Gå til innhold

Er jeg slem nå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Du sier at mannen din sjelden er borte, da synes jeg du er skikkelig kjip som ikke ber han dra på tur og kose seg! Du sier at ingen av vennene dine har tid til å "henge" med deg, det betyr vel at du egentlig hadde tenkt å la mannen dra? Da blir det feil å nekte han å dra bare fordi du ikke har selskap.

Og alle dere som gnåler om skjev fordeling; hun sier jo at han er sjelden borte og at hun unner han virkelig en tur! Så da høres ikke dette ut som en egoistisk mann som reker ute i hytt og pine.

Det er virkelig ikke rart at så mange forhold går dukken! Tenk å ikke unne hverandre en tur i ny og ne?

Synes du skal gi mannen din en stor klem når han kommer hjem, og si at selvsagt fortjener han å dra på båttur!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man kan unne hverandre en tur i ny og ne, men da forutsetter det a) at den som skal bli hjemme ikke allerede er utkjørt av barnepass og husarbeid, og B) at man sier i fra i rimelig god tid i forveien. Dette går selvsagt begge veier.

Skrevet

Syns du er litt slem ja.

Og det er ikke en fulltidsjobb å gå hjemme med barn! Dere som påstår det må ha svært krevende små,eller være særdelels late. Mulig dere aldri har jobbet fulltid så dere vet ikke hva dere snakker om.

Mitt barn sover da ett par ganger i døgnet.Og leker med babygymmen.H*n er 3 mnd snart.Så jeg har tid til alt jeg før permisjonen gjorde i helger.Huset er alltid ryddig og rent, jeg rekker å sole meg+ gå på senter å shoppe,vaske tøy,lage middag mens jeg er uthvilt.

Det er jo som ferie:-D

Til HI,du har antagelig mye mer igjen for å la mannen reise på båttur enn å ha han hjemme sur. Si han kan reise,men du vil gjerne da at dere enten gjør noe spesielt på søndagen med dbarn, eller at du får hvile på søndagen. Ett forhold handler tross alt om å gi og ta.

Skrevet

La han dra, unn han det så får du sikkert en blid og fornøyd mann som kommer hjem etter en guttetur ;-)

Det er ikke verdens undergang at du har tatt av deg ungen noen dager alene, det går helt fint. Bare senk skuldrene litt og pust dypt, kjøp inn noe digg mat og snop, vin, og lei deg en film, er sikker på at gutten din blir bedre innen kort tid og da kan du jo reise på besøk eller finne på noe annet koselig ..

Gi og ta litt, neste gang er det sikkert din tur til å kose deg!

Hilsen tobarnsmor som er alene hjemme 16-17 døgn i mnd med full turnus jobb ved siden av.

Skrevet

12.17: Jeg skrev at det er en fulltidsjobb å gå hjemme med barn, og det mener jeg. jeg jobber fulltid nå, men synes det er mye mer behagelig enn tiden jeg var hjemme i permisjon. Vi er forskjellig skrudd sammen og jeg er av den typen som ikke liker å gå hjemme, jeg blir tappet og deppa av å ikke få noe input, bara vasse rundt i rutiner, amme, rydde, skifte bleier og trille vogn. det er slitsomt og tungt. Og jeg ser ikke på meg selv som spesielt lat.

Men ja, jeg har hatt meget krevende unger. Den første hadde kolikk og gråt opp til 16 timer i døgnet i starten og sendte meg rett ned i kjelleren. Den andre hadde kiss, diagnostisert ved 6-mnd.alder etter å ha sutret og slitt i månedsvis. Hun ville aldre ligge på gulvet og leke alene, sutret og sutret og måtte bæres eller trilles HELE dagen. Holdt på å go nuts. Da skal jeg si deg det ver ferie å sitte ved en kontorpult hele dagen, bare få sitte rolig og tenke og ikke høre et eneste skrik..

Dette har det vært lange debatter om her på dib før, og jeg husker da at overraskende mange sa seg enig med meg, så det er nok heller du som har vært heldig med barnet>!!

fatter ikke hvorfor hun skal ofre seg når hun er så sliten som hun åpenbart er. Hun skriver jo ikke innlegget uten grunn, det er jo fordi hun trenger avlastning nå!

Skrevet

Takk for svar alle sammen.

Nå har jeg sendt mannen på bat-tur i bytte mot at jeg drar på kino i morra =) Litt blanda følelser, men jeg vet han får mye igjen for det.

Hilsen HI

Skrevet

Det høres bra ut. jeg avr en av dem som innbitt var i mot at du skulle sende ham i vei, men må da bare presisere at jeg av en eller annen grunn trodde han skulle overnatte!! En tur på ettermiddagen i dag er jo ikke så ille, spes når du kan ut i mrg :) Så for meg deg alene m syke barnet hele helga jeg da.

Skrevet

Han blir borte til i morra, men kommer ikke sent hjem da.

Skrevet

He he, du er alene med én unge?? Det er da ingen jobb....

Skrevet

Du greier 1 døgn til.. Tenk om du som meg hadde hatt en mann som jobber 5 uker borte i strekk... Da MÅ man bare.. Neste gang er det din tur å gjøre noe annet!

Skrevet

Men nå har vel mannen vært mye på jobb for å tjene penger til familien sin?.. Og et døgn, hallo, det greier man!

Skrevet

Så man mister all impulsivitet når man får barn? Hvis kompiser uten barn spør klokken ett på fredag om man vil være med på båttur i finværet, så må man si nei, fordi det kommer for brått på? Eller hvis en venninne ringer og spør om du vil være med på kino samme kveld, så er det for kort varsel? LORD, sier jeg bare, det må være dødskjedelig å leve om alt må planlegges til minste detalj!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...