Gå til innhold

DET HETER IKKE SALSASAUS

Anbefalte innlegg

Skrevet

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Jeg er så lei av å lese at dere tar på rød salsasaus.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nesten alle sier det, men jeg forstår heller ikke hvorfor det har blitt så utbredt.

Skrevet

Man kan vel ikke forvente mer når det lengste dibberne har vært på tur er til Syden (ofte GC).

Skrevet

Ja det snakkes jo nesten ikke om annet, du ser det nevnt i hvert eneste innlegg!!!!!!!!

JEG ER DRIIIIITLEI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

.................

Gud hjelpe meg vel så mye rart folk skal irritere seg så til de grader over. Pust rolig med magen heller du ;)

Skrevet

Og skampi er ikke en reke. Det er mye i verden man kan irritere seg over hvis man gidder.

Skrevet

he he. Kanskje noen er redd for missforståelser, og vil poengtere at de ikke har på andre former for "salsa" som f.eks "salsadans" (hvis noe slikt eksisterer, ikke vet jeg, jeg har nemlig aldri vært på G.C)

Skrevet

Jeg får nesten magesår når folk dypper sine ekstra store reker, skampis i en skål med salsasaus. Auuuuuuuuuuu

Skrevet

Det er mer betenkelig å ikke forstå hvorfor andre sier salsasaus enn å faktisk lage et norsk begrep for noe som dog ikke er norsk i utgangspunktet. Spesielt siden man kan mistenke at du bare gjør deg mer irritert og dessuten dummere enn du er. No mean feat.

Skrevet

Kanskje de tror at det blir som tomat ketchup, men greia er jo her at det ikke er galt å si grønn salsa eller rød salsa. Det finnes jo chili ketchup og banan ketchup.

Skrevet

Forstår jeg deg rett så mener du at salsa er et norskt begrep for noe som ikke er norskt i utgangspunktet, og derfor er det mer betenkelig å bruke begrepet "salsa" enn det er å bruke begrepet "salsasaus" om salsa.

Eller ble dette bare en eneste røre, eller suas, om du vil?

Skrevet

Nei, salsasaus er et norsk begrep for noe som ikke er norsk, altså salsa, som betyr saus.

Skrevet

Dette er da ganske utbredt... det er også mange som bestiller nan-brød eller chai-te - samma greia! Må ta meg i det selv, i blant ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...