Tipp topp Skrevet 20. mai 2010 #1 Skrevet 20. mai 2010 Skal være forlover for min søster og håper at noen kan hjelpe meg med et fint dikt om det å være søstre.
*Askepott og hjelperene * Skrevet 21. mai 2010 #2 Skrevet 21. mai 2010 Sikkert ikke helt dette du er ute etter,men slenger de inn Tilfeldig søster,men venn av eget valg. En søster er der uansett avstand. Av og til trenger du en hånd å holde i,og søstre vet når.
*Askepott og hjelperene * Skrevet 21. mai 2010 #3 Skrevet 21. mai 2010 SØSTER Hva er en søster? En søster hun er deg umåtelig kjær En glede det er å ha henne nær Hun er der når du trenger en hånd Hun knytter usynlige vennskapsbånd Hun er der og lytter når du vil snakke Hun er der hvis noe går nedoverbakke En bedre venn kan du ikke få. TIL MIN SØSTER Hold meg i hånden, søster vi går på en usikker vei, under de evige stjerner famlende, du og jeg. Hjelp meg når foten gjør feiltrinn, og ikke kan finne sin vei. Hold meg i hånden, søster. Jeg har ingen klippefast tro. En sorg og en angstfyllt time kan røve mitt hjertes ro. Hjelp meg når tankene tviler og hjertet mitt ikke kan tro. Hold meg i hånden, søster. Ved siden av meg går det fler. Kanskje vil en av dem snuble hvis jeg ikke lyset ser. Slokner et lys for den ene kan det bli borte for fler. Hender må holde i hender, og trofaste hjerter må be. Bønner kan jage bort mørke og gjøre at blinde får se. Be, så jeg ber for andre, slik at de også kan be. I Salikons hage lekte vi. Barnlig latter og glitrende øyne omhyllet vårt søsterskap. I barndommens uendelighet var vi uadskillelige. Så kom livet med sine lange fingre, gjorde oss til kvinner og mødre. Vi forlot hagen, og latteren ble hengende igjen som et stille ekko i et sløret drømmebilde. Lenge var hagen stengt, mens vi lot andre bed vokse. Helt til livet kom og hvisket at det manglet noen hjerteslag. Vi skjønte da at Salikons roser ikke var visnet. VI FANT TILBAKE Hjem GODE SØSTRE VennskapOpprettet av Gislaug søn, mars 15, 2009 13:02:27 Gode søstre Hvor vokser de? I hagen av nærhet og tid som er forbi. I grønne skoger blant ragende graner. På tjern som blinker seiler søstre som svaner. I sorgtunge stunder hvor smerte kan deles. I fortrolige lunder der sår kan heles. Under duft-sjasminens vinger syr de sine kjoler. Dynket av duften fra sjasmin og kaprifoler. I midnattstund stund under stjernehimmel. De vokser som roser i tornevrimmel. I hengiven dans over snødekte sletter der tanken er fri og byrdene letter. I solens glans og i månens skinn der vokser de gode søstre, der finner jeg min.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå