Anonym bruker Skrevet 21. mai 2010 #1 Skrevet 21. mai 2010 Jeg sliter virkelig med barberingen! Armhulene går helt greit, men nedentil og leggene er et sant helvete! Jeg pleier å vokse leggene, allikevel kan jeg lett få inngrodde hår..og uansett så må jeg jo barbere etterhvert da det alltid kommer frem noen etterpå Jeg får så veldig utslett..det klør så jeg holder på å spy! Nedentil også..så blir det veldig ofte prikkete! Eneste unntaket, er om jeg lar være å barbere på en uke..forså å ta det, da går det bra-men jeg klarer ikke ha hår der. Høres kanskje litt drøyt ut, men nå er jeg så drittlei! Noen andre som har hatt dette problemet? Som har en god løsning til meg? Har forsøkt hårfjerningskrem, men føler at jeg ikke får med alt! HJELP!
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2010 #2 Skrevet 21. mai 2010 Gå til salong og voks deg.. Det er litt dyrt, men absolutt verdt det om du ikke fikser å ha hår rundt om, og barbering ikke funker.. Vi har alle forskjellig type hårvekst, og for meg er barbering nedentil umulig... Det er bare ikke vits å forsøke... Vokser ut etter noen timer og klør som et h... Vokser du hos hudpleier har de også produkter som begrenser hårveksten, hjelper mot inngrodde hår osv...
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2010 #3 Skrevet 21. mai 2010 Smør på sinksalve, det funker mot røde prikker. Ellers har jeg hørt at sprit er bra, men det må svi noe infernalsk, tror nå jeg.
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2010 #4 Skrevet 21. mai 2010 Sinksalve har jeg prøvd..men er nå litt irriterende og fly rundt med "hvit" hud Må jo da smøre på rimelig ofte! Har tenkt på dette med å vokse i salong..men vil ikke vokse meg nedentil..jeg tar jo ALT, ikke bare bikinilinjen!
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2010 #5 Skrevet 21. mai 2010 Det er nettopp når du tar alt at du bør gjøre det i salong! Det er bare pinlig første gangen, så blir det en vane. Tro meg, disse damene har sett et underliv før for å si det sånn... Det er 20 min smerte for å kunne gå i tre- fire uker uten å stresse med barbering!
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2010 #6 Skrevet 21. mai 2010 Laser!! Har en venninne som sliter fælt med denne barberingen. Det vokser så fort på henne at hun må barbere seg HVER ENESTE DAG! Hun har hatet dette maksimalt, men har nå begynt å fjerne hårene med laser både på leggene og i bikinilinjen! Kan tenke meg det må være en stor lettelse å slippe det barberingshelvetet... :-)
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2010 #7 Skrevet 21. mai 2010 Jeg sliter med samme problemet,så det eneste som funker på meg er voksing. Du kan dra til hudpleier å vokse bikinilinja, og bare dra ned trusa litt for å få vokset fremme. Bikinier har gjerne lavere skjæring enn vanlig truse så. Så kan du barbere resten av underlivet hjemme. Da vil det ikke klø nå særlig. Det er jo som oftest ikke inn mot kjønnsleppene at kløen er verst, det er jo gjerne fremme og på sidene. Når det gjelder barbering er det også viktig å ha helt rent å nytt barberblad,og bruke barberskum eller barberkrem,hvertfall egnede barberprodukter. Kan anbefale SHAVE serien i Dermalogica,funker helt genialt! Huden bør være fuktig,så barbering i dusjen er bra. Da mykner huden og hårene litt opp,og du vil ikke få den samme rispingen som ved tørr hud. SHAVE serien har også veldig gode etterbarberingsprodukter. Ellers er også Aloe Vera (100%) fin å bruke. SHAVE serien er både for dame og herre, så her kan man dele på produktene
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå