Athene75 Skrevet 21. mai 2010 #1 Skrevet 21. mai 2010 Noen som vet hvilken størrelse en bør ha på dåpskjoler? Mener å ha lest ett sted at standard dåpskjole størrelse er 74 ( 6-9 ) mnd, men er det noen som vet? Tenkte å bestille en nemlig, og min datter er ikke så stor, men vil ha ha en som er stor nok til andre som evt skal bruke den i fremtiden også....og da kan jeg jo ikke velge den for liten. Jeg kan velge mellom str 62, 68 eller 74, men vet ikke hvilken størrelse jeg skal velge. Blir en kjole i str 74 så stor at jeg ikke kan bruke den på en baby som til dåpen kanskje er ca 4800 gram? Noen som kan hjelpe meg litt her....
Gjest Kira06 Skrevet 21. mai 2010 #2 Skrevet 21. mai 2010 Tanten til mannen min heklet en dåpskjole når vi døpte vesla. Hun heklet etter str 74, det var visstnok det som var "vanlig". Datteren vår var nesten 4 mnd når vi døpte henne, og veide vel omkring 4,9. Men kjolen satt fint, og det syntes ikke at hun hadde endel å gå på. (Og vi bruker nå str 74 i klær, og hun er 8 mnd!) Jeg tenker det er bedre med en litt større kjole enn en som er for liten. Dåpskjoler er jo også ganske lange, så det skal litt til for at det ser ut som om den er for stor:)
Athene75 Skrevet 21. mai 2010 Forfatter #3 Skrevet 21. mai 2010 ja,har jo visst feilregnet litt på vekt og dåpsdag også....hun vil kanskje ligge rundt 5500 gram til da...så da bør jeg kanskje ha str 74 da ja
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå