bama09 Skrevet 21. mai 2010 #1 Skrevet 21. mai 2010 Hvis man skal sende ut takkekort både for fødsel og dåp, hva kan man skrive på dem? Høres det rart ut med "takk for oppmerksomheten ved min fødsel og dåp? Eller bør det stå "min fødsel og min dåp"? Andre forslag tas i mot med takk:)
meandmylittle Skrevet 21. mai 2010 #2 Skrevet 21. mai 2010 Jeg synes det igrunn er det samme jeg. Jeg skrev aldri noe takkekort for det gutten og vi fikk til fødselen,for det var igrunn bare nærmeste familie. Vi skrev da bare takkekort etter dåpen.. Men jeg ville nok skrevet et mer personlig takkekort, der man skriver hva barnet fikk i gave til fødselen og dåpen og takke for dette. " Takk for den flotte sølvskjeen jeg fikk til min dåp, 20 juni 2010.. foreksempel:-)?
Guttemamma x 3 Skrevet 21. mai 2010 #3 Skrevet 21. mai 2010 Vi har bare sendt ut takkefort for gaver så langt, men da skrev vi f.eks. "Tusen takk for de flotte klærne vi fikk da xxxx ble født" Hvis dere skal sende felles takkekort ville jeg ha skrevet:f.eks. "tusen takk for de flotte klærne og den nydelige sølvskjeen". Hvis du har mulighet kan du legge inn fast tekst på bildet med navn, fødselsdato og dåpsdag så "anledningen" allerede står på bildet.
Gjest Kira06 Skrevet 21. mai 2010 #4 Skrevet 21. mai 2010 Synes det høres greit ut jeg. Vi skrev to forskjellige takkekort, ettersom vi fikk veldig mye gaver fra naboer osv når hun ble født. På kortet når hun ble født skrev vi det samme til alle: Tusen takk for den flotte gaven vi fikk da XX ble født. Takkekortene etter dåpen lagde jeg på Fotoknudsen sin nettside, og med samme tekst på alle sammen: Tusen takk for gaven jeg fikk til min dåp. Klem fra XX (barnets navn)
bama09 Skrevet 21. mai 2010 Forfatter #5 Skrevet 21. mai 2010 Har allerede bestilt kortene, og det er ikke så utrolig god plass til å skrive så mye. Hos mange har vi fått flere ting i gaver, og det er ikke plass til å ramse opp 5-6 ting liksom. Hva blir mest rett å si av "min fødsel og dåp" og "min fødsel og min dåp"? Vurderer også å skrive slik du sa der det "bare" er to gaver.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå