Gå til innhold

Et stort hjertesukk *sukk*

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter å ha sett meg rundt i heimen i morres er jeg helt overbevist. Vi trenger hushjelp rett og slett. Det ser helt jævlig ut nå. Tørkestativer i stua med tøy på, spisebordet er dynget ned med to lapptopper med ledninger + div. annet rot, kjøkkenbenken er full av oppvask + annet rot, oppvaskmaskinen er full av rent service osv., de fine lyse gulvene mine er fulle av møkkete potemerker + sand, skuffer og skap er stappa med ting og tang, soverommet er helt jævlig (stolen min er full av for store klær, mannen har et lager med rene klær på komoden sin, hyllene med scrappestæsj er nedsøvet, fulle skittentøyskurver).

I hagen har vi en enorm gravemaskin stående (blir sinnsyk om den ikke blir brukt i dag,) og om den ikke blir brukt i dag kommer jeg til å pynte den med blomster og stæsj (den tar faktisk hele hagen, skjønner ikke at det er plass til å bruke den der) og det er gjørmete og jævlig der ute.

Vurderte å ringe jobben og si at jeg har sykt barn i dag for å være hjemme og rydde og vaske, men gjorde det ikke. Kjenner jeg blir desperat etter å ha det rent og ryddig rundt meg.

Flere som har det som meg, eller er jeg helt alene?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vaskehjelp er en fantastisk investering i mentalhygiene.

Skrevet

Har hatt vaskehjelp men måtte desverre si henne opp. Grunnen var hunden. Kunne ikke ha han med på jobb hver fredag lengre pga. kollegaer med allergi på begges arbeidsplasser. Vaskehjelpen var livredd hunden vår så hjemme kunne han ikke være.

Men gud bedre så deilig det var å komme hjem på fredager når hun hadde vært der. Krevde jo også at vi ryddet skikkelig hver torsdag og da MÅTTE vi jo det.

Skrevet

De tingene du nevner der vil det jo ikke ta lange stunden å få ordnet da om dere setter i gang når dere kommer hjem fra jobb.

Skrevet

Problemet er at alt faller på meg og jeg er ikke helt "frisk" eller hvordan jeg skal si det. Har pr. i dag i grunnen nok med jobben som jeg er 20% sykemeldt fra. Sitter og sover i sofaen det meste av kvelden fordi jeg er utslitt/energiløs. Er GBP operert og har fått dette problemet etter operasjonen. Får liten hjelp av de andre i heimen for å si det sånn.

Skrevet

Tror det er helt normalt å ha det slik innimellom.

Kunsten er jo å rydde på kvelden før man går og legger seg :)

Men vaskehjelp er jo genialt. Selv gleder jeg meg enormt til nytt hus og au pair ...johooooo. Da kan jeg sende aupairen ut med de små noen timer på ettermiddagen og rydde og vaske selv. HERLIG!

God helg til deg :)

Skrevet

Du er ikke alene, står en gravemaskin i hagen her også, og det er store jordhauger pga gubbens prosjekter. Huset er alt annet enn prikkfritt og ryddig, jeg skal ta meg et skippertak nå, få rydda og vaska skikkelig i ettermiddag og i morra. Så skal jeg bryte meg på hagestua i morra før vi skal ha grillfest.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...