Gå til innhold

Svart kkjole i bryllup???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Vi skal i bryllup imorra...og jeg har valget mellom to kjoler!

Har en lang sommerfarget kjole...

....og en litt under knea svart chiffonkjole, men masse perlie i mange farger på!!

Hvordan er det, er det HELT FEIL med svart kjole i bryllup, eller var det i gamle dager liksom...?? Har mest lyst til å ha den svarte nemlig, men vil jo ikke det hvis det er helt tabu da :-))

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde uten tvil gått for den lange sommerfargede(?) kjolen, svart skal en ikke gå med i bryllup.

Skrevet

Det har vært diskutert mange ganger her inne. Jeg kjenner mange familier som reagerer på svarte kjoler, og personlig hadde jeg aldri valgt en svart kjole til bryllup. I mitt eget bryllup hadde det ikke plaget meg i det hele tatt, men jeg tror nok den eldre garde hadde tenkt litt på det. Det kommer også an på hvor formellt bryllupet er.

Her inne har en stort sett vært enig i at skal en bruke svart kjole må den sprites opp med farge på tilbehøret. Din svarte kjole høres jo ikke typisk svart ut, og du kan ta med et sjal, veske eller sko med litt farge kanskje?

Skrevet

Hadde det vært mitt bryllup, så hadde du vært hjertelig velkommen i svart kjole ;-)

Men det er ikke alle som er bryr seg lite om fargen på kjolevalget. Hvis du vet det er ok for brudeparet så ser jeg ikke noe problem i det å ha en svart kjole. Men er du usikker om det blir noen reaksjoner så gå for den andre kjolen :)

Skrevet

Alt annet enn hvitt er kurrant :-)

Så du får bare velge den du liker best selv.

Jeg skal også i bryllup snart, og da skal jeg ha bunad i kirken og til middagen også skifter jeg til en knelang kjole med sjal og belte til festen.

Skrevet

eg gjekk i svart kjole ein gang ,men sprita den opp med limegrønt silkeband rundt livet,farga sko og farga pynt i håret....eg har sett mangen i svart kjole i bryllup eg...!!For meg gjere det ingenverdens ting...

Skrevet

det skulle stå at kjolen til festen er sort da ...

Skrevet

Jeg hadde blitt fornærmet om noen hadde kommet i svart eller hvit kjole i mitt bryllup og jeg hadde også kikka litt ekstra på de som kom i rød. Men det burde jo ikke være opp til flertallet her inne om du har svart eller farget kjole. Det burde være opp til brudeparet! Før mitt bryllup hadde jeg mange spørsmål fra venninner om hva jeg syns var ok. Og det er sånn det skal være! Noen reagerer på det og andre ikke. Er kun brudeparet som kan fortelle deg hva de syns om kjolevalg, ikke dibbere! ;)

Skrevet

Var ei som brukte svart kjole med farga tilbehør i bryllupet mitt, og eg syntes berre ho var fin :-) Kunne ikkje brydd meg mindre kva folk hadde på seg, berre dei var pynta og ikkje stillte i brudekjole. Hadde berre syntes det var merkeleg om eg skulle godkjenne kva antrekk gjestan skulle velje. Men det er meg, ser jo at det er ein del her som bryr seg, og ville blitt fornærma osv. om nokon kom i "feil" farge. Over mi fatteevne at ein vil gjere slikt til eit problem, men om du ikkje kjenner brura godt nok til å vite om dette er noko ho vil henge seg opp i eller ikkje, så kan du vel spørje.

Skrevet

Ok, litt delte meninger hører jeg!

Hm...får se an i morra da!! Men det er et uformelt bryllup med 180 gjester, siden noen spurte om det. Jeg har ikke spurt bruden, syns det virka litt rart jeg.

Tenker at hvis jeg hadde vært bruden og noen hadde ringt meg og lurt på om de kunne ha hatt svart kjole, så hadde jeg svart ja uansett...tenk om de ikke hadde noe annet å ha på....så føler ikke jeg hadde fått et riktig svar da.

Hadde forrsten planer om å ha et beige sjal og beige sandaler, og så er det perler i rødt,grønt, beige, gull over store deler av kjolen!!

Skrevet

Jeg er litt motstander av sære regler så hadde det vært mitt bryllup så kunne du ha kledd deg både i svart og rødt uten at jeg hadde reagert.

Ser du nå skriver at det er et uformelt bryllup og da tenker jeg at det hvertfall er greit.

Gjest TanSan♥3Barn+Et Lite Knøtt♥
Skrevet

jeg er ihvertfall enig med Panterjenta85 ..

Men det kan jo hende brudeparet tenker annerledes da..Kan jo høre med dem? Spør bare hva de mener om at gjester har på seg svarte kjoler i bryllupet,og nevn også at du skal sprite opp kjolen med flere andre farger.Det er jo også bedre det enn en ensfarget svart kjole da..

Verste "fargen"er absolutt hvitt! Bare bruden skal ha hvit kjole!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...