Gå til innhold

Er jeg slem nå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Den uka her har vært veldig intens for meg, har gått hjemme med minsten alene til klokka 8 om kvelden i 3 dager, så jeg har tatt stellet og legging alene ( det er et helvette her i huset). Han har ikke vært helt i form så jeg har gått mye med han på armen og ikke fått gå på do engang. Ikke at det er så veldig farlig, men nå kommer mannen min og sier at han vil være med kompisen på båt-tur.

Jeg unner han det virkelig, men jeg har gått hele uka og telt ned til helga så jeg kan få litt selskap og hjelp. Mannen min drar sjeldent ut på sånne ting. Og hadde han sagt i fra for 1 uke siden kunne jeg funnet på noe jeg og, men nå er ingen av mine venner tilgjenglig til å henge med meg.

Har dårlig samvittighet for at jeg sa det ikke passet, men jeg orker ikke tanken på enda 1 døgn alene.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei du er ikke slem!

Forstår godt at du vil ha selskap etter flere kvelder alene med vanskelig unge å legge. Jeg hadde sagt nei og forklart hvorfor, de er sliten å lei å trenger faktisk ikke en dag til alene hjemme.

Skrevet

Ingen du kan be hjem da? Familie eller ei venninne?Ser du skrev at ingen var tilgjengelig men.

Eller bit tennene sammen og la mannen dra,1 døgn går fort :)Vet hvordan det er og være alene lenge av gangen,men om mannen er

sjeldent med på noe så fortjener han vel det han også.

Skrevet

Du har ett barn og har måttet være hjemme alene noen få timer 3 kvelder? Sorry, men ser ikke helt at dette skal være en grunn til å nekte ektefellen å dra på båttur.

Om det ikke er sånn at han er ute på tur stort sett alle helger da?

Skrevet

Hvorfor skal mannen dra ut å kose seg, når han vet at kona har vært hjemme med sykt barn alene i tre dager, er det ikke sånn at i sånne tilfeller må man prioritere? Jeg synes det er ok å vite om mannens planer ca en uke i forveien, da har jeg og muligheten til å planlegge ting utenom det vanlige.

Det er rart, men flertallet her inne mener at det er en selvfølge at mannen leverer barn i barnehage når mor er i permisjon, men han må for all del gjøre som det passer han ellers. Herrefred, og simsalabim, er man ikke et team og planlegger litt her da?

Rosa

Skrevet

Er enig med Verbena. Far kan godt bli hjemme og heller ta båtturen en annen gang, selv om han stiller opp mye ellers og sjelden er borte. Syke barn er unntakstilstand uansett hvor mange man har.

Skrevet

Enig med deg. Mannen kan ta dette senere.....

Skrevet

Sykt barn? Det står da ingen steder at barnet er sykt.

Forstår HI slik at mor er hjemme i permisjon, men at 3 dager denne uken har far jobbet litt lenger enn vanlig slik at han har kommet hjem først kl. 20. Kan ikke se at dette er så fryktelig utslitende for mor akkurat...

Skrevet

" Han har ikke vært helt i form så jeg har gått mye med han på armen og ikke fått gå på do engang" Det betyr syk

Skrevet

Høres mer ut som en førstegangsmors overdrivelse fordi hun ikke har lyst til at mannen skal dra på tur spør du meg.

Hvis hun faktisk ikke har gått på do på over 12 timer alle 3 dagene så vil jeg si at jeg er mektig imponert...

Skrevet

Jeg, som alene mamma synes det hørtes slemt ut ja...

Er jo ikke som om du har vært alene i ukesvis.

Og som du sier, er ikke ofte han reiser på guttetur! Synes du burde unne ham det, kan jo avtale at neste helg har han hoved ansvaret for barnet og så kan du treffe venniner?

Skrevet

Hadde latt han dra mot at han tok alt stell i en uke når han kom hjem igjen..

Skrevet

HI her.

Hehe, har gått på do når jeg har fått han til og sove, men for å gå veldig inn på det, nå er første gang jeg har fått bæsje på 3 dager for han våkner hvis jeg blir borte fra senga for lenge, men nå virker det som han har funnet roen litt.

Kanskje jeg er sutrete, men jeg føler meg helt nedbrutt av å være innelåst med et feber-sykt barn i 3 døgn. Savner mannen min og kunne ønske han satt av denne helgen til å være sammen med meg og den syke sønnen sin.

Skrevet

Abs ikke slemt. Synes det er mor som fortjener båtturen, jeg"!!!! herregud, å gå hjemme med sykt barn alene er virkelig drepen, kan ikke tenke meg noe mer tappende. Så om mannen- som hadde hatt time-out fra sjukdom og sutring pga jobbing- skal hjemom for så å dra på båttur når jeg endelig hadde sett frem til avlastning da hadde det vært nei, nei og atter NEI i min munn!!!!!!!!!!

Synes det høres ut som om dere har utrolig skjeve forhold rundt omkring. Her er vi noenlunde i balanse og avlaster hverandre likt, det gjelder også ved syke barn. Og det å få beskjed dagen før eller samme dag om at han har planer er en mannlig uting som jeg i årevis har prøvd å bannlyse her i huset! Hva m bittelitt empati fra mennenes side, hva med å planlegge LITT i forveien slik at den som blir sittende igjen alene hjemme også kan ha muligheten til å gjøre noen oppmuntrende avtaler i stedet for å bli sittende i sofaen med en sjuk unge og mugne- på ørtende dagen.. Min mann har måttet bli oppdratt på det området, men virker som om ting begynner å synke inn nå. Kanskje fordi jeg ahr latt ham smake sin egen medisin noen ganger ;) Funker hver gang: HI: legg noen planer hver kveld på tampen av neste uke slik at han må tråkke inne alene noen kvelder før du slipper bomben fredag kveld: du skal på overnattingstur m en venninne lør-søn. Tror dere han smiler bredt da?? kanskje hanfatter tegniga da.

Sorry at jeg blir worked up her, men dette er noe som er ufattelig provoserende for meg. Denne utrolig egoistiske innstillingen der man bare planlegger ut fra egne behov og ikke en gang har vett nok til å involvere den parten dette GÅR UT OVER før i aller siste liten. Temmelig sneversynt!! han er sikkert en bra kar ellres, men synes dette vitner om liten evne eller vilje tilå se ting fra ditt synspunkt. Det er jo ikke drømmen å bli alene med en sjuk unge i helga etter en tung uke. Er det noen som trenger avbrekk og input er det jo for pokker den hjemmeværende!

Sånn, heheh: du er IKKE slem!!

Skrevet

OG; jeg mener jo ikke at du faktisk skal dra på overnattingstur lør-søn neste uke, siden han ikke drar nå- men bare legg det frem slik, så ser du hvordan han reagerer...

Skrevet

Nei, du er ikke sutrete! Du er helt normal i mine øyne. Om situasjonen hadde vært omvendt, pappan hadde vært hjemme med en syk sønn, aldri tid til å gå på do, ungen vil ha deg HELE tiden. Pappan ser fram til helg, da han vet at mamman skal være sammen med de, da blir de to om å bære og trøste. Så bare noen timer før helgen begynner, da kommer mamman og sier at hun ikke blir hjemme, hun skal på tur og kose seg med en venninne. Jippi! tenker pappan, alt av forventninger knuses, og han har ingen mulighet til å hente seg inn eller få avlastning.

Vi er forskjellige, noen takler slike ting helt fint, mens andre gjør det bare ikke. Sånn er det jo. Men heldige menn som kan dra på tur uten at kona blir sur, etter mange dager alene med sykt barn.

Rosa

Skrevet

Ikke rart det er mye skilsmisser når det å være hjemme noen timer ekstra et par dager skal være grunn til å straffe partneren fordi denne har jobbet ekstra for å tjene penger til familien.

Skrevet

Ikke rart det er mange skilsmisser når man ikke velger å få barn sammen men ikke deler likt på pass av barnet i helgen en gang.

Skrevet

Nei, du er ikke slem, skjønner deg godt! :)

Håper mannen din også gjør det når han får hørt hvordan du føler det.

(Vil forøvrig anbefale deg en bæresele, det hjelper virkelig når barnet vil være inntil hele tiden.. Så får du armene fri! :) Feks. manduca, den er god.)

Klem

Skrevet

Enig med 11.32.

Jeg hadde blitt seriøst forbanna om jeg ikke hadde fått lov til å dra på en liten tur med venner bare fordi jeg hadde JOBBET overtid noen dager.

Hjemme hos oss er overtidsjobbing noe som "belønnes" med ekstra søvn eller fri f.eks fordi det jo er viktig for familien i og med at det gir oss mer penger.

Skrevet

11.39: Å gå hjemme med barn er da virkelig også en fulltidsjobb!! Og er det da rettferdig at den som går hjemme skal straffes med å jobbe dobbelt fordi den som er ute av huset- og borte fra barna- skal dra på tur i helga???!!!! Personlig var jeg mye mer sliten da jeg gikk i permisjon enn da jge kom tilbake i jobb. Å sitte på kontoret er jo rene ferien i forhold til maset hjemme med baby og husarbeid!! Min erfaring er at når man går hjemme døgnet rundt, det er DA man virkelig trenger et avbrekk!! Så om det var pappaen som gikk hjemme med sykt barn- og så hadde lyst til å dra på båttur, da hadde jeg vært mye mer positiv til situasjonen.

Klart man blir sliten av å jobbe overtid, men samtidig har man da fått litt input og nye krefter til å være sammen m barna. Etter dagsevis i heimen med syke unger er man TAPPET for overskudd, og da er lunta kort for min del om jeg får enda fler uforutsette dager m syke barn kastet på meg i helga...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...