Gå til innhold

Ferie? jommen sa je smør

Anbefalte innlegg

Skrevet

Natt til igår våknet frøkna kl 0200, hun sovnet ikke igjen før kl 0630, jeg sovnet en halv time før bikja begynte å pipe, sto opp, gav bikja mat og luftet den i hagen.

Så var det morgenstell, mat og komme seg avgårde til fysioterapauten på helsestasjonen. Innom butikken for å handle litt, fant jeg ikke en ensten vogn med babystol på og måtte gå gjennom hele senteret å lete. Da vi kom hjem etter en alt for lang handletur, var bikja veldig klar for en luftetur og ungen for en dupp, slapp ut hunden i løpestrengen.

Etter litt mat igjen tok jeg med ungen på tur i barnevogna, men etter alt styret for å få handle var hun illsint og nektet å duppe litt en gang, endte med nesten 2 timer med trilletur før hun endelig sovnet i 10 minutter, da løp jeg for å hente posten, på do en tur, og bikja mat. Så var det tid for å begynne med middagen, laks og potetbåter, men da våknet jo veslefrøkna, og det var påtide med bleieskift, og litt dulling, så blei litt seint før middagen blei putta i ovn. Samboeren min kom hjem, vi spiste. Han var på boden for å finne frem fiskesakene sine, mens jeg prøvde å få hengt opp litt klær, støvsugde og satte i oppvaskmaskina. Frøkna sutra i lekegrinda, og pappaen var borte å lagde noe grimaser før han forsvant på mørkloftet.

Kokte opp vann for å lage mer MME, og satte vannet til avkjøing på benken. Skifta på frøkna og fikk på ny blei og pysj, sang et par sanger og putta henne i vogna, pappaen skulle tusle en liten tur mens jeg vanna plantene i hagen, gikk ut, fikk jeg plutslig gjennom vinduet se hunden på KJØKKENBENKEN!! jeg løp inn, der fløt det i kokt vann utover hele benken og gulvet, dette hadde blandet seg med en smørpakke og et glass med vitløksolje som også sto på benken. så da var det frem med vaskebøtta.

Pappen kom fra den lille turen og putta frøkna i senga, han dro på fisketur mens jeg gjorde ferdig resten av husarbeidet og gav bikja mat.

Da jeg endelig satte meg ned på kveldens tekopp, og tenkte på at jeg kun hadde spist litt middag i løpet av hele dagen at ei brødskive hadde gjort seg, våkna vesle frøkna igjen, og det var pån med ny MME- da hadde lokket på flaske blitt skrudd skjevt på, så halve innholdet i flaska rant ut, vekkeslvis på pysjen, dyna mi- og gulvet. etter nok ett klesskift sovnet hun heldigvis igjen.

Før hun våknet i 02tia igjen og var våken til 05 tia idag. Idag har vi vært hos kiropraktoren og bassenget- hun har sovet hele tiden mens jeg har skrevet dette så det nærmer seg vel 15 min:)

¨Ferien sin det!

ps, må beklage evt skrivefeil som kan forekomme.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

He-he, det var et godt innlegg synes jeg - du beskriver godt hvordan et døgn som mamma kan utarte seg!

Jeg skjønner godt din fortvilelse og at du er sliten, men du skal ha for at du tydeligvis klarer å se det komiske i det etter en stund.

Vil bare få ønske deg & dine en riktig god Pinse, også håper jeg at Vesla sover i litt lenger intervaller i helga - slik at du får summet deg litt!

Klem fra gift to-barns-mor med hund.

;-)

Skrevet

Hehe, God pinse til gift-to barns mor med hund:)

HI

Skrevet

Hehehe HI, jeg kunne ikke vært mer enig.

Om dette er ferie så er det nå iallefall den mest bedrøvelige ferien jeg har vært på :-)

MIN DAG:

Stå opp 04:45 (min sønn har bestemt at natta er over)

Gi melk, skifte bleie.

Vaske kjøkkenet mens lillegutt leker for seg selv eller i beina på meg (ja, dette gjør jeg hver dag! Kjøkkenet må alltid være rent)

Spise litt selv, mens jeg aktiviserer lillegutt.

Lage grøt. Gi han grøten. Vakse han, skifte bleie, så i seng med flaska si klokken 08:00

- Jeg benytter tiden til å henge opp vasken og sette på en ny maskin.

Vasker ned badet (for pokker så fort det blir skittent! 2-3 ganger i uka må det taes ordentlig. Skrubbe dusjen etc.)

Prøver å ta en liten lur selv da jeg kun har sovet i 4 timer i natt.

Lillemann våkner i det jeg legger hodet på puta.

Inn i dusjen med oss begge.

Kle på oss, og stell.

Mat til lillen

Ut å gå tur, på hjemveien må vi innom butikken og handle mat.

Vel hjemme, støvsuger jeg gulvene og går raskt over med gulvkluten.

Lillemann er grinete og vil ha oppmerksomhet.

Tid for grøt igjen. Trøtt som en dupp er han, men sove det er uaktuelt.

Tenner er ingen lett sak når de er på vei.

Sovner omsider. Og jeg får startet på middagen.

Mannen kommer hjem og slenger seg på sofaen med pc'en.

Lillen våkner. Vi spiser middag, mens han prøver å rive alt av talerkner etc ned fra bordet.

Mannen leker litt med gullet, mens jeg bretter vasken og henger opp det som er i maskinen.

Mat og aktivisering for guttungen, mens mannen stikker på fotball trening (forøvrig 4 ganger i uka)

Klokken blir 19:30

Mini er klar for senga, mannen er ikke hjemme så nok en gang er alt overlatt til meg, med å legge en vanskelig gutt.

han sovner omsider.

Mannen kommer hjem klokken 21:00

Jeg lager mat til han, og rydder inn i oppvaskmaskinen etter middagen tidligere på dagen.

Endelig kan jeg sette meg ned.

Vi har sex på sofaen, og jeg besvimer av utmattelse.

Våkner 23:30 guttungen vil ha melk. Gir han det og legger meg for natte. Om 5,5 timer er det på'n igjen.

Ja, det er sånn det er å være mor. Noen dager er slitsomme, men dette har jeg valgt selv. Og jeg trives i rollen!

Men kom ikke å fortell meg at dette er ferie!

I mine øyne er iallefall ferie late dager, som nytes med en god bok. God mat. Bading og mye utetid :-P

Skrevet

heheh, godt jeg ikke er alene:)

ville ikke byttet bort tiden heller, selv om noen dager er slitsomme

Skrevet

Vasker kjøkkenet hver dag og vasker ned badet 2-3 ganger i uka??? Dæven..... Glad jeg ikke er så "vaske-freak" som det! Og jeg tør våge å påstå at det ikke er uhygienisk og møkkete hos oss for det.

Sånn går det når en jobber fullt begge to og har to barn & hund og sjonglere med når en kommer hjem sånn i 5-tida på ettermiddagen!

Gift to-barns-mor med hund.

Skrevet

Jeg vet ikke jeg men, har tenkt mange ganger at den leiligheten vår den tiltrekker seg dritt og støv.

Jeg klarer ikke å slappe av i det hele tatt, eller kose meg om det ikke er pent og rent rundt meg.

Skrevet

Hvaslags udugelig latsabb av en mann er det du er sammen med?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...