Gå til innhold

Dere som fikk barn over 4 kg....hvordan var kostholdet deres i svangerskapet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ikke vært spesielt flink med kostholdet i svangerskapet og er selvfølgelig redd for at jeg får en gigantbaby.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er over 4 kg gigantisk? Min var nesten 3900, syntes det var helt passelig. 2 uker over termin. Spiste normalt, men litt usunt innimellom og.

Skrevet

Masse sukker og godis: 4370g

Relativt sundt, men masse mat: 4170g

Problemer med å spise første halvdel: 3590g

Skrevet

Da den på 3590g kom hatet jeg også sukkersmaken store deler av svangerskapet....

Skrevet

Min veide 4225 g når han kom til. Gikk 10 dager over. Spiste altfor lite i svangerskapet grunnet kvalme, så karen min har uansett fått polstreing på tross av at jeg så og si levde på brødmat hele svangerskapet.

Skrevet

Jeg kan spise mye godteri uten å legge på meg.

Så ble litt hver dag + mye mat.

To siste graviditetene har det vært barn på 4170 og 4100 gram.

Men la bare på meg 10 kg totalt og hadde knøttmage.

Så folk synes det er rart jeg får store barn.

Skrevet

erslank i utgangspunktet

Nr 1: ni dager før termin: 3980. Nr 2: 14 dager over termin: 4650:-/

Gikk opp 15 kilo og 12 med nr 2. Spiste normalt, men også noen skiver med sjokkopålegg. Men på ingen måte ekstremt usunnt..

Skrevet

Spiste sunt, var en del kvalmen så spiste mindre enn jeg pleier. Fødte 14 dager over termin 5050 gram. Jeg var 4 kilo lettere etter babyen var født enn jeg var før jeg ble gravid.

Må nevne at vi er store og får store barn i familien, babyen var 56 cm.

Gjest Persille☠Kadalma
Skrevet

Å herrejesus!

Skrevet

Hehe, skulle tro det var en grusom fødsel, men det var det ikke. Hodet var kun 38cm og jeg (hele familien min) er lang og har bredt bekken, null problem.

Eneste dumme var at vi aldri fikk ha en "nyfødt" baby med nyfødt klær, begynte rett på str 62... + det var tungt å gå å bære på med bekkenproblemer.

Skrevet

Nr 1. Spiste masse drit, trente lite, passiv og fødte 4050 g til termin.

Nr 2. Spiste sunt og var i akitvitet. 3640 en uke etter termin.

Skrevet

Spiste alt jeg kom over tror jeg =/

Spiste masse is, en god del godteri og lite sunn mat!

Lillebror kom 13 dager over tiden og veide 4602g. 38cm rundt hodet. Det var veldig vondt med hele pressriene, spesielt pga veldig vondt bekken. Kjente med en gang han var på vei ned/ut.

De måtte vri skuldrene ut i riene pga han var så bredskuldra.

Revnet lite/ingenting og det gikk greit selv om det var vondt.

Hadde ikke vondt lenger (i tid) med han enn storesøster som var 3796g og 35cm rundt hodet. Da revnet jeg litt.

Skrevet

Barn over 4 kg er ikke gigantbabyer. Jeg spiste sunt, men trente ikke pga bekkenproblemer. Gikk 8 dager over tiden. Fikk en gutt på 4320, hodemål 38 cm. La på meg normalt, og fikk estimert babyen før fødsel av jordmor til å veie 3500.

Skrevet

Var egentlig veldig normalt, det lille jeg fikk i meg. Jeg brukte hele svangerskapet på å kaste opp, hver bidige dag.

Skrevet

Ekstrem svangerskapskvalme hele svangerskapet, men babyen kom ut frisk og rask og var 4,2 kg. Kroppen min var totalt ødelagt da.

Skrevet

Siste trimester dytta jeg i meg enorme mengder med kaker og sjokolade. Men barnet mitt ble ikke stort av den grunn.

Skrevet

Slapp av, det er genetisk.

Skrevet

Jeg spiste like sunt og trente mye i begge svangerskap (hadde bekkenløsning begge ganger men da trente jeg i vann nesten daglig i stedet for å gå/sykle/løpe). Min første var på nesten 4.3 og min andre på 3.5.

Skrevet

I første svangerskapet var jeg nok egentlig litt sunnere for jeg ble uggen bare ved tanken på søt eller fet mat helt fram til de to siste mnd før termin :)

Skrevet

Nr 1. Var veldig innaktiv pga smerter i kroppen, kjeda meg masse og proppa i meg alt eg ville i rein kjedsommelegheit. Guten vart fødd til termin og var 4500 g.

Nr 2. Åt sunt, trente masse og var i toppform. Jenta kom til termin og var 4030 g.

Nr 3. Åt sunt og var aktiv fram til siste del av svangerskapet, måtte roe ned litt da pga bekkenløysing. Guten kom 14 dager på overtid og var 4850 g.

Nr 4. Var som forrige svangerskap, åt sunt, men lite aktiv pga bekkensmertene. Jenta kom ut 14 dager på overtid og var 3850 g.

Skrevet

4 kg er da helt greit. Mine var større, men hadde ikke problemer med å få de ut ;)

Jeg spiste sunt, men kanskje mye..? Var så sulten hele tiden.

Gikk i tillegg 10 og 11 dager over termin, og de vokste seg nok store da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...