tofni Skrevet 21. mai 2010 #1 Skrevet 21. mai 2010 Hei alle sammen. Har vært heldig og fått alle 3 eggene befruktet. Skal på innsett i morgen og nå lurer jeg på om jeg skal ta crinone før eller etterpå. Har time 10.30. Leste et sted om at man skulle gjøre det etterpå, men jeg har ikke fått noen som helst beskjed om hverken det ene eller andre.. Ble så usikker nå. Er redd for å gjøre noe som kan ødelegge forsøket, og nå er det for sent å ringe sykehuset. Er det noen som har ett godt svar til meg? Da blir jeg glad
MonaLisa*ruger på 2! Skrevet 21. mai 2010 #2 Skrevet 21. mai 2010 Jeg har fått beskjed om å ta det etter innsett, tar utrogestan istedenfor crinone men regner med at det er det samme som gjelder. Lykke til!!
ALIICE Skrevet 21. mai 2010 #3 Skrevet 21. mai 2010 Jeg har alltid startet med Crinone dagen før innsett! Så det skader ihvertfall ikke om du gjør det:)
tingeling*** Skrevet 21. mai 2010 #4 Skrevet 21. mai 2010 Hei jeg skal også sette inn egg i morgen:-) Jeg fikk beskjed på sykehuset om å starte med Crinone samme dag som uttak av egg, Den dagen egget settes tilbake skal man ta Crinone etter innsetting av egg.
Drømmehagen Skrevet 21. mai 2010 #5 Skrevet 21. mai 2010 Nei, det skal du nok ikke Jeg har hatt 14 forsøk og dermed 14 innsettinger (hos 2 ulike klinikker) og har enda til gode å få beskjed om å ta crinone/cyclogest etc. før innsetting - ALLTID etterpå. Det er det jeg vil råde deg til
tofni Skrevet 21. mai 2010 Forfatter #6 Skrevet 21. mai 2010 Takk for gode svar jenter Da venter jeg med å ta crinone til jeg kommer hjem, det blir vel ikke før i 12 tiden, men det går vel bra da! Har det egentlig noe å si hvilke tidspunkt man tar crinone på? Det er vel ikke like strengt regime som sprayen og sprøytene..? Jeg har fått beskjed om å ta 2 ganger daglig. Lykke til på innsett i morgen Tingeling:) Da starter vi rugingen likt
Håpefull38 Skrevet 21. mai 2010 #7 Skrevet 21. mai 2010 Fikk beskjed om å starte med utrogestan på kvelden samme dag som innsett. Lykke til!
tingeling*** Skrevet 22. mai 2010 #8 Skrevet 22. mai 2010 Lykke til på innsett i dag du også tofni!!! Jeg krysser fingre og tær for at det blir full klaff for oss begge:-)
MonaLisa*ruger på 2! Skrevet 22. mai 2010 #9 Skrevet 22. mai 2010 Jeg spurte legen min om det var viktig å ta progynova og utrogestan samme tidspunkt hver dag, men hun sa det ikke spiller noen rolle. Jeg tar 3 ganger om dagen, og det varierer ganske mye når på dagen det blir. Hadde nesten håpet hun skulle si det var veldig viktig, slik at jeg hadde en forklaring til hvorfor jeg aldri blir gravid :-S
tofni Skrevet 22. mai 2010 Forfatter #10 Skrevet 22. mai 2010 Jeg spurte legen i dag på innsett om når man skal ta crinone. Han sa det ikke spilte noen rolle om man tok det før eller etter innsett.. Rart legene og de forskjellige klinikkene sier så mye forskjellig om det her.. Noen begynner med progesteron støtte samme dag som uttak og andre har fått streng beskjed om å ikke begynne før etter innsett! Jeg har sett for meg at den gelen kan klistre seg til eggene og hindre utviklingen av dem hehe, mange paranoide tanker oppi hodet mitt om dagen!! Fikk forresten satt inn 2 embryoer i dag, men de var kun 2-delte, er ganske skuffet over det akkurat nå.. Men håper jo at de skal fortsette å dele seg og feste seg (please)
tofni Skrevet 22. mai 2010 Forfatter #11 Skrevet 22. mai 2010 Håper innsett gikk bra for deg også Tingeling. Nå er det bare å ruge i vei og håpe på det beste!!!
tingeling*** Skrevet 22. mai 2010 #12 Skrevet 22. mai 2010 Ja, nå er det vel overstått så da er det bare å ruge i vei.... De satt inn et 4 delt egg. Får ikke sette inn mer enn et egg på st. olav. Hvortilhører du? Ble forreste litt skuffet i dag siden d ble bare 3 egg som ble bra av 18 stk. som ble tatt ut. Men trenger jo tross alt bare 1 egg:-) Men, nå er vi gravide inntil det motsatte er bevist!!!
tofni Skrevet 22. mai 2010 Forfatter #13 Skrevet 22. mai 2010 Så bra, ett 4 delt egg er vel ganske så mye bedre enn 22 delte egg har jeg skjønt. Men jepp, nå er vi begge gravide inntil det motsatte er bevist!! Håper det går veien for oss begge Fikk du 2 egg på frys da eller? Skal jo holde med bare ett egg ja, og med 18 som utgangspunkt har du i alle fall fått luket ut de dårlige og spart på de aller beste Jeg tilhører Riksen. De hadde nok ikke satt inn 2 egg hvis de var av perfekt kvalitet. Dette er tross alt mitt 1. forsøk, så da tok jeg det egentlig ganske negativt at de "måtte" sette inn 2 egg. Men kryser fingrene og håper på det beste!!
tofni Skrevet 22. mai 2010 Forfatter #14 Skrevet 22. mai 2010 mente selvfølgelig 2 2-delte egg og ikke 22 delte egg, hehe.....
tingeling*** Skrevet 22. mai 2010 #15 Skrevet 22. mai 2010 Hehe... Ja, 22 egg hadde vel vært i meste laget;-) Ble 2 egg på frysern for min del. Dette er mitt andre forsøk. Sist fikk jeg satt inn et egg, men det ble negativt. Jeg hadde 1 egg som ikke tålte opptining, så da var det bare å starte på nytt igjen. Du skal se at det blir full klaff med de 2 eggene dine selv om de var 2 delte:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå