malla85 Skrevet 21. mai 2010 #1 Skrevet 21. mai 2010 Hei lurte på om det var noen som kunne hjelpe med litt her. Har en jente på 6 uker og hun blir så sinnsykt tett i neesen i løpet av natta, slik at det blir vanskelig å amme og sovne igjen etterpå. Hun ligger i senga si og harker og blir kjempe urolig. Noen som har noen gode råd? Har det f.eks noe med tempraturen inne på rommet å gjøre eller noe annet? Det andre jeg lurte på var: hvordan få henne til å ikke ta bryst så ofte om natta? Trudde de bare skulle ha rundt hver 3 time da, men hun er oppe hver 2 time om natta også. Går det seg til etter hvert eller er det noe jeg kan gjøre? Takker på forhånd for tips og råd
*LillaMeg* Skrevet 21. mai 2010 #2 Skrevet 21. mai 2010 Er det veldig varmt på rommet? Jeg blir selv veldig tett og vondt i halsen om det er varmt på rommet.. Beste sovetempen er 17-18grader.. Når det gjelder det andre, så har jeg ikke noen gode råd, sliter med det samme selv..
ellen-propellen Skrevet 21. mai 2010 #3 Skrevet 21. mai 2010 Drypp noen dråper morsmelk i nesen hennes,som nesedråper,det skal hjelpe. Om det ikke hjelper så kjøper du nesedråper på apoteket. Og man blir tettere om det er varm klam luft på ett soverom. Pass på at det er godt gjennomluftet på dagen, om du ikke vil ha vinduet litt åpent på natta. Min minste var veldig tett og fikk ikke puste pga dette.Satt også slim i halsen og jeg trodde h*n nesten døde.Legen gav med en efedrin hostesaft som hjalp masse. Ang nattamming så går det seg sikkert til. Hvor ofte ammer du på dagen? Om hun alltid spiser hver 2 time, så har du melk så hun er mett i 2 timer. Selv hadde jeg aldri nok melk til å fullamme,så jeg har gitt flaske i tillegg. Jeg råder deg likevel til å fortsette nattammingen så lenge dere klarer det:-)
malin85 Skrevet 21. mai 2010 #4 Skrevet 21. mai 2010 Det kan være forr tørr luft på rommet. Da jeg var baby så var jeg veldig tett og leger trodde jeg hadde astma og fikk medisiner mot det, men funket ikke særlig. så kjøpte mamma og pappa luftfukter og hadde på rommet og da ble jeg bra igjen. Så tror det er veldig viktig att det ikke er for tørr luft. leste ett sted att luftfuktigheten skulle være mellom 40-60%
malla85 Skrevet 22. mai 2010 Forfatter #5 Skrevet 22. mai 2010 Takk for gode råd alle tre! Føler meg litt klokere nå, så får vi se om det hjelper
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå