Maewin Skrevet 20. mai 2010 #1 Skrevet 20. mai 2010 Jeg er helt virrete i hodet. For rundt to måneder siden trodde jeg at vi kanskje ventet barn, pga forsinket mensen. Da hadde jeg fått besøk av tante rød hver måned den 14 eller 15 i over ett år, så det satt litt støkk i oss før hun lurte seg tilbake den 16. Forrige måned fikk jeg mens den 17, men nå sitter jeg her, den 20 mai og lurer på hva som skjer. Hele 5 dager (og det er mye for meg) etter den vanlige datoen begynner jeg selvfølgelig å tenke på tester og så videre, men etter å ha fått meg selv til å spørre det høyt "kjære, når synes du at jeg bør teste meg?" er jeg bare svimmel og kvalm. Er det for tidlig å teste nå i helga? Strengt tatt er jeg rundt 3-4 dager sein, men det er veldig uvanlig for meg og det ville jo ikke vært noe rart om jeg var gravid. Jeg er 24 og vi har ubeskyttet samleie 3-4 ganger i uka, så om jeg KAN bli gravid vil det vel skje, og har vel kanskje skjedd allerede? Hva synes dere? Er det ellers andre ting jeg burde se etter? Uff, jeg blir helt skjelven..
Håp2011 Skrevet 20. mai 2010 #2 Skrevet 20. mai 2010 Hmm.. Har jeg vært deg så ville jeg ha tatt en test bare for å roe ned tankene. Noen graviditetstester kan gi positivt svar 4 dager før ikm. Planlegger dere å bli gravide?
Maewin Skrevet 20. mai 2010 Forfatter #3 Skrevet 20. mai 2010 Takk for svar, fint å vite at noen er der ute. <3 Ja, mannen min foreslo at jeg skulle teste meg om en uke, men da jeg fortalte ham at jeg er litt stressa rundt alt dette sa han at jeg kanskje skulle ta to tester i morgen eller i helga. Vi planlegger ikke helt å bli gravide, men vi er jo klar at det kan skje slik vi driver på. Vi har en litt "skjer det så skjer det"-innstilling over det hele. Samtidig vil jeg jo ha barn og vet at det kan ta litt tid, så jeg hadde ikke akkurat blitt skuffet for positiv test. I morgen er jeg fire dager etter IKM (om jeg forstår terminologien rett..), når er det vanlig å teste?
Maewin Skrevet 20. mai 2010 Forfatter #4 Skrevet 20. mai 2010 ..forresten så har jeg veldig mye klar/hvit utflod (noe som ikke er vanlig for meg). X_x hadde også litt stikking i undersiden av magen for noen dager siden, og når jeg får menssmerter får jeg dem i lårene, ikke i magen. Håper ikke det var for mye informasjon. >_<
Lyst på nr3♥ Skrevet 21. mai 2010 #6 Skrevet 21. mai 2010 Hei! Ta en test NÅ mener jeg!! D hadde JEG gjort, så har du nå fått evt svar allerede idag da... og hvis den ER negativ idag, og tante rød ikke kommer i løpet av helga er d nå bare å ta en ny test søndag el mandag?! Jeg tror du er gravid jeg da! Lykke til!
Maewin Skrevet 21. mai 2010 Forfatter #7 Skrevet 21. mai 2010 Søte du. <3 Jeg er veldig nervøs. Skummelt å bli skuffet. Har blitt dratt med for å kjøpe tester med en veninne. Kjøpte to billigtester og en dyrere en i tilfelle jeg får positiv, men det kan hende jeg venter et par dager med den. Tørr ikke drikke for mye heller, så vet ikke helt når jeg bør ta testen. >_<
Carina har to små gull Skrevet 21. mai 2010 #8 Skrevet 21. mai 2010 Om jeg hadde vært deg hadde jeg nok testa med en gang jeg kom fra butikken, men det er jo meg da. Om du klarer å drikke så mye og får konsentrert urin ville jeg testet meg idag. Jeg har vært gravid 2 ganger og testet begge gangene 4-5 dager over tia midt på dagen og testen ble med en gang positiv. Men det er jo ikke likt for alle, spør hvor mye hcg en produserer. Du får ha masse lykke til med testingen. Jeg tror også du er gravid
Maewin Skrevet 21. mai 2010 Forfatter #9 Skrevet 21. mai 2010 Tok en billigtest. Negativt svar... føler meg litt tom. Men enda ikke noe tante rød, så jeg begynner å bli litt bekymret for helsa, liksom. Må vel prøve i morgen, siden det var ganske klar farge på urinen. >_> Uff.
Håp2011 Skrevet 21. mai 2010 #10 Skrevet 21. mai 2010 Mange tester positivt ganske sent, kanskje du er en av dem Har du andre symptomer? Kanskje mens er forsinket pga du tenker mer på graviditet og stresser kroppen? Det skal ikke være lett dette her.
Maewin Skrevet 21. mai 2010 Forfatter #11 Skrevet 21. mai 2010 Takk for svar. <3 Tja, jeg vet ikke helt. Når jeg først var forsinket tenkte jeg jo ikke over det, men det kan jo hende at jeg stresser og gjør vondt værre nå. Jeg har også vært småforkjølt i rundt en uke, men ingenting mye. Som symptomer.. vel, bortsett fra murringer fra magen (og jeg føler aldri det under mens) og overdrevent mye klar utflod (tror alltid TR kommer, men det skjer ikke) er vel det eneste at jeg er trøtt og sliten og kanskje litt varm. Ikke helt febervarm, men absolutt varmere enn vanlig. Jeg får prøve en til billigtest med morgenurin, og så heller vente en uke eller noe for å bruke den ordentlige testen min (med batteri og det hele). Hele greia er jo bare skummel da.. ble litt i fra meg der jeg stod og så på testen. Spesielt siden det først gikk noen streker motsatt vei av det de skulle gå, og jeg trodde det betød positivt... men neida, bare en sterk kontrollstrek, inget annet på meg.
Maewin Skrevet 21. mai 2010 Forfatter #12 Skrevet 21. mai 2010 ...vil egentlig bare at TR skal komme. Føler meg tom og unormal og ekkel og ikke egnet til å bli gravid. Vet det er teit, men alt er så vanskelig akkurat nå.
Maewin Skrevet 22. mai 2010 Forfatter #14 Skrevet 22. mai 2010 Samme som i går, men enda ikke noe TR. X_x Har en test igjen, jeg tror jeg skal vente en uke før jeg bruker den. Håper selvfølgelig TR kommer før da... Fint at du spør. Koselige folk her..
Maewin Skrevet 22. mai 2010 Forfatter #15 Skrevet 22. mai 2010 ..men når burde jeg begynne å bli bekymret? Jeg har jo hatt regelmessig mensen i mange år, og dette er det lengste jeg har vært på overtid.
Maewin Skrevet 22. mai 2010 Forfatter #16 Skrevet 22. mai 2010 Uff.. nå fikk jeg plutselig forferdelig forferdelig vondt i undersiden av magen. Kjennes litt som å være forstoppet tror jeg.. Det stinger liksom!!!
Therese ❤️ 3 ønsker å bli 4 ❤️ Skrevet 23. mai 2010 #17 Skrevet 23. mai 2010 Hei Maewin! Prøv å teste i morgen tidlig også! Har lest mange plasser at det er flere som har testet negativt langt over mens, så har det vist seg at de har vært gravide like vell. Du kjenner kroppen din best, så hvis du føler at noe er annerledes så er det sikkert det. Å hvis du fortsetter å få negative tester så drar du innom legen å snakker med han å tar en prøve der, så får du litt beroligende ord der forhåpentligvis også.. Vet alt om det å sitte alene på badet å telle flisene på gulvet mens man spiser negler å venter på test resultat, det er utrolig stressende uansett om man vil ha en positiv test eller ikke. Man får alltid litt hjertebank å det er normalt vil jeg tro Ønsker deg lykke til! Uansett hva resultatet blir så tror jeg nok du kommer til å takle det kjempe bra *Klemmer*
Maewin Skrevet 24. mai 2010 Forfatter #18 Skrevet 24. mai 2010 Jeg er ekstremt frustrert etter enda en negativ test i morgest.. og det var min første digitale! Ektemannen min tror jeg er gravid... jeg er i rart humør (men DET er jo ikke sært) og blir ekstrem varm om kveldene. Han snakker også om at da moren hans gikk gravid med han for 22 år siden tok hun masse tester som viste negativ, pluss hadde to legetimer der hun ble fortalt at hun ikke var med barn når hun var det. Ikke at jeg klamrer meg på det håpet egentlig, men jeg blir så veldig urolig av å tenke på at kanskje noe annet er galt med meg.. siden jeg aldri får TR. Og jeg hater hater hater leger og å snakke i telefonen, så nå gruer jeg meg til det også.. Tusen takk for all støtten og de varme ordene.. det føles fint å kunne "snakke" om det så mye (og så detaljert) som man vil. <3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå