Anonym bruker Skrevet 20. mai 2010 #1 Skrevet 20. mai 2010 Har så lyst til å lære meg spansk,men aner ikke hvor det er greit å begynne mtp kurs og lignende. Noen som har noe å anbefale? Jeg kan ingen ting fra før.
Fru Banderas Skrevet 20. mai 2010 #2 Skrevet 20. mai 2010 Spør meg? Jeg kan mer spansk enn norsk. Men altså kurs, jeg veit faktisk ikke. Hvis du velger et kurs så sørg hvertfall for at det snakkes mye spansk der, ikke bare skrives.
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2010 #3 Skrevet 20. mai 2010 Spørs hvor i landet du bor? ellers finnes det slike språkkurs på cd å få kjøpt
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2010 #4 Skrevet 20. mai 2010 Du lærer ikke spansk av å gå på kurs, dessverre. ( I hvert fall ikke på noen av kursene jeg har vært borti...) Dra på et par mnds ferie og bo sammen med mennesker som snakker utelukkende spansk, gjør en innsats for å lære, så løsner det fort:) Jeg snakket som en "innfødt" etter tre måneder på utveksling som 17-åring, da var gramatikkfeil og alt luket bort. Har senere tilbrakt et par år i latin-amerika:)
Gjest Skrevet 20. mai 2010 #5 Skrevet 20. mai 2010 Det er min erfaring også. Spansk på kurs og spansk i det virkelige liv er to helt forskjellige ting. Jeg prøvde en stund å lære meg spansk via kurs men skjønte jo fort på mine spansktalende venner at det var bedre anvendte penger å dra på bar med dem og prøve å forstå hva de skravlet om seg i mellom ...
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2010 #6 Skrevet 20. mai 2010 Saa bra at du vil laere deg spansk! Det ideelle er aa forst laere seg grunnleggende grammatikk og vokabulaer, og saa kontinuerlig praktisere det du laere ved aa snakke i konversasjonsklasser og/eller med andre spansktalende "i den virkelige verden". Det som gjor susen er aa dra noen uker eller maaneder til et spansktalende land - gaa paa spraakskole om formiddagene og tilbringe ettermiddagene med aa prate spansk med folk og fe. Men! Jeg antar at det kanskje er lettere sagt enn gjort siden du befinner deg paa dette forumet (altsaa at du har barn). For aa finne et kurs der du bor googler du simpelthen "spanskkurs *bostedet ditt", og du finner sikkert treff!! Saa gaar det kanskje an aa legge neste ferie til f.eks Spania, og praktisere det du har laert paa kurset! Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå