Gå til innhold

Gruer meg til bikinisesongen. Noen råd?

Anbefalte innlegg

Var veldig "stram og flott" før for å si det sånn. Etter svangerskapet la jeg på meg mye, har tatt av meg igjen, men alt er litt slappere.

Tror ikke jeg tørr å gå på stranda fordi jeg skjemmes over kroppen.

Når jeg lener meg fremover er huden på magen rynkete som på en 60-åring.

Trener 2 ganger om dagen og spiser så sunt som det går. Er konkurranseutøver.

Det har vel noe med selvfølelsen min å gjøre. Hvordan bygge den opp?

Kroppen er jo ikke 100% som før

Hvordan tenker du?

Fortsetter under...

Tenk deg at dette er en normal kropp. De aller aller fleste kvinner har litt slappere kropp etter en fødsel. Vær stolt av kroppen din! Den har bært frem et menneske. Få din mann/partner til å si hva han liker best med din nye kropp. Blir glad i kroppen din som den er :)

Hvor lenge er det siden du fødte? Det tar tid å venne seg til sin nye kropp.

Du er sikkert i et miljø der alle har stramme perfekte kropper. Men har de født? Du er sikkert også vant til at kroppen fungerer perfekt.

Tror nok du er ganske så fit om man sammenligner med mødre generelt.

Jeg tror du må ta tiden til hjelp og tenke på at det er jammenmeg ikke mange bekymringer man har om man er lei seg for litt slapp magehud etter at man har født.

Det er ikke så lett nei, hvis man har vært stram og fin i kroppen og så får man slapp hud etter man har født. Jeg har blitt noen kilo for mye og prøver å heve meg over det og kose meg likevel. Jeg har en venninne som fikk masse strekkmerker på magen og hun har kjøpt seg en fin badedrakt som hun bruker nå i stedenfor bikini. Hun sa at det hjalp henne veldig. Desverre må kroppen gjennom litt av hvert pga disse barna våre!

Kan bare si meg enig her, har det akkurat på samme måte. Er slank, men magen er slapp og dissete. I yngre dager fikk jeg stadig komplimenter for kroppen, og var aldri misfornøyd sånn som nå...

Jeg har startet å trene mer for å se om det kan hjelpe, men tror nok at til en viss grad har kroppen forandret seg. Mitt håp er at det blir bedre, men at det tar veldig lang tid...

Badedrakt er et godt råd, ellers prøv å være stolt av det kroppen din har prestert. Tenk i motsatt fall, de som ikke kan få barn ville nok byttet sin stramme mage mot det du har.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...