Anonym bruker Skrevet 20. mai 2010 #1 Skrevet 20. mai 2010 Hvordan syntes dere dette er? Og hva får dere i lønn for dette?
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2010 #2 Skrevet 20. mai 2010 Har du funnet opp et nytt ord for avlastningshjem? Eller er det noe annet du tenker på? Har vært avlastningshjem i barnevernet, men er utdannet innen dette. For to døgn hadde jeg ca 6000,- før skatt, pluss at jeg kjøpte inn det vi trengte av mat og annet, og fikk disse pengene tilbake, og fikk dekket eventuelle utflukter som ski, bowling, kino, osv, samt kjøregodtgjørelse...
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2010 #3 Skrevet 20. mai 2010 Ja jeg mente nok avlastningshjem..Vet ikke hvorfor jeg trodde det het weekendhjem :S Jeg kunne tenke meg å bli dette hvertfall. Gjerne for en gutt på rundt 5 år. Vil gjerne høre litt om hvordan det er
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2010 #4 Skrevet 21. mai 2010 Hun over som var "utdannet for dette" og fikk 6.000 i lønn for en helg, har nok hatt helt spesielle barn. Vanlig lønn er 500 pr døgn pr barn. Dessuten noen hundrelapper i utgiftsdekning pr døgn. Har du barn selv? Det er ganske forskjellig å ha et weekendbarn som single, og å ha det som "ett barn til i familien i noen helger".
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2010 #5 Skrevet 21. mai 2010 Ja, jeg er mamma til et barn selv. Men jeg er alene med han. Men vi har plass til et barn til. Og jeg tenker det ville vætt kjekt for mitt barn.
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2010 #6 Skrevet 21. mai 2010 På meg virker det som du er ute etter en lekekamerat til barnet ditt, og samtidig tjene penger på det.
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2010 #7 Skrevet 21. mai 2010 Ja, men samtidig vil jeg også hjelpe de som har behov for dette..
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2010 #8 Skrevet 21. mai 2010 Jeg har vært avlaster, men det er lenge siden. Ikke en jobb du tar for å tjene penger, ihvertfall. En god tanke, men har du vurdert å heller gjøre dette privat enn å gå gjennom barnevernet? Det er jo aleneforeldre der ute som kunne trenge avlastning én gang i måneden, for eksempel, eller familier som ikke har noen som kan avlaste, og som gjerne vil ha en som deg. Jeg gjorde dette i en periode, passet en gutt én lørdag til søndag i måneden og fikk betalt for dette. jeg fikk ikke så mye, men litt ekstra penger på sparebøssa og en lekekamerat til barnet mitt.
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2010 #9 Skrevet 21. mai 2010 Det har jeg faktisk ikke tenkt på. Men det var kanskje ikke en dum idè.. En helg i mnd hadde gått helt fint Men hvor finner jeg de som da evt. trenger avlastning?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå