Villa Perlesukker Skrevet 21. mai 2010 #1 Skrevet 21. mai 2010 Noen av dere som har faste ukentlige "familiesamlinger". Hvor man diskuterer uken fremover, aktiviteter, økonomiske ting etc. Barna begynner å bli så store at jeg føler det kanskje kunne vært greit å ha en slik greie hver uke. Hvor man snakker om ting som har skjedd og ting som kommer. Hjelper hverandre med utfordringer etc. Noen som praktiserer dette? Hvor ofte? Hva tar dere opp? Tips mottas med takk
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2010 #2 Skrevet 21. mai 2010 Ikke vår stil. Har det ikke travlere i hverdagen enn at vi fint greier ta opp slike ting etter hvert som det er behov for det uten å ha fastsatte "møter" for å gjøre det.
Villa Perlesukker Skrevet 21. mai 2010 Forfatter #3 Skrevet 21. mai 2010 Tja nå var dette ment for å få tips fra de som praktiserer dette da;) Og vi klarer jo fint å ta slike ting opp i løpet av uken men tenkte å ha en kveld i uka hvor alle samles og man snakker om ting. Man trenger jo ikke kalle det "møte" eller noe. Bare at man har en fast greie hver uke. Erfaringen min er at hverdagen med 4 små er utrolig hektisk og bare noen få av flokken har startet på aktiviteter..... Var dette helt fjernt å spørre om?
Sånn kan det gå Skrevet 21. mai 2010 #4 Skrevet 21. mai 2010 Enig med anonym over. Synes ærlig talt familierådkonseptet er ganske merkelig. For meg ville det være veldig kunstig å skulle sette seg ned til en fast tid i uka for å ta opp ting i en familie når man like godt kan prate om ting etterhvert som det er behov for det. Og det selv om vi nok har en del større familie og antagelig også eldre barn enn dere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå