Anonym bruker Skrevet 20. mai 2010 #1 Skrevet 20. mai 2010 Jeg kjøpte en ganske stor Thuja-plante (ca. 1 meter høy) på Plantasjen for en måned siden. Den står ute i ei krukke med jord. Har vanna den jevnlig, men den er så gul og brun. Tips til hva jeg bør gjøre??
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2010 #2 Skrevet 20. mai 2010 Se på thujaene i hagene rundt deg, så ser du at alle er brune. Å kalle thuja en vintergrønn plante er bare tull, det er en helårsbrunplante... Eneste måten å unngå og ha en brun thuja på er å kaste den og kjøpe en annen plante i stedet for.
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2010 #3 Skrevet 20. mai 2010 Nå har plantasjen garanti, så du kan levere den tilbake, og kjøp deg noe annet. Thuja er dritt.
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2010 #4 Skrevet 20. mai 2010 Den trenger ikke bli gul, ikke hør på de over. Kjøp vanlig hagegjødsel og hiv oppi en neve, arbeid den litt ned i jorda. Det pleier hjelpe.
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2010 #5 Skrevet 20. mai 2010 thuja er ikke dritt, plantasjens thuja er dritt..
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2010 #6 Skrevet 20. mai 2010 Hvorfor i all verden kjøper man thuja da? det er jo det styggeste man kan få tak i, uansett om det er grønt, brunt eller gult... Kan skjønne folk velger det som hekk, som en grønn vegg er det jo greit nok, og vokser fort. Men til "pynt" i en potte???
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2010 #7 Skrevet 20. mai 2010 Thuja er fint, det, om den er frisk og grønn og klippet forsiktig så den har form. Og samme med thuja-hekk.
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2010 #8 Skrevet 20. mai 2010 Må innrømme at jeg er litt enig der ;-) Bytt ut i noe annet. evt bytt til en annen type eviggrønn som ser litt freshere ut.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå