Be Cool Skrevet 21. mai 2010 #1 Skrevet 21. mai 2010 Hei Jeg er gravid med mitt andre barn og forrige gang var jeg overhodet ikke plaget med vond rygg eller bekkenløsning. Nå derimot har jeg skikkelig vondt i halebeinet når jeg sitter (og jeg sitter på kontor hele dagen), det er veldig vondt å reise seg opp. I tillegg har jeg fått litt strålende vondt fra korsryggen de siste dagene og innomellom også vondt akkurat inne i hoftebeinet der låret fester seg i bekkenet. Min store skrekk er at det er begynnende bekkenløsning.... Noen som har opplevd noe lignende? Vet jo at det er vanlig med "litt" bekkenløsning når man er gravid, men jeg hadde som sagt ikke vondt med førstemann. Jeg burde kanskje bestille time hos legen men vil ikke virke "sytete" heller. Vet jo at de som virkelig har bekkenløsning sliter noe alldeles. What to do?
(¯`°•.¸ 2barnsmamma(¯`°•.¸ Skrevet 21. mai 2010 #2 Skrevet 21. mai 2010 Høres ut som bekkenløsning. Kontakt manuell terapeut - da trenger du ikke henvisning fra lege. Kan være vel så bra som fysioterapeut! Jeg har god erfaring!!
Hjertelyd & Knøtteline Skrevet 21. mai 2010 #3 Skrevet 21. mai 2010 Jeg har opplevd det samme som deg både i 1. og 2. trimester. jobber ogsåpå kontor og er glad i høye hæler... Men alle gangene har det gått over av seg selv etter et par dager så jeg har derfor ikke vært i kontakt med lege/fysio ang. dette. (er 25 + 4 i dag) Jeg var imidlertid obs på fottøy (jeg har et par deilige Nike Free som jeg bruker hele tiden nå) og å gå på mykt underlag (ikke asfalt!) når jeg hadde disse smertene. Trente som vanlig etter råd fra PT - men ikke øvelser som skjevbelaster bekkenet (typisk utfall) og heller ikke løping (men crosstrainer). Det kan jo absolutt være grunn til å sjekke det ut, særlig hvis problemene vedvarer. Kanksje også naprapat kan hjelpe? Masse lykke til i alle fall!
Be Cool Skrevet 21. mai 2010 Forfatter #4 Skrevet 21. mai 2010 Takk for svarene, jenter! Skal få meg time hos fastlegen først for sikkerhets skyld og deretter muligens kiropraktor/fysioterapeut. Har hatt stor hjelp av kiropraktor tidligere.
Puppen og lillemor Skrevet 21. mai 2010 #5 Skrevet 21. mai 2010 jeg har akkurat samme symptomer som deg.. skikkelig ømt halebein. Snakket med jordmor om dette, og hun sa at det beste å gjøre er å tenke litt på en del bevegelser man gjør: - ligge/sove med pute eller dyne mellom bena - ikke sitte mye med beina i kryss (ett over det andre) - sette ett ben litt foran det andre når du reiser deg opp - gå ut av bil, senga osv med samlede bein - gå med små skritt - og generelt unngå de bevegelsene som gjør mest vondt - i tillegg kan du prøve å sitte på en pute, eventuelt en sånn pute med hull i midten for å unngå å sitte rett på halebeiner
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå