Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på om det er noen her inne som har problemer med magen (diare)? Evt. vet du om det er en sammenheng mellom det og PCOS?

Og er det noen her inne som er plaget med leddsmerter? Som kommer av PCOS?

Er plaget med begge deler selv og har lest på forskjellige sider at begge disse tingene kan komme av PCOS, men får jo ikke noe gehør hos legene om det, for i følge de er PCOS kun uregelmessig mens, lange sykluser og infertilitet.

Sliter så veldig med dette, og er ikke i stand til å bl.a. å jobbe pga dette, ergo så sitter jeg her uten inntekt i det hele tatt, og kommer ingen vei med legene eller noe.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

jeg var veldig plaget med diaree før, mend et var hos meg pyiksik og også fordi jeg hadde sopp i tarmen. Skiftet kosthold pga insulin resistensen til low carb og har blitt mye bedre.

Men diaree kan være så mange andre ting, har du ikke fått tilbud om f.eks tarmundersøkelse?

Leddsmerter, jeg har fått slitasjegikt i knærene og har smerter, men om det har noe med pcos å gjøre kan jeg ikke svare deg på.

Har du blitt testet for andre sykdommer?

Skrevet

Jeg var plaget med mageknip av diverse slag. Ble helt bra da jeg fikk foreskrevet metformin.

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg er sjekket opp og i mente med blodprøver, tarmundersøkelser osv. Jeg har slitt med diare i perioder før også, ofte hadde jeg 2-3 dager i uka/per 14 dager med diare, så hadde jeg perioder der det varte i ca 1-2 mnd før det gikk tilbake til 2-3 dager i uka/per 14 dager. Men nå har jeg hatt det i 6 mnd, og det ser ikke ut til å ende:S Har begynt på glucophage (metformin), men ingen endring etter oppstart av det heller. Har prøvd med lov carb, low carb/high fat, testet for matallergier osv, men nei da, ingenting hjelper. Så jeg vet rett og slett ikke hva jeg skal gjøre snart.

Leste en artikkel på nett om slitasjegikt og pcos

http://www.jointpain.insulitelabs.com/pcos-and-oa

Skrevet

Interessant at ingen av legene mine har tenkt tanken på at slitasjegikten og insulinr esistensen kan henge sammen.

Uansett lite man kan gjøre nå.

Ang mage problemene dine, har du prøvd å veksle lege? Eller prøvd via utelukking å se om det er noe spesielt du kanskje reagerer på som ikke man kan finne ut med allergi tester?

Har du blitt testet for melkeallergi?

Nå bor jeg i Tyskland hvor vi har tilgang på flere leger uten spesielt lange ventetider, så jeg pleier når det gjelder mer kompliserte ting å hente flere meninger og ikke stole blindt på hva en lege sier..

Skrevet

Nesten lyst å flytte til USA, for der har de i allefall peiling. Der mener de også at det er en klar sammenheng mellom diare og pcos i flere tilfeller, men en norsk lege vil ikke høre på amerikansk forskning:S

Ja, jeg er testet for melkallergi, gluten, egg, osv både ved blodprøver og via utelukking, men er ikke noen sammenheng mellom hva jeg reagerer på og blodprøvene var negative.

Har ventet siden januar på å få komme inn til gynekolog, og har time 1. september (!). Og almenlegene aner jo ikke hva pcos er for noe nesten. Så jeg er utrolig fortvilet og lei.

Skrevet

Herregu, så lenge må du vente på time hos gynekolog?

Jeg pleier åv ente max en uke hvis det er rutine undersøkelse,e r det noe som haster = time på dagen.

Jeg hadde gått privat til gyn, ventingen hadde gjort meg gal

Skrevet

Woow! Max ei uke er jo ingenting da. Nærmeste sted med privat gyn er 20 mil unna, så jeg har til nå dømt ut det, men det begynner å friste å bestille der likevel.

Skrevet

Hei,

de eneste probleme jeg har ifm pcos er pga metformin. Mye luft i magen, men mener at det er blitt skrevet tidl. at det finnes noe på apoteket for å bedre det. Men det er ikke blir prøvet ennå :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...