Gå til innhold

Har alle spisebord i stua?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har ikke.. har åpen løsning mellom kjøkken og stue, men det er relativt adskilt da det er en vegg i mellom. Føles mer som 2 rom. Har kjøkkenbord med god plass.

Har litt lyst på spisebord da, men har også lyst på den ekstra gulvplassen..greit med litt boltreplass til barna. Klarer ikke bestemme meg:)

Skrevet

Nei, spisebordet har vi i spisestua :-)

Skrevet

Stua vår ligger som en stor L rundt kjøkkenet, vi har god plass til spisebord og stoler på kjøkkenet, til hverdags, men formen på stua gjør at det hadde sett tomt ut uten spisestua.

Den brukes når vi skal ha gjester, ha mange rundt bordet, eller bare dekke litt ekstra fin middag en dag:)

Boltreplass på gulvet i stua har vi rikelig av uansett:)

Skrevet

Vi har spisebord i stua, men vi har ofte store familieselskap med alt fra 10 til 15 gjester samt at vi er 6 stk i familien selv, så da trenger vi masse bordplass :)

Skrevet

Vi har en stue med spisebord, men den bruker vi maks 2 ganer i året. Så sant vi er under 15 personer spiser vi bestandig på kjøkkenet (som for øvrig er husets største rom.)

Skrevet

Vi har åpen løsning mellom spisestue, kjøkken og stue, bruker spisebordet til hverdag og fest. :)

Skrevet

Vi har et lite kjøkken, en diger stue, der vi har stort spisestuebord og ørelappstoler + en tvstue hvor vi har tv, sofaer osv.. Ønsker meg sofaer i hovedstuen også, men synes det er fint for lillegutt å kunne fly fram og tilbake med gåbil osv, så vi avventer..

Hvis jeg var deg ville jeg kjøpt et stort klappbord som går an å ta frem når du har gjester, og beholdt space og koselig kjøkkenbord..

Skrevet

Ja, men vi har ikke plass til spisebord på kjøkkenet (70-tallsleilighet...) Når vi flytter SKAL jeg ha spiseplass på kjøkkenet, men kommer nok til å ha spisebord i stua også, med plass til flere gjester

Skrevet

Stua vår og kjøkken er rett over 100 m2 tilsammen, men vi har alikevel valgt å bare ha kjøkkenbord til daglig. Bordet har klaffer som kan slås ut slik at vi kan sitte 10-12 stk rundt bordet. Er vi flere så har vi en haug med stablestoler og to lange bord som vi skrur opp og setter i stua. Blir langbord på 4 meter. Når besteforeldre, tanter, onkler og søskebarn kommer i selskap o.l. hender det at vi er rundt fra 15-20 stk tilsammen, da trenger vi langbordet.

Skrevet

Vi har bare et stort spisebord på kjøkkenet, funkr fint! :) Kan bare flytte det inn på stua v mange gjester!

Skrevet

Vi har åpen løsning mellom kjøkken og stue, bare en liten vegg. Har kun stort spisestuebord, ikke kjøkkenbord. Står på kjøkkenet til vanlig, men kan legge i plater for å få det større (4meter), da kommer det liksom inn i stua også.

Skrevet

Nei.

Har stort bord på kjøkkenet (2 m + lem), med plass til 10 personer.

Har ikke noe spisestue eller spisebord i stua.

Kjøkkenet har sin helt egne atmosfære som jeg synes er koselig å spise på både til hverdags og høytidsdager.

Ellers hender det at vi tar pizza eller taco`n i tv-stua på lørdager :)

Skrevet

Ja,her er det spisebord i stua.Kjøkkenet mitt er "hele" 7 kvm stort og ikke plass til noe bord.

Her er det også åpent mellom kjøkken og stue.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...