Gå til innhold

Er det mulig???

overlykkelig 86

Anbefalte innlegg

Jeg må bare få blåse ut litt.

Var hos legen i dag på førstegangskontroll. Er 10+3 på vei, og siden det er prøverør og første gang jeg er gravid er jeg konstant bekymret for at noe er galt. Tok blodprøver som var fine og snakket med legen, men før jeg skulle gå ville de ha en urinprøve av meg.

Fikk deretter beskjed om å vente til de hadde analysert den. Da sykepleieren kom tilbake sa hun at urinprøven hadde slått ut og at både hun og legen var bekymret, og at jeg måtte komme tilbake med morgenurin. Siden det er langhelg måtte jeg komme tilbake på tirsdag. Da jeg spurte hva som kunne være galt, ville hun ikke svare meg. Jeg fortsatte å mase, men hun sa bare at hun var bekymret og ville ha meg tilbake. Siden jeg ikke har vært gravid før aner jeg jo ikke hva det vil si at prøven slo ut.

Så da jeg kom ut fra legekontoret knakk jeg jo sammen. Er jo kjempebekymret og ingen vil si noe. Kan de bare sende meg hjem med en slik beskjed???

Fortsetter under...

Gjest Bjørnen Collargol*gravid

Det var jo skikkelig dårlig gjort da! Men vil tro at dersom det var noe alvorlig så hadde de gjort noe med det med en gang.

Vet du om det var protein, leukocytter eller noe annet?

Hvis du har ei jordmor så ring henne og snakk med henne. Er du veldig bekymret så ring til legevakta og snakk med de.

Nei, ganske enkelt - dei kan ikkje sende deg heim på den måten. Du har krav på informasjon og dei har plikt til å informere - dette høyres heilt uhøyrt ut, tykkjer eg! Dersom du er veldig bekymra så hadde eg gjort som Bjørnen Collargoll seier - ta morgonurin i morgon tidlig og gå på legevakta - det er fort gjort. Krev å få vite kva som eventuelt kan vere gale - det skulle berre mangle!

På den andre sida er eg sikker på at dersom det var noko alvorlig så hadde dei kalt deg inn igjen tidligare eller bede deg gått på legevakta i helga, så slik sett satsar me på at alt er fint!

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...