Anonym bruker Skrevet 20. mai 2010 #1 Skrevet 20. mai 2010 Hva syns vi om bruk av sykmelding når man er gravid da? Har ei på jobben som er gravid (rundt uke 15). Hun er i fin form, men er 50% sykmeldt fordi hun ikke gidda å gå på jobb. Hun kaller det for latmannsykmelding, og ferie om hverandre. (ja, vi snakker sammen på fritiden). Jeg kunne ikke funnet på å sykmelde meg om jeg ikke var syk, men hva syns dere?
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2010 #2 Skrevet 20. mai 2010 Det er legene som sykmelder, ikke pasienten selv. Jeg ser også frisk ut, og er frisk når jeg beveger meg ute blandt folk. Mon tro hva de sier om meg...
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2010 #3 Skrevet 20. mai 2010 22.05 igjen, ja jeg er gravid og har vært sykemeldt omtrent fra det var to streker på testen...
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2010 #4 Skrevet 20. mai 2010 Jeg vet det er legen som sykmelder, men det er ikke vanskelig å si at man er kvalm når man er gravid. Vips er man sykmeldt, men frisk som en fisk. Hun sier det jo selv at det ikke er noe feil med henne, hun er bare litt lei av å jobbe, og vil heller være hjemme i finværet...
vaskedama+♂ 09 og 11 Skrevet 20. mai 2010 #5 Skrevet 20. mai 2010 Her var det jo snakk om en som faktisk ikke var syk, den gravide sa jo det selv. Jeg synes ikke noe om det selv, å bli sykemeldt kun for de to strekene sin del, og ikke fordi de faktisk har plager. Jeg ble sykemeldt de siste 2 ukene før permisjonen begynte, men gjorde det ikke fordi jeg ikke gadd å jobbe mer!
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2010 #6 Skrevet 20. mai 2010 Kunne gjerne tenkt meg å jobba i stedet for å sitte her å råtne... Ingen som kan se på meg hvorfor jeg heller er 100% sykmeldt i svangerskapet. Det var ikke jeg som sykmeldte meg, det var legen som gjorde det. Hadde det vært opp til meg hadde jeg kunne tenkt meg å jobbe. Men jeg får ikke lov. Dessuten er det en annen jeg har å ta hensyn til enn meg selv nå, så da følger jeg legens anbefaling... Jeg har vært mer eller mindre sykmeldt siden uke 22..
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2010 #8 Skrevet 20. mai 2010 Da er hun jo rimelig dum, både fordi hun skryter av det, og pga. hun ikke har noen arbeidsmoral.
Gjest ->>- Skrevet 20. mai 2010 #9 Skrevet 20. mai 2010 Å være sykmeldt om man ikke er syk er en uting, samme om man er gravid eller ikke. Dersom vedkommende åpent går og uttaler at hun slett ikke er syk, ville jeg nevnt det for overordnet som da kan bestride sykmeldingen.
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2010 #10 Skrevet 20. mai 2010 Jeg har også vært sykmeldt i mine svangerskap, selv om jeg kanskje så ok ut de få gangene jeg var utenfor huset. Men når hun sier at hun ikke er syk, da er det en annen sak. Drar ikke alle over en kam her. Fælt så hårsåre folk er altså.
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2010 #12 Skrevet 20. mai 2010 Det er de som bruker graviditet som en unnskyldning for å jobbe mindre når de egentlig er i form til å jobbe, som gjør at slike som meg som på det værste måtte spy 6-18 ganger om dagen i flere måneder - ikke blir trodd!! og sånt gjør meg forbanna - gikk nemlig ikke an å bli så dårlig trodde flere rundt meg så de trodde jeg faka, nettopp fordi flere gjør nettopp det.
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2010 #13 Skrevet 20. mai 2010 Jeg syns hun ikke eier moral og setter andre gravide sykemeldte i dårlig lys. Tenk de som er ekstremt dårlige, lider konstant under smerter og ikke i stand til å gjøre så mye annet enn å se på støvet gro. Ja, disse blir faktisk uglesett av andre kolleger, fordi ingen kan se smerten dems. I tillegg er en jo ikke SYK en er jo bare GRAVID....urk. Ingen som har skjønt at en kan få svangerskapsrelaterte sykdommer heller, noe som gjør mange uvitende og dømmende. Jeg ville heller jobbet enn å ligget hjemme med smertehelvete store deler av svangerskapet ja.
Gjest Skrevet 20. mai 2010 #14 Skrevet 20. mai 2010 Jeg har ikke noe til overs for det å sutre seg til sykemelding (type lyve til legen) når man ikke trenger det uansett om man er gravid eller ikke. Men man vet jo aldri da, det kan jo være at venninna til HI ikke vil fortelle hvorfor hun er sykemeldt. Folk kan være rare sånn.
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2010 #15 Skrevet 20. mai 2010 Signerer 23.39 og kakledama! Har vært lenge sykemeldt selv, hovedsaklig pga. svangerskapskvalme og bekkenløsning, men har vel vært/er veldig psykisk utslitt også. Lurer på om det er svangerskapsdepresjon men har ikke orket å prøve å forklare for legen, han er så rar sånn og ikke flik til å lytte. Har ikke fortalt dette til noen, ikke samboer engang. Så kan være slike grunner også, og at man spøker det litt bort med at man er sykemeldt.
Gjest Skrevet 20. mai 2010 #16 Skrevet 20. mai 2010 Ikke sant, det er ikke alt man har lyst til å snakke med "alle" om.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå