Mini09&Lille12 Skrevet 21. mai 2010 #1 Skrevet 21. mai 2010 Flere som har bebiser med tørre flekker?? Jenta mi har hatt det så lenge nå, selv om jeg smører henne. Noen på armen, låret, magen osv. Syns dette er så rart.
X10ne Skrevet 21. mai 2010 #2 Skrevet 21. mai 2010 Ja, datteren min (5,5 mnd) har det. Ikke direkte utslett, men tørre partier - spesielt på lårene. Har prøvd å smøre med alt mulig og kuttet ned på badingen, men det hjelper ikke. Synes det har blitt litt bedre de siste par ukene når det har blitt litt varmere i været. Håper sommer, sol og litt luftigere klær er tingen!
second_time Skrevet 21. mai 2010 #3 Skrevet 21. mai 2010 Jenta mi har også tørre runde flekker på kroppen. Legen på kontroll sa at det var tørr hud. Jeg smører og bader henne i oljen, men det hjelper lite... Tar gjerne i mot råd. Anyone?
Frøken B ღღ Skrevet 21. mai 2010 #4 Skrevet 21. mai 2010 Jenta mi har også sånne flekker. De er tørre og olje/lotion trekker VELDIG fort inn der. Jeg har prøvd å "skrubbe" bort litt av den tørre huda med en frotteklut. Ikke noe voldsomt, men drar en tørr frotteklut over et par ganger før jeg smører. Hun har dem på lårene og overarmene disse flekkene. Aner ikke hva det er, men...
Tyra01 Skrevet 21. mai 2010 #5 Skrevet 21. mai 2010 Vår gutt på 5 mnd har hatt det i et par måneder nå, helsesøster sa i går at det var atopiske flekker. (Men tror ikke hun mente at han hadde atopisk eksem da) Hun sa vi bare skulle smøre ham, f.eks med A-derma fra apoteket. Jeg har smurt ham både med det og A krem, men synes ikke det blir bedre...
Mini09&Lille12 Skrevet 21. mai 2010 Forfatter #6 Skrevet 21. mai 2010 Nå har jeg også vært hos helsesøster på 11måneders kontroll- og spurte om de flekkene jeg spurte dere om før i dag. Hun sa også det var atopiske flekker! Trengte ikke å være atopisk eksem, men var visst noe som var vanlig blant bebiser som jeg skjønte. Hun anbefalte smøre på bittelitt hydrokortison med qtips på flekkene. Reseptfritt på apoteket fra 1år vel og merke. Min lille blir 1år om to uker, så de som er under 1år må høre med lege først sa hun. Hvis det ikke er så ille trengte man ikke gå til lege med det for å sjekke. Men vil man ha noe for det, må man dra dit.
gravid-81 Skrevet 21. mai 2010 #7 Skrevet 21. mai 2010 jeg har også en liten gutt som har hatt problemer med tørre flekker- da bare i ansiktet. Fikk tips av helsesøster å smøre et par dager med Mildison (en krem med lite hydrokortison i- den fås uten respet på apoteket) i tillegg smørte jeg med decubal. Etter et par dager var flekkene borte:-) Har fortsatt å smøre med decubal- da han har generelt tørr hud!!
♥ Vinterbarnet ♥ Skrevet 21. mai 2010 #8 Skrevet 21. mai 2010 Virker som at det er mange babyer som har det, min sønn også.I ansiktet og på halsen smør jeg med A-krem, og natusan lotion på resten av kroppen. Med smøring hver kveld i 3-4 dager, var de tørre nuppene borte.
Mamsen til AT:) *prøver igjen* Skrevet 21. mai 2010 #9 Skrevet 21. mai 2010 Jeg har smørt med Apobase(rød tube) på gutten vår,riktig nok kun 1 tørr flekk på overarmen,men den er borte nå smørte han annen hver gang jeg skifta bleia hans i en uke ca... det var legen på helsestasjonen som anbefalte den..
Elina Skrevet 22. mai 2010 #10 Skrevet 22. mai 2010 Min hadde også tørre flekker. Trodde hun skulle få atopisk eksem. Så på produktene hennes og tok vekk et og et. Fant ut at hun ble tørr av Natusan sin olje og Natusan sin bade såpe. Prøvde de på meg selv og jeg ble også tørr!? Sykt men sant. Så kuttet jeg helt ut natusan, de inneholder rett og slett dårlige ingredienser. Mange oljer som gir tørr hud pga dårlige ingredinser. Nå bruker vi kun Wileda her i huset. Oljen til Wileda er den beste jeg har prøvd. Den har gode pleiende ingredienser og er uten parrabener og fyllstoffer. Økologisk er den også. Etter kort tids bruk av oljen og ingenting annet var de tørre partiene helt borte. Nå har hun kun supermyk babyhud:) Det finnes flere gode merker, har lest om andre her inne som har gode erfaringer med oljen til Mori. Så det handler ikke så mye om hvilke merke man velger det handler mer om hva oljen inneholder:) Så det er ofte ikke mer som skal til, det har jeg lært. Litt dumt å smøre og smøre om enkle tiltak kan ta bort problemet helt:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå