å sette av penger på en regningskonto hver mnd selv om feks strømregningen kommer annenhver mnd. Da blir det mer stabilt, og det er lettere å unngå de store smellene. Jeg setter også av penger til julefeiring, 17. mai, bursdager og ferier. Jeg hater å være blakk!
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2010 #11 Skrevet 21. mai 2010 Hadde jeg hatt mange penger skulle jeg hjulpet deg. Det er noe av det jeg skal når jeg får jobb (er student) og blir mer etablert. Da skal jeg pay it forward (har fått mye hjelp økonomisk selv). Nesten så jeg gleder meg til å betale andres regninger..
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2010 #12 Skrevet 21. mai 2010 Wow, så herlig du er da :-) Skulle gjerne hatt litt økonomisk hjelp nå ja. Gjerne noen rike foreldre Merker det er litt vanskelig økonomisk som alenemor. Og jeg tror egentlig ikke jeg har så mye mer i utgifter enn andre.. Jeg må vel begynne å vurdere ekstrajobb..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå