Anonym bruker Skrevet 21. mai 2010 #1 Skrevet 21. mai 2010 Føler iingen glede over noen ting jeg.Alt er bare ett ork. Lurer på om jeg skal snakke med legen, Hovrdan fungerer den prosessen da? Orker snart ikke mere jeg..Føler med så mye mindre verdt enn alle andre. Har liskom ikke noe jeg skulle sagt jeg.. Hva skal jeg gjør? Hjelp...
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2010 #2 Skrevet 21. mai 2010 Snakk med fastlegen din. Han henviser deg videre til Vop- voksen psykiatrien, der blir du innkaldt til en vurdering av en psykiater, han vurderer hvilken behandling du skal ha videre, feks kongitiv terapi og/eller medisiner. Blir mest sansynlig satt opp til timer hos en psykolog som følger deg opp med timer feks 1 gang i uka. Spørs hvor alvorlig depresjonen din er, noen ganger kan det lønne seg med en innleggelse. Et godt utgangspunkt er egeninsikt, og du spør etter hjelp, det ser jeg på som et godt tegn. Jeg var depremert i over 10 år, fikk god hjelp fra psykiatri tjenesten, er i dag frisk:) klem til deg
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2010 #3 Skrevet 21. mai 2010 takk.Inleggelse? det hørtes ille ut...hva gjør man egenglig hos en psykolog da? jeg har store problemer med å prate med folk jeg ikke kjenner. sosial angst trur jeg..
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2010 #4 Skrevet 21. mai 2010 Psykologen jeg gikk hos satte først opp en tidslinje, fant ut hva som hadde skjedd gjennom barndommen/oppveksten/jobb/familie osv. Deretter snakket vi om hva og hvorfor jeg følte meg deprimert. En del hjemmeoppgaver som jeg skulle besvare. Ellers var det jobbing for å endre tankemønster, og avslapningstekniker. jeg hadde også problemer med å snakke med fremmede, men psykologer er jo veldig dyktige på å få mennesker til å åpne seg. Det tok en del timer for at jeg klarte å si det jeg tenkte på. Ellers det som hjalp meg var kunstterapi, og en innleggelse på ei uke ca, fikk slappe helt av, koble ut alt mas og tjas i hverdagen. Var i trygge rammer med personalet rundt meg hele tiden, opplevde innleggelsen som helt nødvendig. og følte meg bedre etter den uka.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå