Linnymor_87 Skrevet 21. mai 2010 #1 Skrevet 21. mai 2010 Hei Jeg er gravid med min nr 2 nå.. (fant ut i går at det blir en jente.. yay!) og jeg har en gutt fra før, han er 2 år.. så greia er at når vi går til barnehagen er han nødt til å sitte i vogn for det er litt trafikkert her omkring på den tiden... så da har jeg kommet fram til det at jeg må ha en type dobber vogn, eller tvillingvogn når vesla kommer til verden.. så da har jeg 2 spm: - Får man tak i tvillingvogner som er dypvogn på ene siden bare? - Hvor mye koster sånt nytt egentig? Håper noen det ute veit
Ladybug~N&E Skrevet 21. mai 2010 #2 Skrevet 21. mai 2010 man kan kjøpe softbag som tilleggsutstyr til flere av søskenvognene sånn at du får en sportsdel og en bagdel. du kan sjekke ut barnevognguiden.no. aner ikke hva sånt koster men det er nok ikke sånn veldig billig. type billigmerker (men gode altså) er vel carena og titaniumbaby. forhør deg i en utstyrsforretning om hvilke vogner som kan ha bag på den ene siden så kan du jo evnt. kjøpe ei brukt vogn på finn og heller bare kjøpe bagen i butikk dersom det ikke følger med bag. det er en jungel av vogner og utstyr der ute!!!!!
mamma til blå 2010 og rosa 2016 Skrevet 21. mai 2010 #3 Skrevet 21. mai 2010 har ikke så god greie på den type vogner og men denne så veldig grei ut synes jeg da, selv om jeg vil ikke påstå den er billig. hehe http://www.barnashus.no/nettbutikk/detaljer/barnevogner/tfk-twinner-twist-duo.html
doble<3<3 Skrevet 22. mai 2010 #4 Skrevet 22. mai 2010 Med tanke på søskenvogn ville jeg lagt vekt på at det er seperate kalesjer, da det er stor forskjell på når baby vil ha den oppe og eldstemann.. Dette er dessverre litt manglende på de "billige" vognene.. Selv har jeg en gammel Carena som ekstravogn og en ny TFK twinner twist duo til mine tvillinger.. Carenaen er mye tyngre å trille syns jeg, men skal for min del ikke brukde den så mye.. For meg var det viktig med håndbrems, da det er mye bakker rundt meg og det kan bli tungt med to barn i vogna.. Lykke til med ditt valg, det er et hav av muligheter som sagt.. Råder deg til å kikke litt rundt og finne ut hva som er viktig for deg..
togutter-08og10 Skrevet 23. mai 2010 #5 Skrevet 23. mai 2010 OTH og TFK har søskenvogner med separate bager. Babyen mot deg og den andre vendt fra deg. Men de er dyre. Du må nok regne med 5000 kr og det er brukt på Finn. Ellers kan du kjøpe en rimeligere søskenvogn til ca 2000 kr ny i butikken. Carena el annet merke. Disse må du ha en mykbag inni. Problemet da er at du har babyen vendt bort fra deg når du triller. Men hvis det kun er til og fra bhg så går det kanskje greit. Jeg får selv 2 år og 4 md mellom mine, og har samme dillemma selv. Vil gjerne ha OTH eller TFK, men vet ikke om jeg vil bruke så mye penger på en vogn som skal brukes frem og tilbsake i bhg. (noen dager leverer jeg nok med bil også) Sjekk bornevognguiden.no der kan du lese om vognene.
Måånestråle Skrevet 23. mai 2010 #6 Skrevet 23. mai 2010 Vi venter også nr 2 og det blir 2 år og 4 mnd i mellom. Jeg har grublet en del over dette med søskenvogn eller ei, og håper egentlig å slippe å bruke tusenvis av kroner på ei ekstra vogn for det kan godt være at den blir veldig lite brukt. Storesøster begynner jo å bli ganske stor.. Men hva med søskenbrett til å stå på? Er unger på 2 år og 4 mnd for små for disse? Ang vognvalg, så hadde jeg antagelig kjøpt TFK hvis vi fikk to tette (under 2 år mellom). Vi har TFK enkeltvogn, og jeg er veldig fornøyd med den. Nå har jeg kikket litt på Phil & Teds sine vogner som søskenvogn. De blir jo som en enkeltvogn, men med et ekstrasete på. Bakdelen er at kalesjene ser veldig åpne ut for babyen sin del..
Måånestråle Skrevet 23. mai 2010 #7 Skrevet 23. mai 2010 En annen bakdel med både TFK og Phil & Teds sine vogner er jo at de er dyre....
doble<3<3 Skrevet 23. mai 2010 #8 Skrevet 23. mai 2010 Dyre ja, dessverre er de ganske dyre.. men tenkte også på sånn sete som man kan ha oppå dypvognbaggen? Finnes sånn ennå? Husker mange brukte det før vaffal.. og om det ikke er så langt av ganga så kanskje sete el brett er en løsning... Vaffal gjennom vinteren og så kommer jo våren og da kanskje vognvalget blir annerledes? Da trenger du jo ikke bag og valget blir større.. Bare noen tanker her i gården ;p
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå